Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion ostaa itselleni uuden yo-lakin, vaikka kirjoitin ylioppilaaksi 20 v. sitten

N38 (ap)
05.06.2023 |

Olen aina ollut opiskelumyönteinen ja työskentelenkin nykyään opettajana. Opintietäni ovat kuitenkin varjostaneet monet asiat. Olin kiusattu ekaluokasta abivuoteen asti. Lukioaika meni dominoivien vanhempien ehdoilla kouluvalintaa myöten. Koska sain heikot eväät kotoa, erehdyin vuosiksi opiskelemaan alaa, joka ei minulle sopinut. Koin oloni yliopistolla usein ulkopuoliseksi ja akateemisen maailman raadollisuus tuli tietyllä tapaa tutuksi. Nykyään olen tyytyväinen elämääni ja yksi syy siihen on, että olen hankkinut korvaavia kokemuksia aina kun voin.

Luin vähän aikaa sitten, että yo-lakkeja saa nykyään ostaa eri tavoilla kustomoituina. Olen pitänyt omaa alkuperäistä lakkiani aina vappuisin, mutta se on vähän liian pieni ja muutenkin muistuttaa aiempien elämänvaiheideni karuudesta. Niinpä sain idean suunnitella itse oma yo-lakkini ja käyttää sitä tästä lähtien alkuperäisen sijaan. Mitä mieltä olette ideasta? Koska olen liki nelikymppinen enkä pelkää itseni nolaamista, aion luonnollisesti suunnitella melko epäperinteisen mutta omaa silmääni parhaiten miellytävän yo-lakin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kävi omassakin mielessä. Mutta olen sinua vanhempi, joten en ehkä tässä iässä enää viitsi. Kuitenkin kiva, että nykyään niitä kustomoidaan.

Vierailija
4/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän omituista mun mielestä.

Vierailija
5/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana idea, toteuta se! Voisin melkein itsekin tehdä noin. Minun lakkini varastettiin kellarikomerosta ja se harmittaa. Mutta minulla on myös samaa historiaa kuin sinulla, joten itse suunniteltu lakki voisi tehdä hyvää.

Vierailija
6/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajatellut tehdä saman. Fredriksonin lakki on nuhjuinen ja sisus repsottaa ja rispaantuu, lippa on jotenkin omituisesti käprispynyt. Täytyy päivittää laadukkaampaan versioon.

Vierailija
7/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska nähdä, että muillakin on samoja suunnitelmia! Te, ketkä piditte ajatusta omituisena tai sairaana - kuulisin ihan yleisestä mielenkiinnosta, miksi koette näin?

Vierailija
8/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa. Eihän se ole juuri se lakki, jonka painoi päähäsi juhlapäivänä.

Vierailija
9/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen korkea malli, kuin kokilla on.. lipan kanssa tietysti. Erottuu hyvin vappuna missä oot menossa. Olet lakkisi ansainnut.

Vierailija
10/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa. Eihän se ole juuri se lakki, jonka painoi päähäsi juhlapäivänä.

Ymmärrän. Mutta entä jos uusi lakki on sitä vanhaa hienompi? Lakkiaispäivää itseään en välitä muistella. Olen joka tapauksessa ylioppilas edelleen.

Vierailija
11/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen oli siis ap.

Vierailija
12/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, ja tällä kertaa mustan, kun niitä on saatavilla. Valkoisen lakin sain 52 vuotta sitten.

Vierailija
13/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, osta vaan.

Vierailija
14/14 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, ja tällä kertaa mustan, kun niitä on saatavilla. Valkoisen lakin sain 52 vuotta sitten.

Vau! Olen muuten itsekin aikeissa ostaa mustan lakin.