Mitä perus kotiruokaa söitte/syötte tänään?
Kommentit (178)
Meillä syötiin jämäcurrya, riisiä ja dhalia :) kukkakaali-herkkusieni-chilipavut ei ollut hirveän hyvä yhdistelmä, mutta ainakin ruokaa oli pöydässä vaikka kauppaan ei ehditty.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:41"]Meillä oli aamulla mannapuuroa ja mansikoita. Lounaaksi lihamakaronilaatikkoa ja salaattia. Kahvia ja marjapiirakkaa. Taapero söi vielä päivälliseksi nakkikeittoa ja vauva pasta bolognesea (sellaisena vähähampaisen versiona ja ilman suolaa), molemmat pakkasesta pikkuannoksina. Illalla oli puuroa ja mustikoita. Tylsempää ei varmaan voisi olla mutta meillä oltiin tyytyväisiä :)
[/quote] Pyydettiinkö täällä jäsentelemään tarkkaan mitä pennut/aikuiset syö ? Sulla on pentuja, olet äiti, wau !!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:49"]Tortillalasagnea! Helppoa ja hyvää :)! Maistuu koko perheelle!
[/quote] Siis tortillalasagne on vitun paskaa, for Real!.
Itse tehdyt ruiskanahampurilaiset.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:02"] yritän kasata ensiviikon ruokalistaa :) [/quote] Tänään syötään jauhelihamureketta, karmaista juustokastiketta ja perunasosetta. Kasviksina tomaattia ja kurkkua. Ens viikolla: ma broilerpyörykät, simpukkapasta ja currykastike, keitetyt herneet ti nakkikeitto ke makaronilaatikko, porkkanaraaste to broilerikiusaus, pakasteesta jotain kasviksia kaveriksi pe kasvissosekeitto ja itse leivotut sämpylät Viikonlopusta en vielä tiedä. [/quote] Oletko suurtalouskeittäjä ? Nyt ollaan kotona, ei kuule olla koulussa !!!!!!!
[/quote]
En ole, tota me syödään kotona. Olemme pienituloisia ja ruuat sen mukaisia. Joskus on hirvenlihaa joko uunissa tai keitossa, joskus syödään miehen tekemää pizzaa tai omatekoisia tortilloja, kesäisin grillataan, talvisin haudutellaan lihapatoja leivinuunissa jne. Meille ihan peruskotiruokaa.
Meillä oli laiska päivä. Syötiin kalapuikkoja, kermaviilikastiketta, eilistä porkkana-perunamuusia uunissa lämmitettynä ja ihan perus salaattia..
Kanankoipia on uunissa, lasten herkkua, mies ei oikein tykkää, mutta minä ja mies mennäänkin tänään ravintolaan syömään.
Karjalanpaistia ja perunamuusia..
liha-makaroonilaatikkoa porkkanalla ja maissilla.
possun sisäfilettä ja purjo-porkkana-parsasalaattia
Maksalaatikkoa mummon reseptillä! Parasta :)
Lounaaksi vetäistiin ihan vaan voileipägrillissä tehdyt täytetyt leivät, ja kohta ajattelin pottumuusilaatikon vääntää, tosin ihan vain laiskasti pussimuusista. Lisäksi vain kaaliraastetta varmaan.
Uunilohta juusto-pinaattikastikkeella ja perunapaistosta.
Kanaviillokkia Safkaa-kirjasta. Siis tosi noloa kun se avokadopastakin on ihan paskaa ja pariskunta Gullichsen jo eronnut ;)
Maksalaatikkoa. Itse tehtyä, ei kaupan.
Uunissa nieriäfilettä ja rosmariinilohkoperunoita. Jälkkäriksi mustaherukka-banaanirahkaa. Olemme viime aikoina tykästyneet nieriään, joka on jotenkin maukkaampi kuin lohi.
Jauhelihapihvejä sipuli-kermakastikkeella perunoiden kera
Tänään syötiin eilistä jauhelliha,soijarouhe, tomaatti kastiketta ja makaronia. Lisukkeena keitettyjä porkkanoita ja kukkakaalia sekä salaattia.
Huomennä tehdään lihakeittoa rypsiporsaasta (tulee hyvää kun antaa sen lihan hautua tarpeeksi kauan).
Sitten ostin lohipullia ja niiden kanssa teen perunamuussia, peruna-sipuli sekoitus ja kinkkusuikaleita =kinkkukiusaus, lisäksi kaapissa on salamia josta teen kastikkeen.
Pakastimessa on aina erilaisia pakastevihanneksia, jääkaapissa salaattia,tomaattia,kurkkua, paprikaa. Lisäksi on jotain hedelmiä, marjoja pakkasessa.
Käytän smoothieihin marjojen ja hedelmien lisäksi esim. piltin mangososetta.
Niin ja sille viisastelijalle. Olen opiskelija. Rahaa ja aikaa säästellään välillä ;)