Koin vihdoin kassaraivon!#
Olimme suuressa tavaratalossa ruokaostoksilla mieheni kanssa. Meillä oli noin kymmenkunta tuotetta korissa kun mentiin kassalle. Mentiin niille viimeisille kassoille kun siellä oli vähemmän jonoa. Edessämme oli pari muuta asiakasta. Nainen, jolla oli ostoskärry täynnä tuotteita ja hänen perässään mies 3 lapsen kanssa. Miehellä ei ollut kärryä eikä koria, josta päättelinkin että ostoja on vähän ja ne ovat kädessä. Odoteltiin siinä rauhassa, että ensimmäinen nainen sai ostoksensa tehtyä. Mutta juuri kun hän oli maksamassa eteemme vyöryi edessämme seisovan miehen vaimo täpötäysillä ostoskärryillä. Tässä vaiheessa koin elämäni ensimmäisen kassaraivon! Adrenaliini virtasi esteittä sisälläni ja lähdin kärryineni toiselle kassalle. Lähtiessäni puhisin " ei voi olla totta?"
Mitä mieltä olette siskot? Onko fiksua jonottaa kassalla, vaikka ei ole mitään ostettavaa? Onko korrektia seisoa jonossa pitämässä pelkästään paikkaa? Mitä olisi tapahtunut jos vaimo ei olisikaan tullut viimeisellä minuutilla. Olisiko jono pysähtynyt vai olisiko meidät päästetty ohi? Olen yleensä rauhallinen kassajonossa mutta nyt paloi käämit salamannopeasti. No, pääsinpä kerrankin kokomaan tuon kuuluisan kassaraivon ihan itse :)
Kommentit (63)
En mä näe tuossa mitään väärää, ketään ei etuilla ja jonotetaan ihan niinkuin muutkin. Itsekkin tehdään usein noin, mies jää vielä juomaosastolle hakemaan juotavat ja minä menen etsimään sopivan kassan ja huikkaan miehelle et täällä ollaan.
ketään en kuitenkaan odotuta jos mieheni myöhästyy, siirryn jonon perälle. Näin ei tosin koskaan ole käynyt.
Joten vedä ihan rauhassa herneet nenään jos siltä tuntuu, mutta yhtälailla me jonotamme kuin sinäkin.
En usko ap.:tä. Miksei muka mennyt sen kököttävän ukon ohi?
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:47"]
En mä näe tuossa mitään väärää, ketään ei etuilla ja jonotetaan ihan niinkuin muutkin. Itsekkin tehdään usein noin, mies jää vielä juomaosastolle hakemaan juotavat ja minä menen etsimään sopivan kassan ja huikkaan miehelle et täällä ollaan.
ketään en kuitenkaan odotuta jos mieheni myöhästyy, siirryn jonon perälle. Näin ei tosin koskaan ole käynyt.
Joten vedä ihan rauhassa herneet nenään jos siltä tuntuu, mutta yhtälailla me jonotamme kuin sinäkin.
[/quote]
Aika lailla eri tilanne kuin se josta aloittaja kertoi? Vai menetkö sinäkin kassalle tyhjin käsin, ja miehesi ilmaantuu lopulta paikalle täysien kärryjen kanssa?
Joillakin on tosiaan pokkaa! Itse työskentelen myyjänä Lidlissä. Kerran kassalla ollessani olin jo laittanut kyltin, että kassa on suljettu, ja palvelin viimeistä asiakasta. Minulla oli kiire paistopisteelle, missä uunit huusivat paisto-ohjelman päättymistä. No, eräs nainen kurkkaa koripinon takaa ja näyttää kahta ranskispussia kysyvästi. Koska muilöa kassoilla oli reilusti jonoa, sanoin että tule nyt sitten kun on noin vähän ostoksia. VIRHE. Nainen hymyili iloisesti, laski ranskispussit hihnalle ja KÄY HAKEMASSA VIEREISESTÄ JONOSTA täpötäyden ostoskärryn! Voi jumaliste. Olin ehtinyt jo aloittaa kassatapahtuman eli lyönyt ne ranskikset. Olisi pitänyt kutsua esimies paikalle, että olisin saanut tapahtuman keskeytettyä, ja siihen olisi mennyt vielä kauemmin. Pakko oli siis jatkaa, mutta silloin asiakaspalveluasenne katosi, ja suoraan sanottuna naama norsunv*tulla palvelin sen asiakkaan loppuun. Asiakaskin sentään huomasi, ja jupisi "sori". Tokaisin tylysti, että mulla on tuotteita uunissa, ja siksi on kiire.
Niin että tämän palikan takia en ota yhden yhtä asiakasta kassalleni enää kyltin laitettuani, vaikka olisi pelkkä pullokuitti.
Ja ne uunissa olleet omenataskut kärähti.
Ihmiset osaavat kyllä olla ääliöitä.
Minä asioin tänään lähikaupassamme, jossa oli vain yksi kassa auki. Jonoa alkoi kertyä ja kun minä olin 2. jonossa avattiin toinen kassa, josta myyjä huikkasi "seuraava asiakas voi tulla". Ja minä olin siis tämä seuraava asiakas. Mutta eikäs mitä. Pari törkeää vanhusta (!) alkaa rynniä kärryineen sinne toiselle kassalle. Minun edessäni olevalla on myös iso kärryllinen joiden laitossa kestää ja itse olen ostamassa vain postimerkkiä. Ajattelen taas vaan pääni sisällä, että saamarin törkeät vanhukset, eihän heille voi sanoa. Mutta mitää tekee myyjä? Komentaa vanhuksia "sanoin seuraava, te ette taineet olla seuraavia vaan hän" viitaten minuun ja pääsen oikeutetusti asioimaan tälle avatulle kassalle. Pointsit tälle myyjälle! Varmaan hänkin saanut tarpeekseen noista törkeistä etuilijoista. Erityisesti vanhukset osaavat olla törkeitä kaupassa vaikka aina nuoria haukkuvat.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:03"]
Ihmiset osaavat kyllä olla ääliöitä.
Minä asioin tänään lähikaupassamme, jossa oli vain yksi kassa auki. Jonoa alkoi kertyä ja kun minä olin 2. jonossa avattiin toinen kassa, josta myyjä huikkasi "seuraava asiakas voi tulla". Ja minä olin siis tämä seuraava asiakas. Mutta eikäs mitä. Pari törkeää vanhusta (!) alkaa rynniä kärryineen sinne toiselle kassalle. Minun edessäni olevalla on myös iso kärryllinen joiden laitossa kestää ja itse olen ostamassa vain postimerkkiä. Ajattelen taas vaan pääni sisällä, että saamarin törkeät vanhukset, eihän heille voi sanoa. Mutta mitää tekee myyjä? Komentaa vanhuksia "sanoin seuraava, te ette taineet olla seuraavia vaan hän" viitaten minuun ja pääsen oikeutetusti asioimaan tälle avatulle kassalle. Pointsit tälle myyjälle! Varmaan hänkin saanut tarpeekseen noista törkeistä etuilijoista. Erityisesti vanhukset osaavat olla törkeitä kaupassa vaikka aina nuoria haukkuvat.
[/quote]
Tuttua, tuttua. Itse ollessani eräällä ruotsalaisella vaateketjulla töissä meillä oli tiukka ohjeistus että uutta kassaa avatessa seuraava jonossa on etusijalla. Huusin aina siis myös "seuraava jonosta voi tulla", mutta harvoin tämä esti sitä ryntäystä mikä syntyi, kun juntit rynnivät kilpaa uudelle kassalle. Kun tähän totesi rauhallisesti että jonon mukaan mennään ja viittoi pisimpään jonottaneen henkilön kassalle, sai osakseen tappavia mulkaisuja ja "huonoa asiakaspalvelua" - puhinaa näiltä rynnijöiltä.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:03"]
Varmaan hänkin saanut tarpeekseen noista törkeistä etuilijoista. Erityisesti vanhukset osaavat olla törkeitä kaupassa vaikka aina nuoria haukkuvat.
[/quote]Mutta kun vanhuksilla on niin kova kiire katsos.
Mua aina naurattaa nämä kärkkyjät josko avautuisi uusi kassa. Sitten lähtevät rynnäköllä uudelle kassalle ja mä pääsen latomaan omat ostokset tiskiin. Kannattaa jäädä siihen jonoon jossa on ellei sitten todellakin ehdi avautuvalle kassalle ensimmäisenä :D
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:21"]Olimme suuressa tavaratalossa ruokaostoksilla mieheni kanssa. Meillä oli noin kymmenkunta tuotetta korissa kun mentiin kassalle. Mentiin niille viimeisille kassoille kun siellä oli vähemmän jonoa. Edessämme oli pari muuta asiakasta. Nainen, jolla oli ostoskärry täynnä tuotteita ja hänen perässään mies 3 lapsen kanssa. Miehellä ei ollut kärryä eikä koria, josta päättelinkin että ostoja on vähän ja ne ovat kädessä. Odoteltiin siinä rauhassa, että ensimmäinen nainen sai ostoksensa tehtyä. Mutta juuri kun hän oli maksamassa eteemme vyöryi edessämme seisovan miehen vaimo täpötäysillä ostoskärryillä. Tässä vaiheessa koin elämäni ensimmäisen kassaraivon! Adrenaliini virtasi esteittä sisälläni ja lähdin kärryineni toiselle kassalle. Lähtiessäni puhisin " ei voi olla totta?"
Mitä mieltä olette siskot? Onko fiksua jonottaa kassalla, vaikka ei ole mitään ostettavaa? Onko korrektia seisoa jonossa pitämässä pelkästään paikkaa? Mitä olisi tapahtunut jos vaimo ei olisikaan tullut viimeisellä minuutilla. Olisiko jono pysähtynyt vai olisiko meidät päästetty ohi? Olen yleensä rauhallinen kassajonossa mutta nyt paloi käämit salamannopeasti. No, pääsinpä kerrankin kokomaan tuon kuuluisan kassaraivon ihan itse :)
[/quote]
Kyllä on lääkkeet jääny taas väliin sulla.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:21"]Olimme suuressa tavaratalossa ruokaostoksilla mieheni kanssa. Meillä oli noin kymmenkunta tuotetta korissa kun mentiin kassalle. Mentiin niille viimeisille kassoille kun siellä oli vähemmän jonoa. Edessämme oli pari muuta asiakasta. Nainen, jolla oli ostoskärry täynnä tuotteita ja hänen perässään mies 3 lapsen kanssa. Miehellä ei ollut kärryä eikä koria, josta päättelinkin että ostoja on vähän ja ne ovat kädessä. Odoteltiin siinä rauhassa, että ensimmäinen nainen sai ostoksensa tehtyä. Mutta juuri kun hän oli maksamassa eteemme vyöryi edessämme seisovan miehen vaimo täpötäysillä ostoskärryillä. Tässä vaiheessa koin elämäni ensimmäisen kassaraivon! Adrenaliini virtasi esteittä sisälläni ja lähdin kärryineni toiselle kassalle. Lähtiessäni puhisin " ei voi olla totta?" Mitä mieltä olette siskot? Onko fiksua jonottaa kassalla, vaikka ei ole mitään ostettavaa? Onko korrektia seisoa jonossa pitämässä pelkästään paikkaa? Mitä olisi tapahtunut jos vaimo ei olisikaan tullut viimeisellä minuutilla. Olisiko jono pysähtynyt vai olisiko meidät päästetty ohi? Olen yleensä rauhallinen kassajonossa mutta nyt paloi käämit salamannopeasti. No, pääsinpä kerrankin kokomaan tuon kuuluisan kassaraivon ihan itse :) [/quote] Kyllä on lääkkeet jääny taas väliin sulla.
[/quote]
Huolehdi vain omasta dosetistasi! Minusta aloittaja suuttui aivan aiheellisesti. En ole itse ap.
Hullareilla joku nainen jätti korinsa ja lähti hakemaan jotain juuri kun olisi ollut sen vuoro alkaa latoa tavaroita hihnalle. Olin miehen kanssa tämän naisen takana ja se sanoi meille, että sillä menee vain ihan hetki kun käy hakemassa jokin unohtuneen tuotteen, mutta ei kuitenkaan ehtinyt takaisin paikalle ennen kuin edellinen asiakas oli jo maksanut.
Kassa viittoili meidät jonosta naisen yksinäisen ostoskorin ohi ettei pitkän jonon tarvitsisi odotella tyhjänpanttina. Juuri kun oltiin saatu puolet tavaroista ladottua hihnalle, tämä nainen palasi ja alkoi huutaa, että ollaan etuiltu. Se alkoi tunkea omia ostoksiaan hihnalle ja yritti heitellä meidän tavaroita takaisin kärryyn. Onneksi myyjä sai rauhoitettua tilanteen ja tavaroiden viskely loppui, mutta nainen kyllä kailotti edelleen kovalla äänellä, että minä ja mies ollaan törkeitä etuilijoita ja käski muitakin jonossa olevia muistamaan meidän naamat, että osaa sitten etuilla jos näkee meidät joskus kassajonossa, ihan kostoks vaan.
Siinä tilanteessa naisen käytös ei naurattanut, mutta kotona jo sitäkin enemmän. :D
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:52"]
Joillakin on tosiaan pokkaa! Itse työskentelen myyjänä Lidlissä. Kerran kassalla ollessani olin jo laittanut kyltin, että kassa on suljettu, ja palvelin viimeistä asiakasta. Minulla oli kiire paistopisteelle, missä uunit huusivat paisto-ohjelman päättymistä. No, eräs nainen kurkkaa koripinon takaa ja näyttää kahta ranskispussia kysyvästi. Koska muilöa kassoilla oli reilusti jonoa, sanoin että tule nyt sitten kun on noin vähän ostoksia. VIRHE. Nainen hymyili iloisesti, laski ranskispussit hihnalle ja KÄY HAKEMASSA VIEREISESTÄ JONOSTA täpötäyden ostoskärryn! Voi jumaliste. Olin ehtinyt jo aloittaa kassatapahtuman eli lyönyt ne ranskikset. Olisi pitänyt kutsua esimies paikalle, että olisin saanut tapahtuman keskeytettyä, ja siihen olisi mennyt vielä kauemmin. Pakko oli siis jatkaa, mutta silloin asiakaspalveluasenne katosi, ja suoraan sanottuna naama norsunv*tulla palvelin sen asiakkaan loppuun. Asiakaskin sentään huomasi, ja jupisi "sori". Tokaisin tylysti, että mulla on tuotteita uunissa, ja siksi on kiire. Niin että tämän palikan takia en ota yhden yhtä asiakasta kassalleni enää kyltin laitettuani, vaikka olisi pelkkä pullokuitti. Ja ne uunissa olleet omenataskut kärähti.
[/quote]No olisit käynyt välissä uunilla
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:40"]
Joillakin on tosiaan pokkaa! Itse työskentelen myyjänä Lidlissä. Kerran kassalla ollessani olin jo laittanut kyltin, että kassa on suljettu, ja palvelin viimeistä asiakasta. Minulla oli kiire paistopisteelle, missä uunit huusivat paisto-ohjelman päättymistä. No, eräs nainen kurkkaa koripinon takaa ja näyttää kahta ranskispussia kysyvästi. Koska muilöa kassoilla oli reilusti jonoa, sanoin että tule nyt sitten kun on noin vähän ostoksia. VIRHE. Nainen hymyili iloisesti, laski ranskispussit hihnalle ja KÄY HAKEMASSA VIEREISESTÄ JONOSTA täpötäyden ostoskärryn! Voi jumaliste. Olin ehtinyt jo aloittaa kassatapahtuman eli lyönyt ne ranskikset. Olisi pitänyt kutsua esimies paikalle, että olisin saanut tapahtuman keskeytettyä, ja siihen olisi mennyt vielä kauemmin. Pakko oli siis jatkaa, mutta silloin asiakaspalveluasenne katosi, ja suoraan sanottuna naama norsunv*tulla palvelin sen asiakkaan loppuun. Asiakaskin sentään huomasi, ja jupisi "sori". Tokaisin tylysti, että mulla on tuotteita uunissa, ja siksi on kiire. Niin että tämän palikan takia en ota yhden yhtä asiakasta kassalleni enää kyltin laitettuani, vaikka olisi pelkkä pullokuitti. Ja ne uunissa olleet omenataskut kärähti.
[/quote]
Ei sita niin vain keskeyteta silla Lidlissa tutkitaan miten kauan sulla menee latoa ne viivakoodit per asiakas. Jos ap olis mennyt valissa kaymaan uunilla olis tullut paljon hukka-aikaa-> huudot esimiehelta tai sitten olisi pitanyt kutsua se esimies johon siihenkin olisi mennyt paljon aikaa. Muissa kaupoissa tuo onkin paljon joustavampaa ja voi kayda vaikka valissa uunilla.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:40"]
[/quote]
Ei sita niin vain keskeyteta silla Lidlissa tutkitaan miten kauan sulla menee latoa ne viivakoodit per asiakas. Jos ap olis mennyt valissa kaymaan uunilla olis tullut paljon hukka-aikaa-> huudot esimiehelta tai sitten olisi pitanyt kutsua se esimies johon siihenkin olisi mennyt paljon aikaa. Muissa kaupoissa tuo onkin paljon joustavampaa ja voi kayda vaikka valissa uunilla.
[/quote]
ei siis ap vaan se Lidlin myyja.
Ap, niin kumpi sulla siellä kaupassa nyt olikaan? Kori vai kärryt? Ei tainnut provosi ihan onnistua....
Kiitos mielenkiintoisista palautteista ja lieskasta! Suurin raivo on kyllä jo laantunut mutta silti jäin miettimään tota juttua ja en kyllä vieläkään ymmärrä miksi kassalla pitää tönöttää vaikka ei ole ostoksia ollenkaan? Eikö kassa ole sitä varten, että sinne maksetaan kaupasta hankitut tuotteet? Naurettavaa seistä siellä huvikseen?!
Meille sattui näin päin, että jonotimme kassalle ja pojalla oli oma cocispullo, minkä aikoi itse maksaa. Kyse varhaisteinistä. Vanhempi nainen sanoi pojalle, että mene vain ensin, kun sinulla on vain cocispullo. Poika meni eteen ja samassa tuli naisen mies raivoa täynnä huutamaan nuorisosta, joka ei kunniota vanhempia ja etuilee. Vaimonsa ei saanut sanaa väliin ja poika oli ihan hämmennyksissään ja kyynelkin oli jo silmässä. Mies vain huusi pahatapaisista nuorista ja toinen on muutenkin ihan liiankin kiltti ja kohtelias.
Kun mies sai vihdoin suunsa kiinni, sain sanottua hänelle, että se meni kyllä niin, että vaimosi itse sanoi, että poika saa mennä ensin, kun hänellä on vain limsapullo. Olisin odottanut anteeksipyyntöä, mutta mies tuhahteli niin, että epäilin vaimonsa saavan kaupan ulkopuolella melkoiset haukut.
[/quote]
Olipas röyhkeä täti. Onneksi sentään taisi tajuta moukkamaisuutensa ja yritti pahoitella asiaa.
Venäläiset tekee just tota, plus pitävät vielä paikkaa kavereillekin. Kaikessa rauhassa jonotat ja odotat vuoroasi, niin yht'äkkiä jostain pölähtää lauma näitä naapurimaan kansalaisia ja kylmästi kiilaavat eteen. Tämä pätee kaikissa jonotustilanteissa, mm. passijonossa (ja kyse ei ole ollut mistään yhteisviisumeista tms).
Kyllä niitä yksinäisiä kärryjä tai ostoskoreja kassajonossa näkee välillä Suomessakin. Yleensä kai siinä on lähdetty vielä hakemaan jotain joka unohtui, eikä heti kauppaan tullessa parkkeerata kärryä jonoon. Itse kyllä ohitan ihan tyynesti kärryt ja korit jonossa, jos lähistöllä ei näy omistajaa.