miksi otat kuoleman/ loukkaantumisen riskin?
Kun ajelet autolla? Tietty jos asuu tosi syrjässä, asia eri.
Jatkuvasti tapahtuu kolareita. On kuolemia, vammautumisia. Omia ja toisille aiheutettuja.
Lisäksi auton pitäminen jo itsessään kallista.
Kommentit (23)
Miten ihmeessä te sitten saatte auton pysähtymään kolmioristeyksessä jos sieltä tuleekin auto? Sääntöhän on sama suojatiellä ja kolmion takaa, väistä jos joku on tulossa tai menossa kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:36"]
Miten ihmeessä te sitten saatte auton pysähtymään kolmioristeyksessä jos sieltä tuleekin auto?
[/quote]
Ei ne saakkaan. Kolmion takaa tuli auto moottoripyörän eteen ja minä sairaalaan. En ajanut ylinopeutta, autoilija vaan unohti katsoa siihen suuntaan mistä tulin.. M33
Miksi nukut kun 80% kuolemantapauksista tapahtuu ihmisen nukkuessa? Hullua, sanon minä. Valvon tästä edespäin.
Näin paljon autoilevana on kyllä pakko huomauttaa, että jalankulkijatkin hieman voisivat ottaa olosuhteet huomioon. Suojateiden kohdalla kyllä varon ja valmistaudun siihen, että joku lähtee yli, mutta kun näillä säillä tullaan iltapimeässä jostain puskasta tielle kohdassa, jossa EI ole suojatietä, ilman heijastinta (ja pyörällä ilman valoja), niin sydäri on kyllä lähellä :( Ihan koko matkaa ei voi ajaa 5km tunnissa, jalka jarrulla...
Ja alkuperäiseen kysymykseen: autoilen, koska töihin ei julkisilla pääse sujuvasti. Haluan tehdä muutakin kuin viettää työpäivän päätteeksi liki 5 tuntia bussissa ja junassa
En otakaan. Yksktyisautoilu on minusta liian vaarallista etenkin hämärän aikaan, kun hirvet ja kauriit ovat liikkeellä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"]Harrastukset ja asuminen myös kalliita, lisäksi kotona tapahtuu suuri osa tapaturmista. Ryhtykäämme siis kodittomiksi, ja istutaan kaiket päivät ettei mitään satu. Paitsi että se istuminenkin on vaarallista. Elämästä ei selviä hengissä.
[/quote]
Onpa siinä selityksiä. Miksi en sitten ole vammautunut?
[/quote]Miksi minäkään en vaikka olen ajanut autolla jo vuosikymmeniä.
Minäkään en ole autolla loukkaantunut, mutta moottoripyörällä olen kyllä saanut itseni sairaalakuntoon. M33
Miksi nouset tuolille yltääksesi ylähyllylle?
Miksi asut kotonasi vaikka kodin on todettu olevan tapaturma-alttein paikka?
Miksi menet suihkuun? Voit liukastua.
Miksi käyt ulkona? Voit jäädä auton alle, tulla tapetuksi, tai raiskatuksi.
Miksi syöt kiinteää ruokaa? Voit tukehtua ja kuolla.
Harrastukset ja asuminen myös kalliita, lisäksi kotona tapahtuu suuri osa tapaturmista. Ryhtykäämme siis kodittomiksi, ja istutaan kaiket päivät ettei mitään satu. Paitsi että se istuminenkin on vaarallista. Elämästä ei selviä hengissä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:49"]Miksi asut kotonasi vaikka kodin on todettu olevan tapaturma-alttein paikka?
[/quote]
Ei täällä tule kolareita. Jalat pysyy lattialla.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"]Harrastukset ja asuminen myös kalliita, lisäksi kotona tapahtuu suuri osa tapaturmista. Ryhtykäämme siis kodittomiksi, ja istutaan kaiket päivät ettei mitään satu. Paitsi että se istuminenkin on vaarallista. Elämästä ei selviä hengissä.
[/quote]
Onpa siinä selityksiä. Miksi en sitten ole vammautunut?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:49"]Miksi asut kotonasi vaikka kodin on todettu olevan tapaturma-alttein paikka? [/quote] Ei täällä tule kolareita. Jalat pysyy lattialla.
[/quote]
Onko kolari ihmisen ainoa vammautumisen ja kuoleman syy?
kyllä se suomessa on enemmänkin jalankulkija jatkuvassa kuolemanvaarassa itsekkäiden kusipääautoilijoiden armoilla.
En tahdo olla julkisten kulkuvälineiden aikataulujen orjana, vaan itse päättää, milloin kuljen mihinkin. Vaaransa on kaikessa muutenkin, mitäpä niitä sen enempää miettimään.
Kun autoillessa on valpas ja havainnoi ympäristöään, on se lopultakin sangen turvallinen matkustusmuoto. Turvaväli kuntoon ja tilannenopeudet sopiviksi. Siinähän se.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:52"]kyllä se suomessa on enemmänkin jalankulkija jatkuvassa kuolemanvaarassa itsekkäiden kusipääautoilijoiden armoilla.
[/quote]
Itsekkäiden kusipääautoilijoiden?
Nii, jalankulkijaltahan on ihan liikaa vaadittu huomioimaa autojen pysähysmatkojen pituudet yms. Ei se auto pysähy sormia napsauttaen vaikka miten olis kiva jalankulkijana mennä yli just sillon ku autolla on matkaa suojatielle sen 15 metriä. Mukaan kun otetaan kuskin havannointi herkkyys, reaktioaika sekä auton ominaisuudet, tienpinnan olosuhteet, renkaat yms. Niin kannattaa tosiaan itsekään kusipääjalankulkijankin miettiä tovi, miksi meinaa auton alle jäädä kokoajan.
Tottahan vika nyt on AINA muissa paitsi itsekkäässä kusipääjalankulkijassa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:50"]Harrastukset ja asuminen myös kalliita, lisäksi kotona tapahtuu suuri osa tapaturmista. Ryhtykäämme siis kodittomiksi, ja istutaan kaiket päivät ettei mitään satu. Paitsi että se istuminenkin on vaarallista. Elämästä ei selviä hengissä.
[/quote]
Onpa siinä selityksiä. Miksi en sitten ole vammautunut?
[/quote]
Mä ajan päivittäin autolla. Miksi en ole sitten vammautunut?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:55"]
En tahdo olla julkisten kulkuvälineiden aikataulujen orjana, vaan itse päättää, milloin kuljen mihinkin. Vaaransa on kaikessa muutenkin, mitäpä niitä sen enempää miettimään.
Kun autoillessa on valpas ja havainnoi ympäristöään, on se lopultakin sangen turvallinen matkustusmuoto. Turvaväli kuntoon ja tilannenopeudet sopiviksi. Siinähän se.
[/quote]
Kun ei se aina itsestä ole kiinni. Vaan toisista autoilijoista, kelistä, hirvistä ym.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:52"]kyllä se suomessa on enemmänkin jalankulkija jatkuvassa kuolemanvaarassa itsekkäiden kusipääautoilijoiden armoilla. [/quote] Itsekkäiden kusipääautoilijoiden? Nii, jalankulkijaltahan on ihan liikaa vaadittu huomioimaa autojen pysähysmatkojen pituudet yms. Ei se auto pysähy sormia napsauttaen vaikka miten olis kiva jalankulkijana mennä yli just sillon ku autolla on matkaa suojatielle sen 15 metriä. Mukaan kun otetaan kuskin havannointi herkkyys, reaktioaika sekä auton ominaisuudet, tienpinnan olosuhteet, renkaat yms. Niin kannattaa tosiaan itsekään kusipääjalankulkijankin miettiä tovi, miksi meinaa auton alle jäädä kokoajan. Tottahan vika nyt on AINA muissa paitsi itsekkäässä kusipääjalankulkijassa.
[/quote]
Se on autoilijan asia huolehtia siitä, että saa auton pysähtymään ennen suojatietä, mikäli joku haluaa yli mennä. Poislukien tietysti ne, ketkä juoksevat suojatielle jostain puskasta. Ennakointi, ennakointi. Hirveän usein autot ajaa tosi lujaa suojateiden yli katsomatta yhtään olisiko joku tulossa. Itsellänikin on siis auto, mutta osaan antaa jalankulkijoille tietä, ei se mitään rakettitiedettä ole.
[/quote]
En mä ala joka suojatien kohalla vetää liinoi kiinni ja työntää autooni siit yli vaan siks, et JOS nyt joku haluaa välttämättä.tulla yli!
Ennakointi kuuluu myös niille jalankulkijoillekin! Pitää huomioida se, ettei se auto aina pysähy sormia napsautten vaikka miten hiljaa ja ennakoiden ajaisit autollasi. Tänääkin esim risteykseen menin 10kmh ja SILTI meni pitkäks! Ennakoin ja tein kaikkeni, vaan mitäpä voin tehdä kun auto vaan luisuu eteenpäin? Kerrotko?