Mitä perus kotiruokaa söitte/syötte tänään?
Kommentit (178)
Keitetyt perunat, savukala, salaatti & raejuusto
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:20"]
Onko kaikki palstalaiset opiskelijoita, vai miksi syötte jotain opikskelijaruokaa? Eikö ihmiset osaa enää kokata oikeaa ruokaa?
[/quote]
Kaikkihan ovat tehneet ruokaa eivätkä eineksistä mitään. Ja mukana ei ollut nuudelia tai roiskeläppäpizzaa.
[/quote]
kaikki ketjun "ruoat" ovat käytännössä vain joku kypsennetty liha/kala ja siihen kylkeen tehdyt lisukkeet. opiskelijaruoaksi sanoisin noita.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:11"]
Onko kaikki palstalaiset opiskelijoita, vai miksi syötte jotain opikskelijaruokaa? Eikö ihmiset osaa enää kokata oikeaa ruokaa?
[/quote]
Kaikkihan ovat tehneet ruokaa eivätkä eineksistä mitään. Ja mukana ei ollut nuudelia tai roiskeläppäpizzaa.
[/quote]
kaikki ketjun "ruoat" ovat käytännössä vain joku kypsennetty liha/kala ja siihen kylkeen tehdyt lisukkeet. opiskelijaruoaksi sanoisin noita.
[/quote]
No kerros nyt sitten, mikä sinusta on tavallista arkiruokaa.
Ja ihmettelen kyllä noita alapeukuttajia. Ihan perussafkaa monet ovat tehneet.
Riisipuuroa syötiin ja pyttipannua syödään.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 17:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kerros nyt sitten, mikä sinusta on tavallista arkiruokaa.
Ja ihmettelen kyllä noita alapeukuttajia. Ihan perussafkaa monet ovat tehneet.
[/quote]no en ole ko. vastaaja, mutta alapeukutan jos ruoka ei ole oikeasti mitään mikä mielletään peruskotiruuaksi. Tai jos on jotain ällöä, kuten vaikka se lanttupuuro.. :( mutta muuten samoilla linjoilla sun kans,useimmat on ihan tavallista arkiruokaa..
Lihamureketta, sinihomejuustoperunoita, kasviksii
Laittakaahan alapeukuttajat niitä teidän perusruokia, jos kaikki ruoat ketjussa on huonoja vaihtoehtoja. Mä en nyt ymmärrä taas tätä logiikkaa. Ja toi yks joka sanoo lihan/kalan olevan vain kypsennettyä ja lisukkeet päälle, niin mitä muuta se vois olla? Kyllähän liha nyt on vaan pakko kypsentää, vai syötkö raakana ja ilman lisukkeita? En kyllä usko, että opiskelijat (poikkeuksia on) lähtevät ihan heti moniakaan tässä ketjussa olevia ruokia tekemään, varsinkin, jos budjetti on sen n. 100e/kk ruokaan ja muihin tarvikkeisiin.
Meillä (itse ongituista) ahvenista tehtyä kalakeittoa. Tuskin tuo yksi pitää moista ruokaa perusruokana.
Paahdettu paprika-linssikeittoa. Ja mä olen oikeasti opiskelija ja linssit halpoja. Tämä on tosin hyvää ja riittää useammaksi päiväksi.
http://www.k-ruoka.fi/reseptit/paahdettu-paprika-linssikeitto/
Bolognesekastike on tuossa purputellut kohta neljä tuntia. Piakkoin pasta kiehumaan. Aika huumaava tuoksu jo tällä hetkellä.
Mikäs sen suomalaisempaa kin broilervuoka/pata.
HAHHAH sano italialainen.
Mä en nyt myöskän käsitä noita alapeukuttajia. Minusta yhdessäkään vastauksessa ei ollut mitään alapeukuttamista. Jos et itse satu tuosta tykkäämään, ei sitä tarvtse tehdä.
Meillä oli broileri-riisi-vuokaa (broilerin suikaleita paistettuna, riisiä keitettynä, vuokaa sekaisin, pari smetanapurkkia päälle ja lopuksi juustoraaste. Uunissa 200°C parikymmentä minuuttia.).
Chiliä ja maissileipää eilen, lihaperunasoselaatikkoa (perunat, ei pussimuussi) tänään.
Pihvit hirven sisäfileestä, pippurikastike, itse tehdyt maalisranskalaiset ja höyrytettyjä porkkanoita.
Pulled pork tortilloita. Kokeiltiin ekaa kertaa tätä "hittiruokaa..
Alkuperäisellä on outo asenne. Ensin kysyy, että mitä ruokaa olette tehneet TÄNÄÄN ja sitten ihmettelee, kun ne eivät ole hänen maun mukaisia. Jos pyytäisi luettelemaan ylipäätään kotimaisia perusruokia, niin lista olis ehkä toinen.
Jos haluaa vinkkejä peruskotiruokiin, niin kannattaa ostaa vaikka Aura Liimataisen Parasta kotiruokaa tai se ihana klassikkokirja Kotiruoka.
Niin ja mitä tuohon meidän marokkolaiseen pataan tuli, niin oli muuten tosi hyvää. Eroaa perusarkiruuasta lähinnä sahramin vuoksi (se on sen verran kallista), mutta jos sen korvaisi vaikka kurkumalla (toisi saman värin kyllä), niin ihan arkiruokaakin tuo voisi olla.
Linssi-quinoa-herneseosta ja tofu-karhunlaukkaoihvejä. "Alkupaloina" dippailtiin porkkana- ja kyssäkaaliraakatikkuja.
Maksapihvejä, perunamuhennosta, porkkanaa ja kukkakaalia.
Pääkalloa