Harkitsemme miehen kanssa Viroon muuttoa
Siirtäisimme yrityksemme Viroon ja muuttaisimme itsekin Viroon. Suomeen jää lapset opiskelemaan, mutta Virosta pääsee helpolla Suomeen ja he taas Viroon. Suomella ei oikein ole meille mitään tarjottavaa enää eikä meillä mitään annettavaa. Virossa on toimiva yritysverotus ja infra ja tahtotila kehittää maata ja kansaa, Suomessa päinvastoin, Suomessa haaveillaan Neuvostoliitosta, jota Virossa vihataan.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:53"]
Suomella ei ole mitään tarjottavaa, paitsi lapsillenne ilmainen korkeakoulutus ja opintotuki, jotka toki mielellänne otatte vastaan.
[/quote]
Sen ottaa vastaan kaikki maapallon ihmiset. Minulla on kolme tuttavaa, jotka ovat hankkineet ilmaisen koulutuksen Suomessa ja muuttaneet sitten takaisin ulkomaille. Suomen ilmaiset palvelut kuuluvat kaikille, jopa afrikkalaisille.
Haluatte siis mamuiksi? Miksi luulette, että Virossa mamuja rakastettaisiin enemmän kuin Suomessa? Varsinkaan suomalaisia mamuja?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:04"]
tässä tilanteessa kyllä muuttaisin kauemmas puuttinista, en suinkaan lähemmäs.
[/quote]
Virossa kyllä avoimemmin kritisoidaan Venäjää mutta siellä sisäpoliittiset jännitteet ovat ihan eri luokkaa kuin Suomessa, kiitos venäläisväestön joka sotien jälkeen asutettiin sinne NL toimesta. Ihmisen joka vastustaa Venäjää ei ehkä kannata siis muuttaa Viroon.
Mutta ap:n ideana tuskin on integroitua Viroon kovin hyvin kun perhe asuisi asuisi Suomessa osan aikaa ja lapsetkin käyvät koulunsa tutussa maassa.
Asuu siellä Jari Litmanen, Kalle Palanader jne jne jne. Virossa asuu paljon suomalaisia yrittäjiä ja muutenkin sellaisia yrittelijäitä ihmisiä. Virosta on tullut suomalaisen yrittelijäisyyden maa, Suomesta tulee hiljalleen sosialistinen onnela, jota kansa haluaakin. Eikä ole hyvä, että jokaiselle on jotain.
Yllättävän moni Virolainen asuu mielummin Suomessa kuin Virossa, ehkä täällä jotakin on sitten myös paremmin. Itsellänikin on kyllä muutto ulkomaille pyörinyt kovasti mielessä viime aikoina, koska oman alani työpaikat katoavat vauhdilla kuten monien muidenkin alojen. Suojatyöhön julkiselle sektorille en taida enää tällä iällä päästä, joten Suomessa ei minulle tosiaan oikein ole tulevaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:17"]
Yllättävän moni Virolainen asuu mielummin Suomessa kuin Virossa, ehkä täällä jotakin on sitten myös paremmin. Itsellänikin on kyllä muutto ulkomaille pyörinyt kovasti mielessä viime aikoina, koska oman alani työpaikat katoavat vauhdilla kuten monien muidenkin alojen. Suojatyöhön julkiselle sektorille en taida enää tällä iällä päästä, joten Suomessa ei minulle tosiaan oikein ole tulevaisuutta.
[/quote]
Joo Suomeen tulee ne, jotka haaveilevat sohvalla makaamisesta ja siitä, että joku muu eli sossu huolehtii kaikesta, maksaa vuokrat, sähkölaskut, rattaat, ruoan jne. Saa olla kuin lapsi koko elämänsä. Viroon taas lähtee Suomesta ne, jolla on kova halu onnistua itse ja elättää itsensä.
Joku virotar nappaa ukkos, usko pois.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:17"]
[/quote]
Joo Suomeen tulee ne, jotka haaveilevat sohvalla makaamisesta ja siitä, että joku muu eli sossu huolehtii kaikesta, maksaa vuokrat, sähkölaskut, rattaat, ruoan jne. Saa olla kuin lapsi koko elämänsä. Viroon taas lähtee Suomesta ne, jolla on kova halu onnistua itse ja elättää itsensä.
[/quote]
Virossahan ei töitä juuri ole ja palkkataso on todella pieni. Kuinka monta suomalaista tiedät muuttaneen Viroon työn perässä ja työskentelevän sikäläisellä palkalla? Suomeen tulee hyvin paljolti sellaisia joilla on jotain mahdollisuuksia työllistyä täällä, eli ahkeria ja ammattitaitoisia nuoria ihmisiä. Esim. lähes kaikki virolaiset lääkärithän työskentelevät tai ainakin keikkailevat Suomessa, siksipä siellä onkin lääkäripula...
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:04"]
tässä tilanteessa kyllä muuttaisin kauemmas puuttinista, en suinkaan lähemmäs.
[/quote]
Virossa on siinäkin mielessä turvallisempaa kuin täällä