Frenemyt Facebookissa
Te joilla on paljon facebook-kavereita, häiritseekö teitä mahdollisten frenemyjen läsnäolo kaverilistallanne? Mua vähän häiritsi, joten karsin kaverit aivan minimiin. Mun mielestä ei ole mitään järkeä pitää suurta kaverimäärää (yli 100) facessa, koska osaa ei kiinnosta sun jutut ja kuulumiset ja vice versa ja osa kuitenkin frenemyjä, joiden ei pitäs olla listalla ollenkaan. Olen itse tullut tulokseen, että parempi pitää listalla vaan perheenjäsenet, oikeat kaverit ja ne ihmiset, joita tulee kuitenkin livenä näkemään.
Kommentit (5)
Mä olen kanssa karsinut listaa aika rankalla kädellä. Tykkään laittaa faceen paljon kuvia yms. henkilökohtaisia juttuja, enkä jaksa alkaa rajaamaan yleisöä. Kaverilistalla on enää sukulaisia, oikeita ystäviä, joitain koulu- ja opiskelukavereita ja työkavereita. Mulla ei vaan ole tarvetta olla siellä kaikkien kaveri, eikä se tarkoita sitä etten haluaisi olla niiden ihmisten kanssa tekemisissä IRL. Jokainen käyttää sitäkin tavallaan.
Mulla on nyt 55 kaveria facessa ja tuntuu et siinäkin on puolet liikaa! :D
-ap
höh, eikö tästä nyt tule keskustelua ja muiden kokemuksia? Olis hauska kuulla muiden frendilistojen karsimisjuttuja.
Mä laitan tähän vaikka syyt, miksi nuo 55 jäi vielä listalleni.
-perheenjäsenet, ei selitystä.
-muutama ihminen, jotka eivät ole varsinaista ystäväpiiriäni enää, mutta jotka ovat selvästi kiinnostuneita päivityksistäni ja tykkäilevät ja kommentoivat paljon. En vaan kehdannut poistaa. :D
-Ne tietyt speciaalit vanhat koulukaverit (suurin osa vanhoista koulukavereista joutui siis delete-napin alle) joista todella todella paljon pidin ja joiden tiedän olevan vaan kivoja ihmisiä, vaikka tiet ovat erkaantuneet ja olemme enää pelkkiä Facebok-kavereita. Halusin pitää muutaman, että pääsee näkemään ja näyttämään kuulumisia edes facessa ja tietty siltä varalta, jos vielä törmätään...
-ihmiset, jota ei välttämättä läheisiä ystäviä, mutta joita näen oikeassa elämässä suht säännöllisesti (ei siis vaan kerran vuodessa) ja jotka on siksi parempi pitää listalla.
-pari ihmistä jäi puhtaasti sen vuoksi, että olen kiinnostunut lukemaan heidän facebook-päivityksiään. Toinen näistä on frenemy, mutten poistanut, koska on kiva lukea niitä päivityksiä.
Pois lähti:
-ihmiset, joista en oikeasti pidä tai en välitä vaan yhtään
-ihmiset, jotka ei pidä oikeasti musta tai eivät ainakaan välitä musta yhtään
-ihmiset, joiden kanssa en ole koskaan missään tekemisissä oikeasti ja jotka ovat muutenkin mulle turhia tyyppejä.
Poistin myös vanhan hyvn ystävän, kun tajusin, ettei hän todellakaan aio olla mun kanssa enää missään tekemisissä. On katkaissut välit, muttei kehtaa sanoa suoraan. näin hänet viimeksi joskus pari vuotta sitten. Pari kuukautta sitten hän laittoi viestiä, et olis IHANAA nähä mua. Laitoin viestiä takas, et joo nähään, soittele. hän laittoi hymiön kera viestin, ett soittelee. No eipä ole soitellut. Feikkifrendiksi muuttunut entinen frendi! huh.
Olen myös tutustunut matkoillani ulkomaalaisiin ihmisiin, joita olen roikottanut listallani, että olen mukamas yhteydessä ulkomaalaisiin kavereihini. Noh, feikkefrendejä nekin. En nyt jaksa kaikki juttuja kertoa, mut kerron viimeisimmän:
viime maaliskuussa suunnittelin matkaa R:n kotikaupunkiin, jossa olin useamman kerran käynyt ja R:ään tutustunut. R oli muutamaa kuukautta aiemmin sanonut, että en missään nimessä saa asua hotellissa kun matkustan sinne seuraavan kerran, vaan olen lämpimästi tervetullut heidän kotinsa vierashuoneeseen.
Maaliskuussa sitten kerroin R:lle, että olen tulossa joskus syksyllä (tarkkaa aikaa tai kuukautta en osannut sanoa) ja tiedustelin, onko vierashuonekutsu yhä voimassa? Ensin ei vastannut mitään, mutta kun huhuilin, niin vastasi: Pahoittelen, mutta vierashuoneessa nukkuu juuri siihen aikaan joku toinen. Voin katsoa sinulle jotain edullisia hotellivaihtoehtoja, jos haluat?
Vastasin, että ei kiitos avusta, mutta katson itse sitten hotellin kunhan varaaan matkan. Mainitsin vielä, että en ole vielä varaamassa hotellia näin aikaisin, kun on vielä kevät ja kesä tässä välissä, enkä ole varma matustanko elo-syys- vai lokakuussa.
No en tietenkään usko, että jo maaliskuussa joku on vallannut heidänvierashuoneensa koko syksyksi,joten lin vähän loukkaantunut. R kuitenkin vielä vastasi, että on ihanaa sitten taas nähdä ja että lupaanhan että ilmoitan sitten koska olen tulossa, että voidaan sopia tapaaminen?! Lupasin tietysti.
No muutama viikko sitten matkustin R:n kotikaupunkiin ja ilmoitin taas facessa yksityisviestillä innoissani tarkan ajan jonka olen siellä, laitoin vielä numeroni varmuuden vuoksi jos se oli kadonnut. Olin varta vasten varannut pari päivää aikaa kaveritapaamiselle ja jättänyt tyhäksi muista aikataulujutuista. No eipä tullut vastausta ollenkaan, pelkkä facebook-hiljaisuus. Niin et kiitti vitusti, rakas ulkomaanystäväni.
Eikä ollut eka kerta, kun jotain tällaista tapahtuu, tosin eri ihmisen kanssa, jonka piti myös olla ulkomaankaverini lol.
Joten haluanko pitää yhteyttä rakkaisiin ulkomailla tapaamiini uusin ystäviin? Hell no. Pitäkööt tunkkinsa!