Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä vaatii lahjaa takaisin.

=/
09.09.2021 |

Exäni osti minulle 0.1 bitcoinia ystävänpäivänä 2018 josta maksoi silloin 300 euroa ja sanoi että sillä ostetaan yhteinen kämppä ulkomailta eläkepäivinä. No, tiemme erosivat kuukausi sitten ja nyt hän vaatii sitä kokonaan takaisin tai ainakin 5000 euroa(!) mikä kuulemma on sen arvo. Minun mielestä se on minun lahja vaikka yhteiseen lomaasuntoon oli tarkoitus sijoittaa myöhemmin. Kuuluuko hänelle antaa mitään, kuinka paljon olisi sopiva jos kyllä?

Minulla on se siis tälläisellä hopea/musta Ledger tikulla jonka hän halua takaisin kun tulee huomenna hakemaan loput tavaroista. Ei kai lahjaa voi vaatia takaisin...?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kakkosta, vielä kerran.

Toimiko tuo?

Vierailija
22/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat tottakai sen takaisin, ethän kai mikään varas ole vai?

En, mutta eksyä tuntuu olevan. Lahja on aina saajan omaisuutta sen jälkeen kun se on vastaanotettu/annettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin ukko vaati timanttikoruja ja muita lahjoja takaisin kun heitin sen ulos. Nauroin ääneen ja estin puhelut.

Vierailija
24/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se johonkin turvaan ennen huomista käyntiä. Ettei ala tonkimaan paikkoja. Ja et anna sitä takaisin. Lahjaa ei voi vaatia takaisin.

Vierailija
25/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin tarjonut puolet takaisin ihan automaattisesti. 

Antaisit siis 2500 euroa eksälle 300 euron lahjasta? 

Vierailija
26/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhteiseen asuntoon oli tarkoitus sijoittaa, niin antaisin ehdottomasti puolet takaisin. 

Eli jos annat lahjaksi kaksi konserttilippua niin oletatko, että lahjan saaja ottaa sinut konserttiin mukaan vai eikö hän saa itse päättää kenen kanssa lähtee?

Vierailija
27/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin tarjonut puolet takaisin ihan automaattisesti. 

Antaisit siis 2500 euroa eksälle 300 euron lahjasta? 

Kyllä, koska alun perin se oli tarkoitettu yhteiseen käyttöön, joten erotessa se myös yhteisesti jaetaan.

En edes ajattelisi sitä  yksin omana lahjana, koska yhteiseksi lahjaksihan se oli kuitenkin ostettu. 

Vierailija
28/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mitään sille sialle!!

Vierailija
29/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan on sinun, kun se on annettu lahjaksi. Itse palauttaisin takaisin varmaan kaikki ja muutakin ylimääräistä, koska en tykkää pitää muiden omaksi kokemaa itsellä. En haluaisi myös mitään rankuttavaa riesaa, että joku kyselee perään jotain.

Vierailija
30/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse joku seuraavista:

A: Anna tikku

B: Anna raha

C: Siirrä bitcoinit johonkin ja laita se tikku tunniksi kiehuvaan veteen ennekuin annat sen hänelle.

D: Älä anna tikkua.

Luulen että sen tikun arvo voi olla järjettömän iso oikella hetkellä niin kannattaa tehdä suunnitelma miten saat rahat talteen jonakin kauniina päivänä.

Vierailija
31/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, niin tottakai annat takaisin. Naisena sinun ei tarvitse, koska naisia syrjitään esimerkiksi Afganistanissa ja voit vedota afgaaninaiseen sisälläsi.

Vierailija
32/51 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kirjeesi toki takaisin

Mutta minkkiturkin ja timantit -

Ne tunnesyistä pitäisin.

(Joku vanha värssynpätkä)

Vierailija
33/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että lahjaa ei tarvitse takaisin antaa... Mutta jos alusta asti tarkoitus oli yhteinen sijoitus johonkin, niin eikö lahja kuulunut siis molemmille? Puolittaa se siinä mielessä pitäisi, vaikkakaan en tiedä onko exällä mitään laillista perustetta vaatia takaisin mitään, jos sille tielle lähdetään.

Vierailija
34/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se johonkin turvaan ennen huomista käyntiä. Ettei ala tonkimaan paikkoja. Ja et anna sitä takaisin. Lahjaa ei voi vaatia takaisin.

Kannattaa vaikka viedä säilöön ihan toise3n osoitteeseen.

Vierailija
35/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsket entistä kumppania kääntymään viranomaisten puoleen. sitten vaatit että asia sovitellaan ja sovittelussa tarjoat 300 euroa, joka oli lahjan arvo antohetkellä. lahjan saamisen jälkeen tulleen arvonnousun pitäisit itselläsi. jos toisella on tyhjä lompakko, niin hänellä ei ole varaa viedä sinua oikeudeen.

Vierailija
36/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mö toimisin samoin kuin perinteisesti kihlasormuksen kanssa toimitaan ja antaisin sen 300 jos ero olisi minun aloitteesta. Jos exä olisi jättäny en antaisi mitään. Lahja on lahja, olisi sijoittanut omiin nimiinsä

Vierailija
37/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmeko saaneet palstalle lahjojen palautus-hullun?

Vierailija
38/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako se sulle sun ostamat lahjat takaisin?

Vierailija
39/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käsket entistä kumppania kääntymään viranomaisten puoleen. sitten vaatit että asia sovitellaan ja sovittelussa tarjoat 300 euroa, joka oli lahjan arvo antohetkellä. lahjan saamisen jälkeen tulleen arvonnousun pitäisit itselläsi. jos toisella on tyhjä lompakko, niin hänellä ei ole varaa viedä sinua oikeudeen.

Luuletko, että lahjan antajan vaateet etenee sovitteluun tai oikeuteen asti? Lahja on lahjan saajan omaisuutta, joten poliisi lähinnä nauraa lahjan antajana vaatimuksille.

Vähän kuin kauppa vaatisia ostamiasi ja maksamiasi tavaroita itselleen. Ei sellainen oikeuteen tai sovitteluun etene.

Vierailija
40/51 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO! Ei lahjoja anneta takas =D lahja on lahja. Miten joku voi olla täällä ees sitä mieltä, että pitäis antaa mitään? Jösses. 

Pyydättekö itekki antamnne lahjat takasisin, jos sukset menee risttin jonkun kanssa? Voi hemetti =D Se on lahjan antajan vastuulla , jos antaa jotain mistä voi joskus poikia rahaa. Ihan ite on sen osatnut ja ANTANUT LAHJAKSI. 

Että , pidät vaan lahjas. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi