Miksi kaikilla ei ole robotti-imuria?
En ymmärrä ihmisiä, jotka vielä tänäkin päivänä vetelee perässään niitä hankalia letkuimureita. Imurointi kun hoituisi ihan automaattisesti robotin avulla sillä välin kun on töissä. Tiskikone ja pyykkikone kyllä hankitaan joka talouteen, mutta imurointia ei haluta helpottaa mitenkään?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Asun kaksiossa. Mopilla lattiat pyyhkimällä pääsee helpommin, nopeammin ja parempaan lopputulokseen kuin imurilla. Isommassa asunnossa robotista olisi varmaan hyötyä.
Minä asun yksiössä. Ei sitä oikeasti tajua, kuinka tuo robotti muuttaa elämän ennenkuin sen hankkii.
Kopissa menee, oikeassa talossa ei.
Jos neliöitä on enemmän kuin 200 niin ihan turha vekotin.
Tämän tähden ei ole ikinä:
https://www.theguardian.com/world/2015/feb/09/south-korean-womans-hair-…
"South Korean woman's hair 'eaten' by robot vacuum cleaner as she slept
The woman was sleeping on the floor of her home when the robotic cleaner ingested her hair leaving her in agony"
"Robottipölynimuri söi Etelä -korealaisen naisen hiukset hänen nukkuessaan"
Nainen nukkui kotinsa lattialla, kun robottipölynimuri imaisi sisäänsä hänen hiuksensa ja jätti hänet kärsimään
Vierailija kirjoitti:
Vanha talo ja kynnykset, ja koira kotona yksin päivisin. Mitäpä jos koira tekee hätäpaskat lattialle ja imuri vetelee sen edessun takaisin pitkin mennessään? Jep jep.
Itse laitan robotti-imurin hommiin, kun lähden koiran kanssa lenkille. Mukava tulla takaisin siistiin asuntoon.
Mulla on laadukas robotti, mutta jouduin silti ostamaan tavallisenkin imurin.
Robotti kuluttaa mattoja: imuroinnin jälkeen roskasäiliössä on suurin osa mattojen nukkaa. Samoin lankamaton langat alkavat rispaantua, ja toisaalta rikkovat robotin telat, kun pureutuvat niihin kiinni. Robotti ei pääse ihan joka paikkaan. Ennen imurointia joudun siirtämään muutamia huonekaluja ym. esineitä, jotta robo ei tee tuhojaan (kaada, pudota) ja mahtuu paremmin kulkemaan.
Robotti-imuri sopii matottomaan minimalistiseen kotiin, jossa on paljon vapaata lattiatilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kopissa menee, oikeassa talossa ei.
Jos neliöitä on enemmän kuin 200 niin ihan turha vekotin.
Mutta voihan robotti-imurin laittaa töihin vaikka huone kerrallaan. Tai esim. vanhemmilla ihmisillä vähentää imurointia, jos vaikka robotti-imuri imuroi edes osan huoneista. Huoneet, joissa ei ole hapsumattoja.
Vierailija kirjoitti:
Asun kaksiossa. Mopilla lattiat pyyhkimällä pääsee helpommin, nopeammin ja parempaan lopputulokseen kuin imurilla. Isommassa asunnossa robotista olisi varmaan hyötyä.
Minäkin asun 55 m2:n kaksiossa ja on kyllä ihan maailman paras ostos. Harmittaa, kun en jo aikasemmin ostanut.
Vierailija kirjoitti:
"South Korean woman's hair 'eaten' by robot vacuum cleaner as she sleptThe woman was sleeping on the floor of her home when the robotic cleaner ingested her hair leaving her in agony"
Nainen nukkui kotinsa lattialla, kun robottipölynimuri imaisi sisäänsä hänen hiuksensa ja jätti hänet kärsimään
Niin? Eli sinullakin on tapana nukkua lattialla?
Mä tykkään nähdä, mitä imuroin. Aina joskus tulee pelastettua imurin edestä timanttikoru tai vaikka oksikodoninappi. Hupsis.
Kotityöt on kivoja ja mulla on siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"South Korean woman's hair 'eaten' by robot vacuum cleaner as she sleptThe woman was sleeping on the floor of her home when the robotic cleaner ingested her hair leaving her in agony"
Niin? Eli sinullakin on tapana nukkua lattialla?
Se on hyväksi selälle, nukkua välillä kovalla lattialla.
Arvon vielä ostanko Roomban vai halvemman kiinalaisen robotin. En periaatteessa haluaisi ostaa mitään Kiinassa tehtyä, mutta toisaalta ne on puolet halvempia. Rahasta ei sinänsä ole kiinni, mutta olen vähän pihi.
Toiseksi meillä on hyvä varsi-imuri, joten ei ole ollut kiire tehdä päätöstä.
Meillä käy siivooja, joten ihan sama mikä imuri.
Meillä on varsi-imuri ja tykkään imuroinnista. Robotit ovat hauskoja kaikkine tempauksineen, mutta eivät vaikuta lopulta kauhean käytännöllisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin käy siivooja, mutta välipäivinä imuroinnin hoitavat robot. Meillä on omat alakerrassa ja yläkerrassa. Koiratalous, ei mattoja. Sohvatkin ostettu sellaiset, että robot mahtuvat alta. Pois en antaisi, rakastan noita ahkeria ja iloisia imuroijia.
SE robotti
ei edelleenkään imuroi laittialistoja, ylähyllyn päältä, sohvaa, sohvatyynyjä, seiniä, kattoa, keittiön- vaatekomeroiden laatikostoa, tasoja, eikä mahdu minun sohvan alle.
Ei imuroi tv:n taustalevyä … …. … lista on loputon.
No meillä on, enkä kyllä luopuisi enää. Neliöitä 300m2 kolmessa kerroksessa. On pysynyt kyllä siistinä paikat, vaikka ennenkin imuroin sen 2xviikko.
Se robo kerää niin paljon enemmän kaikkea shaibaa kuin tavis imuri.
Menee suht paksujen mattojen yli ja kynnysten, eikä putoa rappusista.
Ainut vaiva on kantaa se eri kerrosten välillä (on kevyt) ja tyhjentää se roskasäiliö.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin kävi, mutta koronan myötä päätettiin alkaa siivoamaan taas itse. Ostettiin sitten robotti-imuri avuksi, ja kyllä hyvä vehje.
Siksi että, kirjoitti:
SE robotti
ei edelleenkään imuroi laittialistoja, ylähyllyn päältä, sohvaa, sohvatyynyjä, seiniä, kattoa, keittiön- vaatekomeroiden laatikostoa, tasoja, eikä mahdu minun sohvan alle.
Ei imuroi tv:n taustalevyä … …. … lista on loputon.
No ei tietenkään imuroi, mutta perusimuroinnit tekee hyvin ja auttaa paljon arjessa. Nuo ylimääräiset imuroi sitte itse aina silloin tällöin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa.
200-300 eurolla saa jo toimivan laitteen.
Ei ole rahaa.
Meidän robotti-imurissa on ainakin ”silmä” eli kamera joka tunnistaa kaikenlaiset kasat ja esim sukat lattialla. Osaa siis väistää ne.