Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on synnytyksestä alle vuosi, kysymys!

Vierailija
09.09.2021 |

Kauanko synnytyksestäsi on? Onko sinulla vielä jotain terveysvaivoja synnytyksen jäljiltä? Millaisia? Onko kipuja? Ja en nyt tarkoita vaan gynekologisia vaivoja, vaan ihan kaikenlaisia fyysisiä vaivoja, joista et ole ennen raskautta/synnytystä kärsinyt.

Siksi kyselen, kun oma keho on monelta osin vielä romuna, vaikka lapsi on jo 5 kk. Jaloissa on kipuja ja nivelten jäykkyyttä, paino ei ole lähellekään lähtölukemissa jne. Mietin vain, onko tämä yleistä vai harvinaista. Moni ympärillä vaikuttaa toipuvan synnytyksistä tosi nopeasti!

Ap

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-selkä kipuilee toisinaan

-vatsanahka roikkuu pelastusrenkaan näköisenä pussina vyötäröllä

-hiuksia lähtee yhä tupoittain

poika kohta 6kk

Vierailija
2/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä kuukausi, ei mitään kipuja tai kremppaa. Lähtöpainoon 3kg matkaa. Oon päässyt lenkkeilemään normaalisti, muutenkin olo kuin ennen raskautta. Oon yllättynyt, että oon palautunut synnytyksestä näinkin hyvin ja nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkullani synnytyksestä 7,5 kk. kärsii erkaumasta ja imetys laukaisi pahan migreenin.

Vierailija
4/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukautta synnytyksestä. Mitään ihmeempiä vaivoja ei tullut raskausaikana tai sen jälkeen mutta sormien jäykkyyttä on edelleen. En osannut sellaista odottaa ollenkaan. Sormien koukistaminen tuntuu kankealle ja vähän epämiellyttävällekin. Sormukset kuitenkin mahtuu sormiin ihan normaalisti.

Vierailija
5/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No synnytyksestä on yli vuosi, mutta vastaan silti. Minulla oli myös jaloissa kipua, varsinkin nilkoissa ja se hävisi joskus reilu puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Raskauskiloja tuli lähes 20kg ja itsekseen ne hävisi vuoden aikana. Hyvinkin oli vielä 5kk jälkeen synnytyksestä jäljellä kiloja. Eikös sitä sanota, että kestää vuoden toipua raskaudesta/synnytyksestä, joten anna itsellesi aikaa, äläkä vertaile muihin. On hyvin yksilöllistä, kuinka paljon kiloja kertyy raskauden aikana ja kuinka nopeasti niistä eroon pääsee.

Vierailija
6/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on tekosyy olla osallistumatta maratoniin ja olla ylipainossa.

Ap. Miks vertailet itseäsi muihin.

Vierailija
7/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksestä kuukausi, ei mitään kipuja tai kremppaa. Lähtöpainoon 3kg matkaa. Oon päässyt lenkkeilemään normaalisti, muutenkin olo kuin ennen raskautta. Oon yllättynyt, että oon palautunut synnytyksestä näinkin hyvin ja nopeasti.

Ihanaa. Minkä ikäinen olet?

Vierailija
8/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormet on turvoksissa. Sormukset ei ole mahtuneet 7 raskauskuukauden jälkeen sormiin. Vaikka painan saman verran kuin tuolloin, ei sormukset ainakaan toistaiseksi mahdu. :D

Vierailija
9/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi ei vieläkään tunnu kivalta/kivuttomalta. tehtiin eppari. aikaa tästä n.4 kk.

jalat on välillä jäykät kun nousen ylös.

Vierailija
10/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Harva kertoo ääneen muille raskauden tai synnytyksen tuomista vaivoista. Monia niistä pidetään noloina (vaikka eivät sitä ole) eikä niistä haluta jutella tuttujen, sukulaisten tai kaikkien kaverienkaan kanssa. Moni kärvistelee oireiden kanssa hiljaa tai etsii apua terveydenhuollosta.

Yleensä näissä synnytysstooreissa korostuu ne onnelliset ja helpot kohtalot. Enpä muista kuulleeni, että joku tuttu olisi mainostanut "vihdoin liki vuoden jälkeen virtsa ei enää karkaile!" tms.

Vierailija
11/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Minkä ikäinen olet?

26

Vierailija
12/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk aikaa. Selkä välillä kipeä, mutta se taitaa johtua vauvan kanniskelusta ja imetyksestä hankalissa asennoissa. Lättäjalat on vielä pahentuneet (jalan kaari hävisi melkein jo viime raskaudessa), sormet turvonneet ja ryhti jotenkin lässähtäneempi myös. Paino jo melkein ennallaan, mutta jotenkin löysempi olo. Odotan, että pääsee kunnolla liikkumaan, mutta itkuinen vauva on nyt vienyt kaiken ajan.

Vierailija
13/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä kolme viikkoa. Epparin tikit ei ole vielä sulaneet, kirvelee välillä pissatessa mutta ei ole kipeät. Peräpukamia tuli, ei ole kipeitä nekään mutta ei kauniitakaan.

Kipulääkkeitä söin 1,5 viikkoa synnytyksestä, mutta lähdin normaalisti liikkeelle ja vaunuilemaan 4pv jälkeen.

Painoa tuli 14kg, 4kg on jäljellä. Vatsa vähän roikkuu vaan eipä se kiinteä ollut ennen raskauttakaan.

Tuntuu melkein kuin en olisi raskaana ollutkaan, mutta toisaalta raskaus oli muutenkin helppo ekan kolmanneksen jälkeen!

Vierailija
14/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- paino noin + 3 - 5 kg ennen raskautta olevaan painoin verrattuna

- napa ihmeellisen näköinen

- maha ei oo vielä palautunut, pömpöttää mutta nahka ei roiku

Ei oo kipuja ym mut ulkonäköasioita kyllä. Ennen raskautta 162cm/52kg, urheilullinen olen (ollut aiemmin😀) nyt 56 kg noin, sais paino vähän laskea et maha näyttäis siltä ettei olis raskaana edelleen..

Vierailija
15/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- paino noin + 3 - 5 kg ennen raskautta olevaan painoin verrattuna

- napa ihmeellisen näköinen

- maha ei oo vielä palautunut, pömpöttää mutta nahka ei roiku

Ei oo kipuja ym mut ulkonäköasioita kyllä. Ennen raskautta 162cm/52kg, urheilullinen olen (ollut aiemmin😀) nyt 56 kg noin, sais paino vähän laskea et maha näyttäis siltä ettei olis raskaana edelleen..

Niin ja vauva 10kk

Vierailija
16/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kuukautta, paino palautunut, maha ei roiku, ei turvotusta, ei lähde hiuksia (miksi lähtisi)

Ei ainuttakaan raskausarpea, kolmas lapsi. Aina mennyt samoin. Lenkkeilen normaalisti.

Hyvänen aika, ei raskaus ole sairaus. Nykyäidit on yksiä nynnyjä, ennen piti hoitaa työtkin heti synnytyksen jälkeen. Me saada olla ja keskittyä lapsiin. Lopettakaa tuo jatkuva marina.

Sulle taidettiin tehdä empatialobotomia ekan synnytyksen yhteydessä, kun oot noin empatiakyvytön?

Vierailija
17/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kuukautta, paino palautunut, maha ei roiku, ei turvotusta, ei lähde hiuksia (miksi lähtisi)

Ei ainuttakaan raskausarpea, kolmas lapsi. Aina mennyt samoin. Lenkkeilen normaalisti.

Hyvänen aika, ei raskaus ole sairaus. Nykyäidit on yksiä nynnyjä, ennen piti hoitaa työtkin heti synnytyksen jälkeen. Me saada olla ja keskittyä lapsiin. Lopettakaa tuo jatkuva marina.

Jaa siis koska sulla ei oo mitään ongelmia, niin muut ei saa keskustella omista tilanteistaan? Sinun mukaanhan tämä maailma pyörii, just just...

Vierailija
18/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo nivelongelmat jatkuu niin kannattaa käydä lääkärissä. Mulla raskaus laukaisi nivelreuman. Oireilee tyypillisesti muutama kk synnytyksen jälkeen nivelten jäykkyytenä, pikkuhiljaa oireet pahenee.

Vierailija
19/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, voi olla että palaudut kunnolla vasta imetyksen jälkeen.

Minulla kahden lapsen kanssa 9kk raskautta, 9kk imetystä ja 9kk palautumista normaaliin.

Minulla kudosten lujuus palautuu hitaasti, hormonit vaikuttaa painoon, mielualaan ym ym. Olen liikkunut paljon ja elänyt terveellisesti mutta ylipaino on ollut pois, sokerianeenvaihdunta kunnossa, naamassa väriä, nivuset ei revähtele, selkäkivut loppuu ja kaikki kuten tavallista kun lapset on olleet 1.5v.

Vierailija
20/25 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektioarven ympäristö on tunnoton, mutta se voi kai jäädäkin sellaiseksi. Muut vaivat ovat onneksi jo lähteneet. Noin vuosi synnytyksestä siis aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi