Ruokaupassa kun käy silmät avoinna
niin huomaa, että suurin osa tarjonnasta on ravinnoksi kelpaamatonta.
Kommentit (35)
Kamoon te terveysintoilijat, sit ku kaikki syö hyvin ja terveellisesti ette voi tuntea elämäntapojenne kautta itseänne paremmaksi kuin muita!
Minäkin joskus kaupassa käydessäni mietin, että en tarvitse mitään koskaan tietyistä hyllyistä. Kaipa niitä jotkut kuitenkin ostavat, koska niitä siellä vuodesta toiseen myydään. Mutta meillähän on jokaisella omat tapamme, myös syömisen suhteen :)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:31"]
Amen. Hevi-osaston ja liha-kalatiskin lisäksi kauppaan ei tarvitsisi juuri muuta.
[/quote]Hehheh. Olisi kyllä hirveät kauppareissut meillä korvessa etsiä jotain syötäväksi kelpaavaa varmaan pahimmillaan, tavaraa tulee kerran viikossa ja hyllyt välillä ammottavat aika tyhjänä.
[/quote]
Vau tätä tekosyytä paskaeinesten mättämiseen en ollut vielä kuullutkaan.
[/quote]Tule käymään täällä meillä missä markettireissu on jopa toistasataa kilometriä pitkä, ja tosiaan kauppoihin tulee tavara kerran viikossa, eikä siellä viitsi itsekään joka päivä käydä, kun "lähikauppareissukin" on kymmeniä kilometrejä :)
Siellä mainituilla osastoilla on kaksi pakettia vanhaa norjalaista vakuumilohta, pottua, porkkanaa ja kaalia, ja kahta lajia tuoreyrttejä ;D
On muuten melkoisen törkeää nimittää ruokaa paskaksi. Toivoisi jonkinlaista katastrofia ihmisille jotka ovat tottuneet liian hyvään, aina on rahaa parhaimpaan ruokaan ja kauppojen tiskit notkuvat tuoretta tavaraa ja niitä on useampia heti nurkan takana mistä valita mieleisensä herkkutiskit.
On se outo juttu, että sillä kaupasta löytyvällä ravinnolla näyttää kuitenkin pysyvän hengissä ja terveenä aika hyvin!
Näin muuten tänä aamuna kaupassa mummelin, ikä arviolta 80, joka osti suklaakeksejä ja suklaajäätelöä ja muutakin "epäterveellistä valmisroskaa". Näytti varsin terveeltä ja hyvinvoivalta ikäisekseen, ja mulle tuli jotenkin tosi hyvä mieli siitä, että se hemmottelee itseään herkuilla vanhoilla päivillään. Ja sekin, että sillä on siihen varaa. Aika monella kun ei oikeasti ole varaa valita kaupasta sitä mitä mieli tekee, tai niin kuin aloittajan tapauksessa, sitä minkä kokee tarpeeksi hyväksi ravinnoksi itselleen.
Minulla on niin nenä kohti kattoa ruokakaupassa, että voisin oikeastaan ostaa ruokani lamppu-, turvakamera- tai ilmastointiliikkeistä.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:31"]
Amen. Hevi-osaston ja liha-kalatiskin lisäksi kauppaan ei tarvitsisi juuri muuta.
[/quote]Hehheh. Olisi kyllä hirveät kauppareissut meillä korvessa etsiä jotain syötäväksi kelpaavaa varmaan pahimmillaan, tavaraa tulee kerran viikossa ja hyllyt välillä ammottavat aika tyhjänä.
[/quote]
Vau tätä tekosyytä paskaeinesten mättämiseen en ollut vielä kuullutkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:38"]
Tuostapa tulikin mieleeni harrastus, jota meidän kirkonkylällä harrastamme. Bongaamme Cittarissa vanhaksi menneitä lanttuja, kaaleja sun muita turnipseja, siis niitä valmiiksi muoviin pakattuja. Ei siinä mitäänn, voihan vahingossa jäädä joku vanha tavara hyllyyn, mutta kun näihin on liimattu uusi lappu vanhan päälle. Huomasin sen kun olin ostanut kuukauden vanhaa punakaalia. Tällä hetkellä hyllyssä on syyskuun puolessavälissä vanhentuneita piparjuuria täydellä hinnalla.
[/quote]
No kasviksissahan on se hyvä puoli, että jos ne ovat pilalla, sen kyllä huomaa. Vai miten muuten ne voivat "vanhentua"?
[/quote][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:38"]
Tuostapa tulikin mieleeni harrastus, jota meidän kirkonkylällä harrastamme. Bongaamme Cittarissa vanhaksi menneitä lanttuja, kaaleja sun muita turnipseja, siis niitä valmiiksi muoviin pakattuja. Ei siinä mitäänn, voihan vahingossa jäädä joku vanha tavara hyllyyn, mutta kun näihin on liimattu uusi lappu vanhan päälle. Huomasin sen kun olin ostanut kuukauden vanhaa punakaalia. Tällä hetkellä hyllyssä on syyskuun puolessavälissä vanhentuneita piparjuuria täydellä hinnalla.
[/quote]
No kasviksissahan on se hyvä puoli, että jos ne ovat pilalla, sen kyllä huomaa. Vai miten muuten ne voivat "vanhentua"?
[/quote]
Niin, että vanhentuneita kasviksia voi siis myydä uusilla hintalapuilla ja uusilla päivämäärillä ja asiakas on vastuussa jos ostaa pilaantunutta. Sitäkö meinaat? Siis tuo ostamani punakaali oli selvästi pilaantunut, en minä sitä huomannut, en edes älynnyt mitenkään tarkistaa sitä. Vaimo sen vasta kotona huomasi. Eikä tuo minulle mikään niin suuri menetys ollut, mutta ei kyllä kauppiaallekaan kovin suuri voitto. Tuo käytäntö on jo aika laajalti tiedossa, en minä sitä ole ,levittänyt, vaan sen on moni muukin huomannut
Minä käyn aina kaupassa silmät kiinni. Saa sitten kotona jännittää että mitä sieltä kassista löytyykään.
Joo mä myös ihmettelen niitä pesuaineita, talous- ja vessapapereita, vaippoja jne jne. Ruokakauppa! Siis kuka noita syö?
Niin on. Meidän lähikaupassa on ensin sisäänmenoreitin varrella lehdet, sitten peliautomaatit, lelut, lasten jotain pipoa ja hanskaa, leikkokukkia, kynttilöitä jne.. ;D
Ajattelen mieluummin niin, että suurin osa hyllyjen elintarvikkeista on sellaista, jota en koskaan käytä. Kyllä kai pussikeitot, sokeripommijugurtit, ohuenohuet leikkeleet, valmiit italianpadat yms. ovat "ravinnoksi kelpaavia", mutta eivät minun ravinnokseni.
Ei nyt ihan noinkaan. Vaikka kaikki ei sitä terveellisintä sapuskaa olisikaan, niin kyllä se silti ravinnoksi kelpaa. Mutta helppo ehkä sellaisen on arvostella ja nyrpistellä nenäänsä, joka ei ole ikinä nähnyt millaista on, kun ihmiset näkevät oikeasti nälkää. Haukutaan me sitten tässä yltäkylläisyydessämme ruokakauppojemme valtavan laajaa valikoimaa syömäkelvottomaksi!
Joo mun puolesta voi poistaa kaikki keksit, murot, karkit, limsat ja mehut sekä kaikenmaailman snacksit. Niitä on aivan valtavasti, ja eiväthän ne ole oikeastaan ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:40"]
Ei nyt ihan noinkaan. Vaikka kaikki ei sitä terveellisintä sapuskaa olisikaan, niin kyllä se silti ravinnoksi kelpaa. Mutta helppo ehkä sellaisen on arvostella ja nyrpistellä nenäänsä, joka ei ole ikinä nähnyt millaista on, kun ihmiset näkevät oikeasti nälkää. Haukutaan me sitten tässä yltäkylläisyydessämme ruokakauppojemme valtavan laajaa valikoimaa syömäkelvottomaksi!
[/quote]
Et siis ymmärtänyt?
Ymmärsin kyllä, mutta en pidä tuollaisesta asenteesta, joka aloituksesta huokuu.
suurin osa suomalaisista ei ole nähnyt keltaisia tomaatteja... silmät auki!
...