Sinä, jolla on synnytyksestä alle vuosi, kysymys!
Kauanko synnytyksestäsi on? Onko sinulla vielä jotain terveysvaivoja synnytyksen jäljiltä? Millaisia? Onko kipuja? Ja en nyt tarkoita vaan gynekologisia vaivoja, vaan ihan kaikenlaisia fyysisiä vaivoja, joista et ole ennen raskautta/synnytystä kärsinyt.
Siksi kyselen, kun oma keho on monelta osin vielä romuna, vaikka lapsi on jo 5 kk. Jaloissa on kipuja ja nivelten jäykkyyttä, paino ei ole lähellekään lähtölukemissa jne. Mietin vain, onko tämä yleistä vai harvinaista. Moni ympärillä vaikuttaa toipuvan synnytyksistä tosi nopeasti!
Ap
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäidit on yksiä nynnyjä, ennen piti hoitaa työtkin heti synnytyksen jälkeen. Me saada olla ja keskittyä lapsiin. Lopettakaa tuo jatkuva marina.
Tuo on ihan soopaa. Ennen elettiin maalaisyhteisöissä, eikä ydinperheinä. Esim. mun isoäidillä oli apuna nuoremmat siskot, kaksi vanhapiikatätiä ja oma äiti. Ei ollut yhtään yksin lastensa kanssa.
Oi, niinhän se tosiaan on, että kun sun äidillä oli niin kaikilla oli. Joopa joo.
Minun äitini äitiysloma oli kolme viikkoa ja sitten töihin. Oma äitinsä oli maatalon emäntä ja kyllä hän joutui tekemään päivätyönsä siellä, ei joutanut tyttärelleen apulaisiksi, kaikki sisarukset olivat töissä ja hoitivat omia lapsiaan sen kolme viikkoa synnytyksen jälkeen. Joku tyttönen kysyttiin hoitamaa; kotiin, kun ei siihen aikaan ollut päiväkoteja.
Nykynaiset on pelkkiä marisevia vätylöitä joille ei riitä mikään.
Ja kun ne alkaa tehdä lapsia nelikymppisenä niin vanhuus niillä on jo vaivoinaan. Surkeaa sakkia.
2 kk synnytyksestä. Lähinnä kosmeettisia jälkiä jäljellä. Napa on hassusti ruskea ja linea negra näkyy edelleen häpykarvoista rintoihin asti. Muuten olen palautunut. Oli kyllä helppo raskaus, eikä ylimääräisiä kiloja tullut.
Lasketaanko synnytyksen jälkeinen masennus?
2kk aikaa
Virtsankarkailu
Laskeumaa (virtsarakon ja perösuolen)
Kipua välilihassa
Hermokipua epparista
Imukupilla vedettiin lapsonen tähän maailmaan.
Tuo on ihan soopaa. Ennen elettiin maalaisyhteisöissä, eikä ydinperheinä. Esim. mun isoäidillä oli apuna nuoremmat siskot, kaksi vanhapiikatätiä ja oma äiti. Ei ollut yhtään yksin lastensa kanssa.