Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko esimies pakottaa yön yli kestävälle työmatkalle?

Vierailija
19.10.2014 |

Työskentelen valtiolla alempana toimihenkilönä, kuukausipalkka noin 3000 €. Voiko esimies todella pakottaa minut työmatkalle, jossa menee kaksi kokonaista työpäivää ja yksi yö? Työtehtävieni puolesta osallistumiseni ei ole pakollista, kyse on periaatteesta, että kaikkien tulee osallistua.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä voiko esimies pakottaa yöpymään esim.2 hengen huoneessa jonkun toisen kanssa? Minulla on joskus myös työmatkoja ja inhoan niitä kun en saa omaa huonetta ja yksityisyyttä, josta olen aivan riippuvainen. En osaa nukkua, jos joku puolituttu on siinä vieressä.

Vierailija
22/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan työmatkalle voi, ulkomaan ei voi. Näin ainakin meidän firmassa, ulkomaan matkoja on ollut tarjolla ja aina olen kieltäytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko saada oman huoneen, jos tarjoudut maksamaan hintojen erotuksen? Mä olen tottunut yöpymään työkavereiden kanssa, mutta mukavaa olisi edes yö viettää omassa rauhassa.

Vierailija
24/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä majoitus oi olla kahden hengen huoneessa. Ei työnanataja ole velvollinen hommamaamaan mitään extrahintaista yhden hengen luukkua kenellekään.

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:14"]

Entä voiko esimies pakottaa yöpymään esim.2 hengen huoneessa jonkun toisen kanssa? Minulla on joskus myös työmatkoja ja inhoan niitä kun en saa omaa huonetta ja yksityisyyttä, josta olen aivan riippuvainen. En osaa nukkua, jos joku puolituttu on siinä vieressä.

[/quote]

Vierailija
25/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä voi. Toki itse voit halutessasi maksaa yhden hengen huoneen itsellesi. Ja luonnollisestikaan kahden hengen huoneen jakavan pitää olla samaa sukupuolta kanssasi eli ei tarvitse naisen huolia huonekaverikseen miespuolista kolleegaa.

Vierailija
26/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:16"]Voitko saada oman huoneen, jos tarjoudut maksamaan hintojen erotuksen? Mä olen tottunut yöpymään työkavereiden kanssa, mutta mukavaa olisi edes yö viettää omassa rauhassa.
[/quote]

Voitko sä kysyä teidän matkasihteeriltä tai katsoa matkustussäännöstä?

Vierailija
27/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et halua osallistua? Onko siis joku henk.koht. syy esim. yksinhuoltajuus) vai eikö vaan huvita? Jos kyse on henk.koht. ongelmasta, voit yrittää neuvoltella asiasta tynantajas kanssa. Jos taas syy on ei huvita -tasoa, niin koitapa vähän muuttaa asennettasi.

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:01"]

Työskentelen valtiolla alempana toimihenkilönä, kuukausipalkka noin 3000 €. Voiko esimies todella pakottaa minut työmatkalle, jossa menee kaksi kokonaista työpäivää ja yksi yö? Työtehtävieni puolesta osallistumiseni ei ole pakollista, kyse on periaatteesta, että kaikkien tulee osallistua.

[/quote]

Vierailija
28/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:14"]Kotimaan työmatkalle voi, ulkomaan ei voi. Näin ainakin meidän firmassa, ulkomaan matkoja on ollut tarjolla ja aina olen kieltäytynyt.
[/quote]

Valtiolla virkamiehillä on eri säännöt. Meillä voidaan määrätä.

Vierailija
29/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole virkamies vaan työsopimussuhteinen vaikka valtiolla työskentelenkin. Kotiasioiden vuoksi en haluaisi osallistua. Olen yksinäinen ihminen eli en saa eläinten hoitoapua ystäviltä/sukulaisilta.

Palkan mainitsin sen takia, että ymmärrän kyllä esimiesasemassa tai asiantuntijana työskentelevän matkustuspakon. Itse en sellaista työtä tee, eikä näistä matkoista työstä sovittaessa puhuttu mitään.

Mikä on se peruste, että työnantaja voi pakottaa käyttämään vapaa-aikaa työmatkaan? Matkakohde sijaitsee toisella puolella Suomea eli yöksi kotiintulo ei ole mahdollista.

-AP

Vierailija
30/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalisesti hieman rajoittunut ja haluan muutenkin olla paljon yksinäni, siksi haluaisin majoittua ihan vain keskenäni. Sen takia tuntuu vähän kohtuuttomalta, että ajasta, josta en saa palkkaa täytyy minun muutenkin kärsiä. Joo, tätä tuskin ymmärtää muut kuin toiset erakkosielut...

T.8

Vierailija
31/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina yhden hengen huoneet, mutta myös 120€/yö maksimihinta jonka ylimenevä täytyy itse maksaa. Tosin tuo summa riittää cumuluksessa missä yleensä olemme.

Vierailija
32/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksaisin mieluusti sen erotuksen, jos sellainen meillä olisi mahdollista.

T.8

Vierailija
33/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 120€/yö on siis per naama, eli ei tarvitse erotuksia maksaa koska tuo riittää.

Vierailija
34/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:19"]

En ole virkamies vaan työsopimussuhteinen vaikka valtiolla työskentelenkin. Kotiasioiden vuoksi en haluaisi osallistua. Olen yksinäinen ihminen eli en saa eläinten hoitoapua ystäviltä/sukulaisilta.

Palkan mainitsin sen takia, että ymmärrän kyllä esimiesasemassa tai asiantuntijana työskentelevän matkustuspakon. Itse en sellaista työtä tee, eikä näistä matkoista työstä sovittaessa puhuttu mitään.

Mikä on se peruste, että työnantaja voi pakottaa käyttämään vapaa-aikaa työmatkaan? Matkakohde sijaitsee toisella puolella Suomea eli yöksi kotiintulo ei ole mahdollista.

-AP

[/quote]

On sinulla vaihtoehtoja:

Kieltäydy matkasta vedoten lemmikkien hoito-ongelmaan tai tarjoat ne pomolle hoitoon.

Irtisanoudut ja etsit uuden työn.

Lähdet työmatkalle, kun olet vienyt lemmikit ensin maksulliseen hoitolaan.

Sairastut sopivasti ja olet sairaslomalla työmatkan ajan.

Vierailija
35/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei voi, mutta maksat omistasi 2 ja 1 hengen huoneiden erotuksen.

JOs jotakuta eivät (t)yömatkat miellytä, niin aivan varmasti työttömistä löytyisi kymmeniä, jotka ilomielin vaihtaisivat paikkaa kanssasi.

Vierailija
36/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatkoista ei mainita sun työsopimuksessa sanaakaan, ei ole pakko suostua mutta suosittelen, että otat luottamusmiehen mukaan keskusteluun esimiehen kanssa. Kun kinastellaan, on aina hyvä olla todistaja.

Vierailija
37/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:55"]

JOs jotakuta eivät (t)yömatkat miellytä, niin aivan varmasti työttömistä löytyisi kymmeniä, jotka ilomielin vaihtaisivat paikkaa kanssasi.

[/quote]

Se ei aina ihan riitä työpaikan täyttämiseksi, että viihtyy hotelleissa.

Vierailija
38/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 10:19"]

-AP

[/quote]

On sinulla vaihtoehtoja:

Kieltäydy matkasta vedoten lemmikkien hoito-ongelmaan tai tarjoat ne pomolle hoitoon.

Irtisanoudut ja etsit uuden työn.

Lähdet työmatkalle, kun olet vienyt lemmikit ensin maksulliseen hoitolaan.

Sairastut sopivasti ja olet sairaslomalla työmatkan ajan.

[/quote]

Kuka maksaa maksullisen hoitolan, taksimatkat sinne ja takaisin (ei ole ajokorttia) ja vielä kruununa kaikelle; todennäköisesti päivittäislääkityksessä olevan eläimen seuraavan eläinlääkärikäynnin + taksit sinne ja takas? Päivärahoilla ei päästä edes alkuun tuosta potista.

Osallistuin kyllä aiemmin kaksipäiväisiin työmatkoihin, mutta nykyään tilanne on tosiaan ongelmallinen, kun lähipiiristä ei enää löydy hoitajaa ja toinen kissa vaatii päivittäisen lääkkeen.

Mihinköhän työpaikkaan sitä sitten uskaltaisi vaihtaa, kun ei tämän nykyisenkään todellakaan pitänyt olla sellainen, jossa joutuisi matkustamaan. En matkusta myöskään vapaa-ajallani, jos joku sitä epäilee.

Jonkin verran tympii tämä nykyinen asenne, että koskaan ei saisi valittaa/kyseenalaistaa mitään työnantajansa päätöksiä, koska "varmasti löytyy joku työtön, joka olisi onnellinen tästäkin työpaikasta".

-AP

Vierailija
39/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ap, teet tarjoituksella kärpäsestä härkäsen.

Jos vaan halua löytyisi, niin taatusti löytäisit jonkun naapurin/tutun/kollegan/sukulaisen joka voisi kerran käydä kissasasi ruokkimassa ja lääkitsemässä.

Ainakin minä jäin siihen käsitykseen, että kyseessä on hyvin poikkeuksellinen tapaus eikä mikään viikottainen tai edes kuukausittainen poissaolo.

Mutta näinhän tämä nykyisin menee, työntekijät muistavat kyllä jokaisen oikeutensa ja niistä huutavat kovaan ääneen sekä sen, että työnantajan täytyy jousta heihin päin, mutta kaikki velvollisuudet unohdetaan ja joustoa ei löydy pätkääkään.

Vierailija
40/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että valtiolla on rahanmenoa tarpeeksi muutenkin. Miksi ihmeessä matkalle edes otetaan sellaisia joita se ei työtehtävien puolesta koske? Puhumattakaan että on pakko osallistua? Tämä on kyllä veronmaksajien rahojen tuhlausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän