Jollei lähi ala käyttäytyyn, en enää tapaa lasta
Näin se on tehtävä. Jos äitinsä olis edes yhtään siedettävä keskustelutaidoiltaan jotta pakollisista voisi sopia, mutta ei. Minä minä minä minä. Alkaa olla niin raskasta ettei vaan jaksa enää. Pakko pistää kohta välit kokonaan poikki.
Kommentit (59)
Kuinka vanha lapsi kyseessä? Ovatko nämä äitinsä päättämät ohjelmat esim. harrastus joss käydään joka viikko, siloin mielestäni ei ole liikaa vaadittu että myös sinä hoidat sen lapsiviikonloppuina, tai jos lapsi on kutsuttu esim. Kaverisynttäreille niin myös niihin voi odottaa sinun vievän ja hakevan lapsen. Jos taas äidin käskyt ovat luokkaa että leikkipuistoon on mentävä klo 10 sunnuntai-aamuna niin en ymmärrä miksi edes keskustelet tällaisesta hänen kanssaan, hänellä ei ole mitään sanonista siihen. Lastenvalvojan avulla voi varmaan selvitellä enemmän ja äitinsä tyhjän päiväisen uhkailun voit antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, käytännössä tuskin mitään tapahtuu. Kunhan pysyt itse rauhallisena ja johdonmukaisena niin asiat kyllä järjestyvät.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:07"]
Tapaamissopimusten vaatiminen on PAHIN JA JULMIN KEINO YRITTÄÄ KIRISTÄÄ MIESTÄ. Se on kieroin juoni sille, että se lähi pääsisi oikein toden teolla kontrolloimaan etää.
Mun mieheni ex kitisi ja ruikutti vuosia tapaamissopimuksen tekemisestä, kun mieheni oli niin kiireinen, ettei ehtinyt ihan joka kuukausi tavata lastaan. Miehellä meni maku sit kokonaan tapaamisiin, saa nainen kiittää siitä vaan itseään ja sitä, kun ei antanut miehen rauhassa suunnitella OMAA aikaansa.
[/quote]
Aika törkeää että ihan joka kuukausi olisi pitänyt omaa lastaan tavata :( Naiset on julmia. Mun mieheni ei sen vuoksi tapaa lastaan edes joka vuosi.
Ap, avaa vähän noita ongelmia, mitä ne ovat käytännössä? Kerro joku ihan konkreettinen esimerkki ja yritä kirjoittaa siitä lasten äidistä asiallisesti, hirviöksi tms. haukkumatta, vaikka olisit kuinka täynnä erovihaa.
t. perhetyöntekijä
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:14"]
Tapaamissopimusten vaatiminen on PAHIN JA JULMIN KEINO YRITTÄÄ KIRISTÄÄ MIESTÄ. Se on kieroin juoni sille, että se lähi pääsisi oikein toden teolla kontrolloimaan etää.
Mun mieheni ex kitisi ja ruikutti vuosia tapaamissopimuksen tekemisestä, kun mieheni oli niin kiireinen, ettei ehtinyt ihan joka kuukausi tavata lastaan. Miehellä meni maku sit kokonaan tapaamisiin, saa nainen kiittää siitä vaan itseään ja sitä, kun ei antanut miehen rauhassa suunnitella OMAA aikaansa.
[/quote]
Helpointa on aloittaa puhtaalta pöydältä ja unohtaa suhteiden entiset lapset siinä missä entiset puolisotkin :)
Oon ikionnellinen siitä, että mies lakkasi pitämästä yhteyttä lapseensa. Kun tavattiin, niin mulla ei ollut lapsia, mut miehellä oli yksi. Myös se nainen yritti vaatia tapaamissopimusta, mut siinä vaiheessa mies onneksi tajusi kieltäytyä.
Joskus joku kyselee, mut silloin sanon että miehen ex on vieraannuttaja. Ei kysellä enää. Suosittelen ap. Mut saa haukkua lyttyyn, mut yleensä ne haukkujat onkin niitä, jotka on itse katkeroituneet toimimattomaan uusperheeseensä.
[/quote]
Mä oon taas ajatellut niin että jos ero tulee, niin jätän lapsen kokonaan isälleen ja luovun huoltajuudesta. Aloitan uuden elämän alusta. Jos se ei miehelle sovi, niin se sitten voi voi.
Tuttu tilanne. Itse vein lopuksi lähivanhemman käräjille. Naiset haluavat käyttää valtaa myös exäänsä ja tekevät sen usein lastensa kautta, koska se on ainoa vallan väline. Nainen ei hyväksy tilannetta, että mies aloittaa uuden elämän, eikä enää haikailekkaan enää vanhan perään.
Huolehdi lapsestasi, sovituista tapaamisista, pidä yhteyttä. Todennäköisesti lähi estää vielä kaiken yhteyden pidon, jollet suostu hänen pompotteluun.
Käräjille vaan ja haet yhteishuoltajuutta(jollei ole), sekä lapsen vakituisen asuinpaikan muutosta luoksesi. Pitkä tie, mutta käytävä on Lapsen edun vuoksi!
Hoida tapaamiset lastenvalvojan kautta. Ei tarvitse puhua eksälle. Älä kosta lapselle eksän paskamaisuutta.
Tuttu tarina. Joskus on vaan pakko tehdä ratkaisuja mitkä ovat lapsen edun vastaisia. Oma ja perheeni elämänlaatu nousi kohisten kun vanhimman lapseni tapaamiset loppuivat. Kaikki tietää, että tämä on yhden lapsen kannalta rankka teko. Mutta kun otetaan kokonaiskuva huomioon, niin ainoa oikea ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:11"]
Tuttu tarina. Joskus on vaan pakko tehdä ratkaisuja mitkä ovat lapsen edun vastaisia. Oma ja perheeni elämänlaatu nousi kohisten kun vanhimman lapseni tapaamiset loppuivat. Kaikki tietää, että tämä on yhden lapsen kannalta rankka teko. Mutta kun otetaan kokonaiskuva huomioon, niin ainoa oikea ratkaisu.
[/quote]
Tämä vanhin lapsi ei ilmeisesti sisältynyt "perheeseesi", jonka elämänlaatua niin kovasti ajattelet? Surullista.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Tämä vanhin lapsi ei ilmeisesti sisältynyt "perheeseesi", jonka elämänlaatua niin kovasti ajattelet? Surullista.
[/quote]
Veikkaan, että oli ns ongelmateini, joten ne kannattaa heivata pois...
Monet eronneet joilla tulehtuneet välit, vaatii että tapaamiset sovitaan tekstarein & meilein. Eivät vastaa puheluihin.
Olet koko loppuelämän vastuussa lapsellesi ratkaisustasi nyt. Älä hylkää lastasi.
Haut ja palautukset päiväkodin tai koulun kautta. Helpottaa kummasti.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:46"]Ei ole lapsen vika ei. Mutta se hirviö imee kaikki voimat. Joka tappelun jälkeen miettii, onko missään enää mitöän järkeä. Kyllä, se ihminen on uhka mielenterveydelleni.... Se ei häntä kiinnosta, ei osaa ajatella oman käytöksen vaikutuksia. Rakastan lasta mutta äitinsä on valtava taakka henkisesti
[/quote]
Ja se oli aivan ihana ihminen kun lasta tehtiin?
Älä sit tuu itkemään vanhana, kun lapsesi ei pidä sinuun yhteyksiä, ja et tapaa mahd. tulevia lapsenlapsiakaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:27"]
[/quote]
[/quote]
Veikkaan, että oli ns ongelmateini, joten ne kannattaa heivata pois...
[/quote]
Lapsessa ei ongelmaa vaan hänen lähivanhemmassa. Mutta kuten kirjoitin, joskus on pakko tehdä ratkaisuja, missä joku häviää. Myönnän senkin, että ratkaisu on aina näin, koska kuitenkin jokapäiväisessä elämässä läsnäoleviin lapsiin on vahvempi tunneside.
[/quote]
Samoin, paitsi minä ulkoistin isäni elämästäni. Elämänlaatu todellakin nousi kohisten kaikkien kannalta.
Itse normaalia ja tylsää ydinperhettä pyörittävänä en voi kuin hämmästellä näitä ketjuja. On eksää ja nyksää, etää ja lähiä, sun, mun ja meidän lapsia. Ihan oikeasti pelkään, millainen sukupolvi meillä on näistä lapsista kasvamassa. Normaalia perhetilannetta, yhden kodin ja kahden vanhemman perheitä tuntuu olevan enää kovin vähän. Miten nämä lapset osaavat aikanaan perustaa perheitä ja kasvattaa omia lapsiaan, kun itse ovat saaneet moisen mallin elämäänsä? Pitäkää vaan moralistina ja konservatiivina, mutta surullista tämä nykymeno on.
ikävän tuttua. kuvitelkaapas tähän vielä äiti jonka kanssa olin avoliitossa vuosia, lapsi vuoden vanha kun aloimme seurustella ja oppi sanomaan isiksi. sitten emäntä hyppäsi toisen miehen sänkyyn ja oli ilm seurustellut tämän kanssa hetken aikaa, josta suutahdin senverran että pakkasin kamat. lapsi jäi sinne itkemään "isiä". tapaapas lasta johon ei ole tapaamisoikeuksia? joko teet niinkuin hirmueksä vaatii eli olet lapsenvahtina kun hänellä viinahammasta kolottaa tai sitten et tapaa ollenkaan ..
[/quote]
Helpointa on aloittaa puhtaalta pöydältä ja unohtaa suhteiden entiset lapset siinä missä entiset puolisotkin :)
Oon ikionnellinen siitä, että mies lakkasi pitämästä yhteyttä lapseensa. Kun tavattiin, niin mulla ei ollut lapsia, mut miehellä oli yksi. Myös se nainen yritti vaatia tapaamissopimusta, mut siinä vaiheessa mies onneksi tajusi kieltäytyä.
Joskus joku kyselee, mut silloin sanon että miehen ex on vieraannuttaja. Ei kysellä enää. Suosittelen ap. Mut saa haukkua lyttyyn, mut yleensä ne haukkujat onkin niitä, jotka on itse katkeroituneet toimimattomaan uusperheeseensä.