Ärsyttääkö teitä hoikat naiset? Rehellinen vastaus
En provoa, kysyn rehellistä vastausta. Syynä on se, että vaihdoin muutama vuosi sitten liikunta-alalta toimistohommiin, ja työpaikalla on ihme kyräilyä. Olen siis urheilutaustan ja entisen työn takia hoikka ja hyväkuntoinen, aika nuorekaskin 45+. Aiemmissa töissä tulin hyvin juttuun työkavereiden kanssa, nyt mulle ollaan tylyjä ja jätetään ulkopuolelle, jo toinen työpaikka kyseessä. Naisten kanssa näitä ongelmia siis, mieskollegojen kanssa menee ok. Työt hoidan hyvin ja yritän olla ystävällinen kaikille. En enää keksi muuta syytä kuin se, että joku olemuksessani ärsyttää. Olenko oikeassa?
Kommentit (71)
Kertoo paljon ihmisestä jos kuvittelee ulkonäkönsä olevan kateuden aihe.
Mulla on ihan hyvä itsetunto, enkä ole täällä kalastelemassa kohteliaisuuksia. Osaan työni hyvin, mutta kuten tässäkin keskustelussa, nisten asenne on alentuva ja kuin en osaisi hommia. Totta on se, että aiempien töiden kollegat oli "samanlaisia" kuin minä, siis urheilullisia. Alan epäillä, että naisten nokkimisjärjestys ja keskinäinen kilpailu on vaiettu ongelma työpaikoilla.
Esimerkki millaista on: työpaikan miespomo pisti mut istumaan naistyöntekijän paikalle, kun omani hajosi. Nainen ilmaantuikin töihin ja suorastaan sihisten tiuski "miksi olet mun paikalla". Ja on ihan normaalia, että muiden paikkoja käytetään. Naiset saattavat nähteni myös muka hiljaa sopia lounaista, mutta eivät kysy minua ainoana mukaan.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kateellisia sinulle ja miehet ihailevat kun olet niin hoikka ja nuorekas.
Tämänhän halusit kuulla, eikö niin?
Tulit vain paljastaneeksi oman ilkeytesi ja yksinkertaisuutesi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon ihmisestä jos kuvittelee ulkonäkönsä olevan kateuden aihe.
Sinusta siis on ihan ok olla muille ilkeä? Kun siihen on joku syy? Sinun oma syysi tottakai. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet vain huono työssäsi?
Ehkä olet vain erittäin ilkeä ja inhottava ihminen?
Olet todennäköisesti hoikkuuden ja urheilullisuuden lisäksi pirteä, energinen ja elämäniloinen. Tämä vihastuttaa perus 45 kiloa ylipainoista, väsynyttä prismanaista joka ei halua kilpailua vaan pyrkii lyttäämään itseään menestyneempiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se. Samaan työpaikkaan tuli Eleanor Tomlinsonia (Poldark) muistuttava todella kaunis punapää, kiharat hiukset puoliselkään, tosi hoikka jne. Kaikki hänessä ärsyttää, ihan kaikki. Puhumme hänestä p^""^a takanapäin, kateellisuuttamme kai. Itse ole 162 cm/75kg, ihan nätti. Duunipaikan ukkojen huomio on kuitenkin tulokkaassa.
Sinulla on vielä toivoa koska pystyit asian myöntämään ja ääneen sanomaan. Monille nämä kateusasiat ovat sellaisia joita ei ikinä myönnetä missään tilanteessa edes itselleen koska satuttaa liikaa.
Olet todennäköisesti hoikkuuden ja urheilullisuuden lisäksi pirteä, energinen ja elämäniloinen. Tämä vihastuttaa perus 45 kiloa ylipainoista, väsynyttä prismanaista joka ei halua kilpailua vaan pyrkii lyttäämään itseään menestyneempiä ihmisiä.
Itse nuorena ihan hyvän näköisenä miehenä olen kokenut syrjintää ja mua ollaan halveerattu jostain käsittämättömistä syistä, jos mitään syitä sille kiusaamiselleni on.
Luulen, että kuulut vain samaan joukkoon, kuin minä. Syy voi olla luonnostaan se, että toiset ovat persooniltaan mulkkumaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan hyvä itsetunto, enkä ole täällä kalastelemassa kohteliaisuuksia. Osaan työni hyvin, mutta kuten tässäkin keskustelussa, nisten asenne on alentuva ja kuin en osaisi hommia. Totta on se, että aiempien töiden kollegat oli "samanlaisia" kuin minä, siis urheilullisia. Alan epäillä, että naisten nokkimisjärjestys ja keskinäinen kilpailu on vaiettu ongelma työpaikoilla.
Esimerkki millaista on: työpaikan miespomo pisti mut istumaan naistyöntekijän paikalle, kun omani hajosi. Nainen ilmaantuikin töihin ja suorastaan sihisten tiuski "miksi olet mun paikalla". Ja on ihan normaalia, että muiden paikkoja käytetään. Naiset saattavat nähteni myös muka hiljaa sopia lounaista, mutta eivät kysy minua ainoana mukaan.T. Ap
Näissä on aina tämä että odotetaan kutsua. Koeta olla itsekin aktiivinen äläkä vain odota että muut droppaa kaikki vanhat toimintatapansa.
Mä olen lihava ja ei hoikat ärsytä, johtuu varmaan siitä, että en pidä hoikkia naisia kauniina 🤔 oma "naismakuni" on lievästi ylipainoinen, jolla on isot rinnat, reittä ja persettä. Itse olen siis huomattavan ylipainoinen, 30 kiloa liikaa painoa ja olen sen mallinen, että en koskaan tule olemaan kauniisti pyöreä.
Mutta siis vaikka jollain olisi unelmieni kroppa, niin en ärsyynny siitä. Kadehtia saatan,mutta jos se ihminen on kiva, niin ei hyvä ulkokuori aiheuta mussa mitään tunteita.
Mutta jos ihminen on täynnä itseään, se on luotaantyöntävää. Uskon myös, että on ylipainoisia, joita hoikat naiset ketuttaa.
Miksi ihmeessä hoikkuutesi olisi ärsyttävä piirre? Epäilen jotain muuta. Itse en ole huomannut vastaavaa käytöstä ikinä ja itsekin hoikka 45 v.
Mä olen ylipainoinen ja pidän kaikista työkavereistani, myös nuorista ja kauniista ja hoikista. Mutta mun työkaverit on mukavia ja en usko että kukan heistä mietti minusta, että olen pulska ja kateellinen. Mun yksi suosikkityökaveri oli meillä pätkätöissä ollut superkaunis parikymppinen. Hän oli niin herttainen ja mukava tyttö että voitti kaikki puolelleen heti.
Mutta ap, voisiko olla, että suhtaudut jotenkin alentuvasti nykyiseen työhösi, sanot itsekin tässä, että olet hyvä työssäsi ja ilmeisesti sulla on kuitenkin vähemmän kokemusta kuin muilla? Meillä työyhteisössä sellaiset uudet (ikään katsomatta) knowitall-tyypit eivät välttämättä pääse mukaan ihan samoin kuin muut, koska sitä hiljaista tietoa ja osaamista on pitkään työskennelleillä ja jos kokemus on ettei uusi ihminen tajua sitä arvostaa vaan vetää omaa linjaa, niin sitten voi olla että vähän varovasti suhtaudutaan, se ei kyllä riipu ulkonäöstä.
Että ehkä etsisin niitä syitä ensin muualta kuin laihuudesta, johon en usko kovin monen normaalin aikuisen sen kummemmin kiinnittävän huomiota.
Jo toinen työpaikka, jossa kaikki ovat ilkeitä ja kateellisia?
Joku joskus sanoi viisaasti: Jos tuntuu, että tapaat k*sipäitä joka päivä, on se ihan normaalia. Mutta jos tapaat VAIN k*sipäitä, on syytä katsoa peiliin.
Menin miesvaltaiseen työpaikkaan, jossa oli mun lisäksi vain kaksi naista. Sain aika kylmää kohtelua ja suoranaista ilkeilyä ja vittuilua osakseni. Itse olen hoikka ja liikunnallinen ja nuo mimmit tuhdimmassa kunnossa. Asiaa ei auttanut se kun paikan miehet niin kovasti kiinnittivät huomiota uuteen tyyppiin, kai siellä oli ne kaksi mestan kuningatarta ja paikan dynamiikka meni sekaisin.
Tuhdimmat tiput myös usein kokee asiakseen selittää et mun pitäis syödä enemmän ja mikset nyt ota pullaa ja kakkua jne ja aina se että "miehet tykkää kun on "muotoja"!!! Miksi se miesten hyväksyntä on niin tärkeä niille?!?
Itse en hiisku ruokavaliostani ja liikunnoista yhtään kellekään kun sitä tunnutaan paheksuvan.
Itse yritän olla kaikille ystävällinen ja kiltti. Mulla meni tuossa duunipaikassa kaksi vuotta ennenkuin naiset suhtautui muhun kuten keneen tahansa.
Itseäni ei ärsytä, vaan minusta hoikat ja kauniit ihmiset kaunistavat ympäristöä sukupuolesta riippumatta. Itse olen juuri ja juuri normaalipainon puolella, nelikymppinen ja ulkonäöltäni lähinnä keskiverto.
Tuo syrjiminen voi johtua monestakin asiasta. Olen kuullut muutamastakin lähteestä, vaikka en kylläkään ole itse kokenut, että ikänsä toimistotyötä tehneet merkonomit ym. ovat äärimmäisen homogeenista porukkaa, eivätkä hyväksy helposti joukkoonsa uusia tulokkaita, joilla on erilainen tausta. Eli se alanvaihdoksesi voi jo tehdä sinusta oudon ja ulkopuolisen heidän silmissään.
Enkä todella halua yleistää tätä liikaa tai panetella toimistotyötä tekeviä naisia, koska toimistosihteerit ja vastaavat voivat olla todellisia organisaation tukipylväitä (sikäli kuin heitä missään enää on).
Ei... En kyllä tosin halua hoikkaa naista vaan jonkun hyvännäköisen. Mies 35v
Kyllä ärsyttää.
Olen yksinhuoltaja ja pullea. Opiskeluaikana kävin koulupsykologilla. Psykologi oli hoikka ja kaunis naimisissa oleva nainen. Ajattelin vain koko ajan että hän ei voi ollenkaan ymmärtää minua kun hän on kaikkea mitä minä en ole.
Ei. En ymmärrä miksi ärsyttäisi. Jos joku ärsyttää, niin kyllä kyse on jostain muusta kuin ulkoisesta ominaisuudesta.
Ehkä olet vain huono työssäsi?