Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää ja nolottaa. Teinillä aivan järkyttävä murrosikä ja tunteet räiskyy. Naapuri tuli huomauttamaan asiasta.

Vierailija
09.09.2021 |

Pojalla nyt viimeisen parin viikon ajan on ollut pinna jotenkin superlyhyenä. Kaikki ärsyttää, läksyjä on liikaa ja ruokakaan ei oo valmista silloin kun on nälkä. Ollaan otettu viimeaikoina paljon yhteen milloin siitä, pitääkö suihkuun mennä ja kun viimein menee suihkuun, milloin sieltä pitää tulla pois. Kyllä te tiedätte. Viimeaikoina pojalle on tullut paha tapa karjua takaisin, jos joku ei miellytä... Ollaan miehen kanssa tästä huomauteltukin, mutta turhaan...

Tänään mulla meni tavallista myöhempään töissä ja en ehtinyt laittaa ruokaa ennen kuin teini lähti treeneihin. Siitähän se riemu repesi ja kaikki oli taas ihan p*skaa.

Kohta naapuri soitti ovikelloa ja oikein ystävällisesti huomautti, että tietää että tunteet kuuluu elämään, mutta hänen lasta pelottaa tuo jokapäiväinen karjuminen. Ei juma mua nolotti. Pyysin pojan siihen juttelemaan ja pyytämään anteeksi. Toivottavasti tajusi itsekin että nyt on mennyt ihan yli. Oli noloa..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene mukaan teinien tunteisiin.

Vierailija
22/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ap tosi fiksusti kun pyysit teinin siihen itse paikalle pyytämään anteeksi. Luulen että hän oppi tästä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun teininä suutuin äidille jostakin typerästä ja lähdin ovet paukkuen ulos ja paukutin kaiteita juostessani portaita alas niin yksi naapuri tuli puhuttelemaan. Muistan vieläkin sen ilmeen kun se alkoi nuhtelemaan "kuules pentu nyt..." En melunnut toisten.

Vierailija
24/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit sanonut että ei se teiltä kuulu ja ihmetellyt mukana. Olisit säilyttänyt sentään omat kasvosi...

😂😂😂

Vierailija
25/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että naapuri tuli suoraan sanomaan.

Vierailija
26/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet naapurille, harva hoitaa enää asioita kasvotusten.

Vierailija
27/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikas on legenda joka laittaa naapurit solmuun ja uskon että tulee pääsemään tuolla asenteella vielä pitkälle

Vierailija
28/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti sinulla on vammainen lapsi.

Vierailija
29/35 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen raivoaminen ei kuulu teini-ikään. Voi suuttua ja turhautua, mutta ei silti noin käyttäydytä. Ettekö oikeasti voi istuttaa niitä lapsianne alas ja opettaa järkeviä tapoja purkaa pahaa oloa? Miksi teini-ikäisille pitäisi olla vastuuvapautuskortti käytöstavoista ja muiden huomioon ottamisesta. Eikö lapsilla ole lainkaan empatiakykyä ajatella miltä muista tuntuu kun minä jatkuvasti huudan? 

ps. opeta se teini laittamaan itselleen ruokaa tai tehkää yhdessä ruokaa jonka voi sitten lämmittää. Teini saa syyttää itseään jos ei itse itselleen saa laitettua mitään ruokaa. 

Vierailija
30/35 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa (kun ei ole aiemmin osannut kasvattaa) on käsittääkseni keinoina vain puhelimen ja tietsikan pois otto, pyykin pesemättömyys, ruuan tekemättömyys, taskurahan poisto. Lapsi uhkaa lastensuojelulla? So what? Sanot että rakastat häntä mutta et juuri nyt halua hänen tuomiaan vaikeuksia joten menköön sitten huostaanottoon/isälleen/mummille, minne haluaa. Kova kovaa vastaan! Joskus on ajateltava itseään!!Tsemppiä!

Vierailija
31/35 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, myös teinit, on erilaisia. Mun lapsista toinen ärjyi ja huusi, toinen ei. Samanlainen kasvatus niillä on ollut, toisella otti vaan kaikki ihan eri tavalla koville. Minä en lähtisi tästä vielä tekemään mitään kovin suuria päätelmiä kenenkään kasvatustaidoista. Lisäksi ihan oikeita ongelmanuoria kun olen päässyt seuraamaan, niin vanhemmalle huutaminen on vielä ns. normaaleissa rajoissa. 

Vierailija
32/35 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V.tuttaisi minuakin jos olisin teini ja joutuisin asumaan jossakin neukkukuutiossa kyyläävien naapureiden vieressä. Ei ihme jos joskus vähän läikkyy yli.

Vierailija
33/35 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuo meni! Pointsit sulle, pojallesi ja naapurille.

Itse olen kasvanut perheessä jossa kaikki oli ”hyvin”. Piiloteltiin kaikkea vähänkin pieleen mennyttä. Kulissiperhe.

Vierailija
34/35 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa (kun ei ole aiemmin osannut kasvattaa) on käsittääkseni keinoina vain puhelimen ja tietsikan pois otto, pyykin pesemättömyys, ruuan tekemättömyys, taskurahan poisto. Lapsi uhkaa lastensuojelulla? So what? Sanot että rakastat häntä mutta et juuri nyt halua hänen tuomiaan vaikeuksia joten menköön sitten huostaanottoon/isälleen/mummille, minne haluaa. Kova kovaa vastaan! Joskus on ajateltava itseään!!Tsemppiä!

Itse suosittelisin sitä ruotsalaista kasvatusmallia jossa lapsi otetaan mukaan ratkaisemaan ongelmia.

Meillä ainakin vaativan teinin kanssa tämä toimi. Uhkailu ja pakottaminen pahensi tilannetta. Nykyään jopa naureskelee näille kuohuille ja on tasoittunut hurjasti.

Vierailija
35/35 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti,naapuri soitti ovikelloa ja kasvotusten sanoi asiasta.Ehkä meni perille myös nuorelle?En muista onko jo 4 vuotta sitten. Kun seinä naapurini valitti minulle:Heidän Yläkerran tyttö huusi jotain kotinsa,oliko tyttö silloin juuri 16v-17 v?Mitä se minulle auttoi asia kertoa?Asia ei kuulu minulle ja en itse kuulut mitä tyttö huusi?Olisi ollut rehti ja mennyt soitaa yläkertansa ovikelloa asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi