Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran kasvattaja ja raha asiat

Vierailija
19.10.2014 |

Eli mitä mieltä olette tilanteesta, jossa koiramme kasvattaja haluaa viedä koiramme näyttelyyn. Kuluja tästä tulee ilmoittautumismaksu ja bensat päälle. Tulisiko minun maksaa kulut vai maksaako hän koska hän koiralle tuloksen haluaa ja itse sen näyttelyyn haluaa viedä? Me emme koiralle tarvitse muotovalion arvoa, mutta kasvattajalle tämä on tärkeää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja maksaa kun koiran kerta sinne haluaa viedä.

Vierailija
2/7 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisen sopimuksen olette tehneet koiraa hankkiessa? 

Jos ette ole koiraa ostaessa sopineet mitään, niin sitten kasvattajan tulee maksaa kaikki kustannukset mitkä noista näyttelyjutuista kertyy. Yhteistyö on kuitenkin se avainsana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:20"]

Minkälaisen sopimuksen olette tehneet koiraa hankkiessa? 

[/quote]

Harvemmin sitä koiraa ostaessa sovitaan mistään näyttelykäynneistä ja niiden maksamisista mitään... Ja vaikka kyseessä olisi sijoituskoira, koiran kasvattaja maksaa näyttelymaksut siinäkin tapauksessa.

Vierailija
4/7 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattajan halu saada koirasta muotovalio heräsi siinä vaiheessa kun koiralle saatiin ensimmäinen serti. Koira ostettaessa ei kasvattajalla ollut mitään vaateita näyttelyiden tai mudenkaan esilletuomisten suhteen. Tämä olisi nyt kasvattajan ensimmäinen kasvatti joka saisi MVA tittelin jos vielä sen kolmannenkin sertinsä saisi. Yhden sertin kasvattaja on jo koiralle hakenut, silloin maksoin kaikki kulut. Nytkin toki kysyn paljonko lysti kustantaa, mutta pohdin vain kumman kuuluisi kulut maksaa. Minun ei tarvitse muuta tehdä kuin valmistella koira ja jännätä tuloksia.

Vierailija
5/7 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja maksaa tietenkin

Vierailija
6/7 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi sen koiran sinne näyttelyyn haluaa ja vie niin maksaa tottakai.

Vierailija
7/7 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuossa tilanteessa taisin maksaa maksut, vaikka se oli kasvattaja, joka halusi koiran näyttelyyn. Kohta saattaa olla sama tilanne seuraavan koiran kanssa ja mietin juuri asiaa. Jotenkin outoa kyllä on, jos omistaja lainaa OMAN koiransa -sehän ei enää ole kasvattajan millään tAvalla, ellei ole sijoituskoira - ja vielä maksaa näyttelymaksut. Bensarahaa en ehkä viitsisi pyytää, mutta voisi varmaan pyytää kasvattajaa ilmoittamaan koiran, jos haluaa. Samalla menee maksukin luontevasti kasvattajan piikkiin.