Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: uusperheen 10 lasta. Miksi myös yhteisiä?

Vierailija
20.10.2014 |

voisiko joku selittää tämän yhden asian, mitä en kykene ymmärtämään: jos pariskunnan molemmilla on useampi lapsi, niin miksi uusperheeseen tehdään myös yhteisiä lapsia? Miksi ne omat lapset eivät riitä?

Tuli jälleen mieleen, kuin luon hesarista jutun, jossa naisella 2 lasta, miehellä 4, ja yhteisiä 2.

niin, minä elän uusperheessä samoin lapsiluvuin. Viimeinen asia. Mitä haluan, on vielä lisää lapsia....

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:45"]

No miksi ihmiset haluavat lapsia? Miksi niitä ei voisi haluta uusperheellinen, jos kerran ydinperheellinenkin haluaa? Mitä ihmeen eroa tuossa on? Vanhimmathan voivat asua jo omissa kodeissaan tai vain vierailla tässä uusperheessä. Vanhemmat ovat lapsirakkaita jne. Mene ja kysy niiltä uusperheellisiltä jos kerran niin tärkeää työsi kannalta on tällaista tietää.

[/quote]

niin, toiet meistä ovat lapsirakkaampia kuin toiset. Mutta miksi ydinperheessä lapsikatto tulee vastaan, mutta uuden miehen tullessa vastaan se kaikki lähtee ikäänkuin alusta? Vai voiko näin ajatella?

Vierailija
22/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen lapsi on sen perheen lapsi, ne muut on entisiä lapsia. Tuossakin lapset eli niin, ettei kotia oikein missään eli kaikki vanhemmat uusperheissä tahoillaan. Äärettömän surullista, että osa perheestä reissaa koko ajan muualla ja ne pienimmät on ainoat, joilla on pysyvä koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "tein" lapsen uusperheeseen koska mies ihan välttämättä halusi vielä yhden. Tilanne se, että meillä molemmilla kaksi lasta edellisistä liitoista. Miehen lapset ovat satunnaisesti meillä (ovat jo teini-ikäisiä). Omani asuvat kanssamme ja tapaavat isäänsä säännöllisesti. 

Mies haluaisi vielä enemmänkin lapsia, mutta minä en. Haluan tehdä elämässäni muutakin kuin olla äiti. Eikä tähän taloon enää enempää mahtuisi. Olen miehelle todennut että hän voi aivan vapaasti lähteä etsimään uuden naisen jos välttämättä lisää lapsia haluaa, mutta ainakin toistaiseksi haluaa elää meidän kanssamme ja tyytyy siihen ettei enempää lapsia tule.

Vierailija
24/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa kun luin Hesarin jutun. Todennäköisesti "lapsikiintiö" ei heillä ollut henkilökohtainen vaan parisuhdekohtainen, eli kun oli uusi parisuhde, tehtiin siihen ne samat 2 lasta jotka naisella oli edellisessä parisuhteessaan.

Vierailija
25/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:58"]

Yhteinen lapsi on sen perheen lapsi, ne muut on entisiä lapsia. Tuossakin lapset eli niin, ettei kotia oikein missään eli kaikki vanhemmat uusperheissä tahoillaan. Äärettömän surullista, että osa perheestä reissaa koko ajan muualla ja ne pienimmät on ainoat, joilla on pysyvä koti.

[/quote]

Meillä miehen lapsen koti on ollut aina meillä. Äitiänsä on tavannut silloin tällöin, pienempänä 2 kertaa kuussa, nyt aikuisena käy kun huvittaa.

Vierailija
26/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:56"]

No miksi ihmiset haluavat lapsia? Miksi niitä ei voisi haluta uusperheellinen, jos kerran ydinperheellinenkin haluaa? Mitä ihmeen eroa tuossa on? Vanhimmathan voivat asua jo omissa kodeissaan tai vain vierailla tässä uusperheessä. Vanhemmat ovat lapsirakkaita jne. Mene ja kysy niiltä uusperheellisiltä jos kerran niin tärkeää työsi kannalta on tällaista tietää.

[/quote]

niin, toiet meistä ovat lapsirakkaampia kuin toiset. Mutta miksi ydinperheessä lapsikatto tulee vastaan, mutta uuden miehen tullessa vastaan se kaikki lähtee ikäänkuin alusta? Vai voiko näin ajatella?

[/quote]

Meillä uusperheessä tulee nyt katto vastaan kun tulee neljäs. Tunnen pari ydinperhettä joissa on 8 ja toisessa yhdeksän lasta, eivät kuulu edes mihinkään lahkoon. Onko tämä sitten hyväksyttävämpää kuin että uusperheessä on saman verran lapsia ja jos on, niin miksi?

Vierailija
27/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällöttömään elämään halutaan sisältöä! Uusi mies ei ollutkaan sen parempi kuin vanha, eikä se lapsikaan lisää onnellisuutta tuonut. Näin meillä

Vierailija
28/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi nainen/mies ei voi olla "huonompi" kuin uuden kumppanin ex, ja siksi pitää saada se yhteinen rakkauden hedelmä. Itse henk.koht pidän ihmisiä, joilla lapsia ympäri kylää eri mieheille/naisille todella itsekkäinä ja omaa napaa tuijottavina. Minä minä minä. Sääliksi käy lähinnä lapsia, jotka reissaavat viikko/vlop eri osoitteissa. No, onhan nämä vaikutukset näkyvissä, kaikenlainen pahoinvointi ja käytöshäiriöt ovat lisääntyneet. Oksettavaa touhua kaikinpuolin.

Vierailija
29/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:56"]

[/quote]

[/quote]

Meillä uusperheessä tulee nyt katto vastaan kun tulee neljäs. Tunnen pari ydinperhettä joissa on 8 ja toisessa yhdeksän lasta, eivät kuulu edes mihinkään lahkoon. Onko tämä sitten hyväksyttävämpää kuin että uusperheessä on saman verran lapsia ja jos on, niin miksi?

[/quote]

Kuten olen aiemmin sanonut, niin omasta kokemuksesta olen huomannut, että ennen eroa sanotaan, että lapsiluku täynnä, mutta uusperheen myötä se ei olekaan täynnä. 

on näitä ydinperheitäkin, joissa paljon lapsia, mutta he ovat harvemmassa kuin uusperheet, joissa lapsia tehdään. Siksi jotenin ajattelen, että näissä uusperheissä on jotain ihan muutataustalla, mutta mitä?

Vierailija
30/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:15"]

Uusi nainen/mies ei voi olla "huonompi" kuin uuden kumppanin ex, ja siksi pitää saada se yhteinen rakkauden hedelmä. Itse henk.koht pidän ihmisiä, joilla lapsia ympäri kylää eri mieheille/naisille todella itsekkäinä ja omaa napaa tuijottavina. Minä minä minä. Sääliksi käy lähinnä lapsia, jotka reissaavat viikko/vlop eri osoitteissa. No, onhan nämä vaikutukset näkyvissä, kaikenlainen pahoinvointi ja käytöshäiriöt ovat lisääntyneet. Oksettavaa touhua kaikinpuolin.

[/quote]

Luuletko sinä että uusperhe on jokin uusi juttu? Uusperheitä on ollut aina, se ei ole mikää 2000-luvun keksintö. Pidätkö sinä oksettavana sitä, että olen ensimmäistä kertaa naimisissa ja minulla on lapsia vain nykyisen puolisoni kanssa ja hän oli yh kun tavattiin? Olisiko pitänyt jättää tämä perhe perustamatta ettei sinua nyt vaan okseta? Tämä perhe on meidän lapsillemme ydinperhe, jos et tullut tällaista ajatelleeksi. Ja miehen lapsi on hieno nuorimies, joka aloittelee omaa elämäänsä. Oksenna pois jos tällainen oksettaa, mielestäni tuollainen ajattelutapa nyt vaan on melko mustavalkoinen.

Vierailija
31/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on myös se tilanne, että oma lapsiluku ei ole vielä täynnä kun ero tulee. Vaikka kuinka olisi jo 2-4 lasta ennestään. Onhan niitä paljonkin ihmisiä jotka haluavat paljon lapsia. Ja varsinkin uusperheessä, kun kaikki eivät välttämättä ole kokoaikaa paikalla, niin ei se lapsiluku tunnu arjessa niin suurelta.

Itse ajattelin jo nuorena, että haluan ainakin 4 lasta. No ero tuli kun oli vasta 1 lapsi. Myöhemmin tapasin miehen, jolla oli kaksi lasta ja halusin vielä ainakin sen yhden. Sitten alkoi tuntumaan, että kyllä se kuopuskin kaipaisi leikkikaveria ja tehtiin vielä yksi. Nyt tuntuu että lapsiluku on meillä täydellinen, mutta ymmärrän kyllä niitä joilla on enemmänkin lapsia. 

Ap kyselee, että mitä se lapsi antaa. Käsittämätön kysymys ihmiseltä jolla on lapsia. Etkö koe, että lapsesi antavat sinulle mitään? Meille ainakin jokainen lapsi on maailman suurin aarre. Myös ne miehen lapset minulle. Lapset ovat meille niin rakkaita ettei sitä pysty sanoin kuvailemaan. Ja vaikka meilläkin on n. 10 vuoden ikäero isompien ja yhteisten lasten välillä, niin on ollut hienoa seurata kuinka paljon pienet sisarukset ovat tuoneet iloa myös isompien elämään. Kyllä ne ihan aidosti näyttävät tykkäävän toisistaan ja sanoneetkin näin monta kertaa. 

Vierailija
32/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska uusperheessä ei tarvitse hoitaa kuin kahta lasta kerrallaan niinsanotusti. Varalapsista pääsee aina eroon, kun pukkaa ne toiselle vanhemmalle. Lapsille vain hankalaa, kun ovat joka paikassa tiellä uusien lapsien takia. Vauvan odotus on niin kivaa, mutta lapsille perheen ylläpitäminen on joillekin vain ylipääsemättömän vaikeaa.

Vierailija
33/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat lapset voi unohtaa ja alkaa puhtaalta pöydältä ja tehdä parempia lapsia paremman puolison kanssa. Jokaisella pitää olla mahdollisuus aloittaa uudestaan, jos on sössinyt vanhat asiat.

Vierailija
34/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ehkä kokee,että vasta sitten parisihde on yhtä vahva kuin entinen suhde,kun on yhteinnen lapsi. Eli lasten kustannuksella halutaan todistaa suhteen pysyvyyttä itselle ja muille. Mielestäni teini-ikäiset eivät ole "jo" teini-ikäisiä vaan vasta teini-ikäisiä ja kovasti perheen tarpeessa.

Vierailija
35/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:19"]

Siksi, koska uusperheessä ei tarvitse hoitaa kuin kahta lasta kerrallaan niinsanotusti. Varalapsista pääsee aina eroon, kun pukkaa ne toiselle vanhemmalle. Lapsille vain hankalaa, kun ovat joka paikassa tiellä uusien lapsien takia. Vauvan odotus on niin kivaa, mutta lapsille perheen ylläpitäminen on joillekin vain ylipääsemättömän vaikeaa.

[/quote]

Miehen lapsi asuu meillä, joten mainitsemaasi tilannetta ei ole. Ei kyllä ole tarviskaan lasta mihinkään tuupata.

Vierailija
36/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne vaikka haluaa elää lapsiperhe-elämää? Jos näillä HS:n esimerkkipariskunnalla ei olisi yhteisiä lapsia niin eläisivät sitä lapsiperhe-elämää vain joka toinen viikko ja lomilla.

Vierailija
37/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:18"]

Monella on myös se tilanne, että oma lapsiluku ei ole vielä täynnä kun ero tulee. Vaikka kuinka olisi jo 2-4 lasta ennestään. Onhan niitä paljonkin ihmisiä jotka haluavat paljon lapsia. Ja varsinkin uusperheessä, kun kaikki eivät välttämättä ole kokoaikaa paikalla, niin ei se lapsiluku tunnu arjessa niin suurelta.

Itse ajattelin jo nuorena, että haluan ainakin 4 lasta. No ero tuli kun oli vasta 1 lapsi. Myöhemmin tapasin miehen, jolla oli kaksi lasta ja halusin vielä ainakin sen yhden. Sitten alkoi tuntumaan, että kyllä se kuopuskin kaipaisi leikkikaveria ja tehtiin vielä yksi. Nyt tuntuu että lapsiluku on meillä täydellinen, mutta ymmärrän kyllä niitä joilla on enemmänkin lapsia. 

Ap kyselee, että mitä se lapsi antaa. Käsittämätön kysymys ihmiseltä jolla on lapsia. Etkö koe, että lapsesi antavat sinulle mitään? Meille ainakin jokainen lapsi on maailman suurin aarre. Myös ne miehen lapset minulle. Lapset ovat meille niin rakkaita ettei sitä pysty sanoin kuvailemaan. Ja vaikka meilläkin on n. 10 vuoden ikäero isompien ja yhteisten lasten välillä, niin on ollut hienoa seurata kuinka paljon pienet sisarukset ovat tuoneet iloa myös isompien elämään. Kyllä ne ihan aidosti näyttävät tykkäävän toisistaan ja sanoneetkin näin monta kertaa. 

[/quote]

sinä annat täysin järkevän kuvan ajatuksistasi. Luuletko, että suurin osa ajattelee samoin? 

Kysyin, mitä se lapsi antaa, koska ei suinkaan kaikki ajattele lapsista kuten sinä.

Vierailija
38/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:21"]

Jos ne vaikka haluaa elää lapsiperhe-elämää? Jos näillä HS:n esimerkkipariskunnalla ei olisi yhteisiä lapsia niin eläisivät sitä lapsiperhe-elämää vain joka toinen viikko ja lomilla.

[/quote]

niin, voisiko tämä olla yksi syy useimmille? Onko tämä se yhteinen nimittäjä suurimmalle osalle?

minulta itseltäni puuttuu tämä geeni. Olen silti äiti, kun lapseni ovat isällään, enkä kaipaa lapsiani. Ja se, mitä minä uuden mieheni kanssa haluan, on parisuhde eikä perhe/yhteiset lapset. 

Vierailija
39/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luuletko sinä että uusperhe on jokin uusi juttu? Uusperheitä on ollut aina, se ei ole mikää 2000-luvun keksintö. Pidätkö sinä oksettavana sitä, että olen ensimmäistä kertaa naimisissa ja minulla on lapsia vain nykyisen puolisoni kanssa ja hän oli yh kun tavattiin? Olisiko pitänyt jättää tämä perhe perustamatta ettei sinua nyt vaan okseta? Tämä perhe on meidän lapsillemme ydinperhe, jos et tullut tällaista ajatelleeksi. Ja miehen lapsi on hieno nuorimies, joka aloittelee omaa elämäänsä. Oksenna pois jos tällainen oksettaa, mielestäni tuollainen ajattelutapa nyt vaan on melko mustavalkoinen.

Tiedän toki että uusperheitä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se ei silti muuta mielipidettäni siitä, että jokaisen uuden kumppanin kanssa lisääntyvät ihmiset ovat mielestäni todella itsekkäitä. Miksi ne jo olemassa olevat lapset eivät riitä?

Vierailija
40/52 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:33"]

[/quote]

Tiedän toki että uusperheitä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Se ei silti muuta mielipidettäni siitä, että jokaisen uuden kumppanin kanssa lisääntyvät ihmiset ovat mielestäni todella itsekkäitä. Miksi ne jo olemassa olevat lapset eivät riitä?

[/quote]

Jospa se lapsiluku ei ole vielä täynnä? Minulle ei valitettavasti miehen lapsi riittänyt, halusin omiakin ja onneksi mies oli samaa mieltä. Näin me ihmiset ollaan erilaisia, toisille riittää yksi ja toiset haluaa 10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi