Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tekisitkö abortin

Vierailija
20.10.2014 |

Jos ehkäisy pettäisi esikoisen ollessa 5 kk ?
käytössä minipillerit ja kondomi.
Mies lähti juuri hakemaan testiä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten ikäero on 1v 2kk. Eka vuosi oli rankka mutta sen jälkeen helpotti. Lapset ovat vieläkin kuin paita ja peppu vaikka ovat jo teini-iässä. Kaiken lisäksi ovat vielä eri sukupuolta. Ihan pienestä pitäen ovat pitäneet toisilleen seuraa ja pitäneet myös toistensa puolia. Muistan alussa miettineeni samaa kuin ap, mutta onneksi en tehnyt sitä. Nyt mulla on ihanat teinit :)

Vierailija
22/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:45"]

Kauhean heppoisin perustein osa olisi valmis tappamaan lapsensa. Enkä nyt tarkoita ap:tä vaan näitä jotka eivät vain juuri sillä hetkellä halua lasta. Lapsiparat.

[/quote]

Itse en olisi ainakaan valmis tappamaan lastani millään perusteilla. Raskauden voisin keskeyttää ihan millä perusteella tahansa.

Minua ihmetyttää se, miten heppoisin perustein osa naisista on valmis pakottamaan toisen ihmisen elämään ja sen kärsimyksiin.
[/quote] Siis onko sun mielestä abortti ok jos lapsella tulisi olemaan huonot olot ja tulisi kärsimään? Tuolla perusteella voitaisiin tappaa jo syntyneitäkin lapsia ja paljon muutakin porukkaa esim. köyhiä ja vammaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:01"]

Ihan normaali ikäero sisaruksille tulisi, ei todellakaan mikään syy tehdä aborttia etenkin kun lapsi on vasta toinen!

[/quote]

Se, ettei halua (vielä) (uutta) lasta on mitä erinomaisin syy abortille. Maailma ei kaipaa ei-toivottuja lapsia.

Vierailija
24/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsi adoptioon hei!!11

Vierailija
25/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:45"] Kauhean heppoisin perustein osa olisi valmis tappamaan lapsensa. Enkä nyt tarkoita ap:tä vaan näitä jotka eivät vain juuri sillä hetkellä halua lasta. Lapsiparat. [/quote] Itse en olisi ainakaan valmis tappamaan lastani millään perusteilla. Raskauden voisin keskeyttää ihan millä perusteella tahansa. Minua ihmetyttää se, miten heppoisin perustein osa naisista on valmis pakottamaan toisen ihmisen elämään ja sen kärsimyksiin. [/quote] Siis onko sun mielestä abortti ok jos lapsella tulisi olemaan huonot olot ja tulisi kärsimään? Tuolla perusteella voitaisiin tappaa jo syntyneitäkin lapsia ja paljon muutakin porukkaa esim. köyhiä ja vammaisia.

[/quote]

Abortti tuollaisessa tilanteessa olisi moraalisesti täysin hyväksyttävää.

Tästä ei mitenkään seuraa, että köyhien ja vammaisten surmaaminen olisi moraalisesti hyväksyttävää.

Logiikkasi lujuudesta päättelen sinun olevan uskonnollinen ihminen.

Vierailija
26/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin viivana.

Vierailija
27/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:15"]Anna lapsi adoptioon hei!!11
[/quote] Hyvä läppä. Ei todellakaan ole helppoa antaa lastaan pois puhumattakaan siitä että perhe, suku, ystävät ja tuttavat kaatavat kuormallisen paskaa niskaansa jos/kun saavat tietää asiasta. Onhan adoptio aborttia parempi ratkaisu lapsen kannalta mutta helppo ratkaisu se ei ole ja bioäiti ikävä kyllä leimautuu lapsensa hylkääjäksi, itsekkääksi yms.

Vierailija
28/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ottaisin lipun eliysiumiin :)

Vierailija
29/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Tulin täysin suunnitellusti raskaaksi, kun esikoinen oli 9 kk. En ole koskaan katunut sitä (nyt molemmat ovat jo aikuisia). Päinvastoin, pienestä ikäerosta oli paljon hyviä puolia.

Vierailija
30/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:45"] Kauhean heppoisin perustein osa olisi valmis tappamaan lapsensa. Enkä nyt tarkoita ap:tä vaan näitä jotka eivät vain juuri sillä hetkellä halua lasta. Lapsiparat. [/quote] Itse en olisi ainakaan valmis tappamaan lastani millään perusteilla. Raskauden voisin keskeyttää ihan millä perusteella tahansa. Minua ihmetyttää se, miten heppoisin perustein osa naisista on valmis pakottamaan toisen ihmisen elämään ja sen kärsimyksiin. [/quote] Siis onko sun mielestä abortti ok jos lapsella tulisi olemaan huonot olot ja tulisi kärsimään? Tuolla perusteella voitaisiin tappaa jo syntyneitäkin lapsia ja paljon muutakin porukkaa esim. köyhiä ja vammaisia.

[/quote]

Abortti tuollaisessa tilanteessa olisi moraalisesti täysin hyväksyttävää.

Tästä ei mitenkään seuraa, että köyhien ja vammaisten surmaaminen olisi moraalisesti hyväksyttävää.

Logiikkasi lujuudesta päättelen sinun olevan uskonnollinen ihminen.
[/quote] Mitä vikaa logiikassani on? Mielestäni ihmisen tappaminen on väärin täysin riippumatta siitä kuinka köyhä, sairas, vammainen, yksinäinen, syrjäytynyt tai nuori ihminen on kyseessä. Ihan sama onko uhri terve työssäkäyvä 30-vuotias perheenisä, yksinäinen 90-vuotias sairas vanhus, 16-viikkoinen sikiö, 2-vuotias lapsi, teini-ikäinen kehitysvammainen tai syrjäytynyt ja päihdeongelmainen parikymppinen, ihmisen tappaminen on aina väärin.

Ja veikkauksesi uskonnollisuudestani osui ihan oikeaan vaikka se ei liitykään asiaan millään tavoin.

Vierailija
31/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En abortoisi.

Vierailija
32/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:05"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:45"] Kauhean heppoisin perustein osa olisi valmis tappamaan lapsensa. Enkä nyt tarkoita ap:tä vaan näitä jotka eivät vain juuri sillä hetkellä halua lasta. Lapsiparat. [/quote] Itse en olisi ainakaan valmis tappamaan lastani millään perusteilla. Raskauden voisin keskeyttää ihan millä perusteella tahansa. Minua ihmetyttää se, miten heppoisin perustein osa naisista on valmis pakottamaan toisen ihmisen elämään ja sen kärsimyksiin. [/quote] Siis onko sun mielestä abortti ok jos lapsella tulisi olemaan huonot olot ja tulisi kärsimään? Tuolla perusteella voitaisiin tappaa jo syntyneitäkin lapsia ja paljon muutakin porukkaa esim. köyhiä ja vammaisia. [/quote] Abortti tuollaisessa tilanteessa olisi moraalisesti täysin hyväksyttävää. Tästä ei mitenkään seuraa, että köyhien ja vammaisten surmaaminen olisi moraalisesti hyväksyttävää. Logiikkasi lujuudesta päättelen sinun olevan uskonnollinen ihminen. [/quote] Mitä vikaa logiikassani on? Mielestäni ihmisen tappaminen on väärin täysin riippumatta siitä kuinka köyhä, sairas, vammainen, yksinäinen, syrjäytynyt tai nuori ihminen on kyseessä. Ihan sama onko uhri terve työssäkäyvä 30-vuotias perheenisä, yksinäinen 90-vuotias sairas vanhus, 16-viikkoinen sikiö, 2-vuotias lapsi, teini-ikäinen kehitysvammainen tai syrjäytynyt ja päihdeongelmainen parikymppinen, ihmisen tappaminen on aina väärin. Ja veikkauksesi uskonnollisuudestani osui ihan oikeaan vaikka se ei liitykään asiaan millään tavoin.

[/quote]

Logiikassasi on viallinen premissi. Varmaan tiedät itsekin, mikä se on.

Vierailija
33/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:15"]Anna lapsi adoptioon hei!!11
[/quote]

No niin, tämä tästä vielä puuttui...

Vierailija
34/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viivaa!!
Voi ei mitä minä teen!? En tahdo tehdä aborttia, mutten tiedä jaksaisinko henkisesti taaperoa ja vauvaa. Taloudellinen tilanne on hyvä sen puolesta ei olisi mitään estettä.
-ap

Vierailija
35/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:56"]Kaksi viivaa!!
Voi ei mitä minä teen!? En tahdo tehdä aborttia, mutten tiedä jaksaisinko henkisesti taaperoa ja vauvaa. Taloudellinen tilanne on hyvä sen puolesta ei olisi mitään estettä.
-ap
[/quote]
mieti rauhassa. Itse tekisin abortin, mutta sun päätös.

Vierailija
36/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:56"]Kaksi viivaa!!
-ap
[/quote] kyllä se 2 menee siinä missä yksikin

Vierailija
37/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:05"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:45"] Kauhean heppoisin perustein osa olisi valmis tappamaan lapsensa. Enkä nyt tarkoita ap:tä vaan näitä jotka eivät vain juuri sillä hetkellä halua lasta. Lapsiparat. [/quote] Itse en olisi ainakaan valmis tappamaan lastani millään perusteilla. Raskauden voisin keskeyttää ihan millä perusteella tahansa. Minua ihmetyttää se, miten heppoisin perustein osa naisista on valmis pakottamaan toisen ihmisen elämään ja sen kärsimyksiin. [/quote] Siis onko sun mielestä abortti ok jos lapsella tulisi olemaan huonot olot ja tulisi kärsimään? Tuolla perusteella voitaisiin tappaa jo syntyneitäkin lapsia ja paljon muutakin porukkaa esim. köyhiä ja vammaisia. [/quote] Abortti tuollaisessa tilanteessa olisi moraalisesti täysin hyväksyttävää. Tästä ei mitenkään seuraa, että köyhien ja vammaisten surmaaminen olisi moraalisesti hyväksyttävää. Logiikkasi lujuudesta päättelen sinun olevan uskonnollinen ihminen. [/quote] Mitä vikaa logiikassani on? Mielestäni ihmisen tappaminen on väärin täysin riippumatta siitä kuinka köyhä, sairas, vammainen, yksinäinen, syrjäytynyt tai nuori ihminen on kyseessä. Ihan sama onko uhri terve työssäkäyvä 30-vuotias perheenisä, yksinäinen 90-vuotias sairas vanhus, 16-viikkoinen sikiö, 2-vuotias lapsi, teini-ikäinen kehitysvammainen tai syrjäytynyt ja päihdeongelmainen parikymppinen, ihmisen tappaminen on aina väärin. Ja veikkauksesi uskonnollisuudestani osui ihan oikeaan vaikka se ei liitykään asiaan millään tavoin.

[/quote]

[/quote] Ei ole.

1. Syntymätön lapsi on ihminen
2. Ihmistä ei saa tappaa
= Syntymätöntä lasta ei saa tappaa

Vierailija
38/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:15"]Anna lapsi adoptioon hei!!11 [/quote] No niin, tämä tästä vielä puuttui...

[/quote]

Kenties sarkasmia?

Vierailija
39/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:46"]

[/quote]

[/quote] Ei ole.

1. Syntymätön lapsi on ihminen
2. Ihmistä ei saa tappaa
= Syntymätöntä lasta ei saa tappaa

[/quote]
viikolla 16 harvemmin tehdään abortteja ilman kunnollista syytä.

Vierailija
40/79 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä mitään hätiköityä ap. Aborttibisnes laskee juuri sen varaan että yllätysraskauden kohdanneet naiset tekevät abortin saadakseen asian nopeasti ratkaistua. Sinun hyvinvointisi ei merkitse aborttilääkäreille mitään vaan he teurastavat lapsia vain helpon rahan takia.