näyttääkö raskaustesti positiivista vielä silloinkin jos raskaus on jo pitkällä?
Minulla siis tämmöinen tilanne että lopetin ehkäisyrenkaan käytön toukokussa ja sen jälkeen kondomi ollut ehkäisynä. Kesäkuun lopussa harrsastin seksiä mieheni kanssa mutta kondomi hajosi. Pääsin hankkimaan jälkiehkäisyn vasta kahden vuorokauden kuluttua. N. Viikko jälkiehkäisyn ottamisesta tuli menkkamaiset vuodot ja siitä parin viikon päästä tuli taas menkat.
Tuon jälkeen kuukautiset ovat tulleet kerran kuussa, hiukan epäsäännöllisesti tosin. Mulla oli kuitenkin heinä-elo-syyskuussa omituisia oireita. Pahoinvointia, hajuaisti voimistui, voimakasta närästystä, väsymystä, päänsärkyä jne. Rinnat ovat välillä olleet hiukan arat ja jotenkin turvonneemman tuntuiset. Myös mahassa ollut turvotusta ja nyt paino kesän jälkeen noussut kolmisen kiloa vaikka syömisessä ei ole juurikaan muutoksia ollut.
Pistin nuo kaikki oireet stressin piikkiin ja varmuuden vuoksi tein raskaustestinkin syyskuussa joka näytti negaa. Viime viikolla oli taas kuukautiset mutta normaalia selvästi niukemmat.
Nyt sitten parin tässä parin viikon ajan on välillä tuntunut ihan pieniä muljahduksia ja töppäisyjä mahassa ja aloin panikoimaan voiko olla että jälkiehkäisy ei olisikaan toiminut ja olisin sittenkin raskaana?
Ei kai pitäisi olla mahdollista että olen raskaana kun menkatkin tulleet ja testi näytti negaa mutta silti alkoi nyt mietityttää kun on noita outoja tuntemuksia ollut mahassa välillä.
Kommentit (24)
Onko kokemusta? Tuntuu selvät liikkeet ja testi negatiivinen. Ei aamuvirtsaa
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 16:08"]
Onko kokemusta? Tuntuu selvät liikkeet ja testi negatiivinen. Ei aamuvirtsaa
[/quote]
Vanha ketju, mutta kun liikeet alkavat tuntua niin pitäisi kyllä vatsasta osata jo ihan peilin edessäkin päätellä...
Oho, tulipa pitkä sepustus ja puhelimella kirjoittaessa ei taas näköjään kappalejaot toimi... -ap
Kyllä raskaustesti näyttää positiivista koko raskauden ajan. Tuskin siis olet raskaana jos testi oli negatiivinen. Mullakin tuntuu usein muljahduksia alavatsalla vaikka 100% varmasti en oo raskaana :)
Totta kai näyttää. Se mittaa raskaushormoonin määrää.
No ei todellakaan näytä kun pari kuukautta raskauden alussa. Nopeasti ultraan siitä!!
Raskaushormonin määrä laskee jossain vaiheessa raskautta, ei siis näytä koko ajan plussaa. Niin kuin edellinen kirjoitti, ultraan ja heti! Voi hyvinkin olla pieni matkassa. :)
Eli on sitten todellakin todennäköistä että en ole raskaana. Liekö sitten kroppa ollut sekaisin siksi kun ensin lopetin nuvaringin käytön ja sitten heti seuraavassa kuussa jouduin ottaa jälkiehkäisypillerin. On mulla myös noita satunnaisia muljahduksia mahassa joskus ollut ennenkin joitain yksittäisiä. Nyt vaan parin viikon aikana ollut niin monta kertaa ja kun on jo yksi lapsi ennestään niin muistaa miltä ne tuntui silloin raskaana ollessa. Mutta ehkä tossakin asiassa mieli tehnyt tepposet tai sitten olleet jotain suoliston kurinoita. :) -ap
Näytääkö verikoekaan raskautta jos se on edennyt jo pidemmälle? -ap
Kyllä testi näyttää positiivista koko raskauden ajan. Hcg laskee raskauden edetessä muttei niin paljon ettei testi siihen reagoisi.
Eniten ei edes pelota se mahdollinen lapsen tulo vaan se että koska olen olettanut että en ole raskaana niin olen elänyt ihan normaalisti eli on tullut poltettua tupakkaa ja muutamia kosteita illanviettojakin ollut että olen siis ollut ihan humalassa.:( ties mitä vahinkoa on jo aiheuttanut jos olenkin raskaana!
Itselläni sekosi kroppa ja kierrot tooooosi moneksi kuukaudeksi jälkiehkäisyn jälkeen. Eli uskon, että kroppasi temppuilee muuta kuin raskautta. Ja jos olisit raskaana, niin etköhän jo huomaisi vatsan koostakin, kesäkuun lopusta on jo aikaa.
Laskin äsken että jos raskaana nyt olisin ja raskaus alkanut silloin kesällä niin viikkoja olisi nyt 18. Ja juuri silloinhan ne sikiön liikkeet saattaa jo tuntua. Paklo varmaan mennä lääkäriin että saan asiaan varmuuden.
Sitä olen itsekin ajatellut että kroppa varmaan vaan sekaisin jälkiehkäisystä ja nuvaringin lopettamisesta. Vatsan koosta vaikea päätellä kun mulla pari kiloa ylipainoa eli vatsassakin on ylimääräistä ja viime raskaudessakin näytin raskaana olevalta vasta joskus vk28. -ap
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 09:18"]Laskin äsken että jos raskaana nyt olisin ja raskaus alkanut silloin kesällä niin viikkoja olisi nyt 18. Ja juuri silloinhan ne sikiön liikkeet saattaa jo tuntua. Paklo varmaan mennä lääkäriin että saan asiaan varmuuden.
[/quote]
Jos olisit viikolla 18, testissä kyllä yhä näkyisi hormomi.
Viikko jälkiehkäisystä vuoto, eli se toimi juuri niinkuin pitää:) Et ole oikeasti raskaana ja jos noita oireita on niin taidat kuunnella kehoasi hiukan liiankin tarkkaan. Ettet sitten kuitenkin salaa toivo vahinkoraskautta? Miksi luovuit renkaasta? Paljonko on ikää?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 09:27"]Viikko jälkiehkäisystä vuoto, eli se toimi juuri niinkuin pitää:) Et ole oikeasti raskaana ja jos noita oireita on niin taidat kuunnella kehoasi hiukan liiankin tarkkaan. Ettet sitten kuitenkin salaa toivo vahinkoraskautta? Miksi luovuit renkaasta? Paljonko on ikää?
[/quote]
Luovuin renkaasta koska ei sopinut mulle. Aiheutti masennusta, ihottumaa yms. Haluan kyllä jossain vaiheessa lisää lapsia mutta nyt tässä tilanteessa en todellakaan erityisemmin toivo raskautta. Mutta on ihan mahdollista että mieli on kehittänyt mulle ainakin osan oireista ja tuntemuksista kun olen taipuvainen stressaamaan asioista. -ap
Et ole raskaana, mutta toivot alitajunnassa, että olisit. Mahdollisuudet paranevat kyllä ilman kondomia;)
Viikolla 18 ei kyllä vielä ihan kunnon muljahduksia tunnu vaan pieniä hipaisuja, joita tuskin tuntisit ellet osaisi kuulostella. Ja jos yksi lapsi on ennestään, niin tuossa vaiheessa mahan pitäisi olla jo ihan näkyvä ja tuntuva, ainakin tunnet sen kädellä jos ei ulospäin näy. En oikein jaksa uskoa että olet raskaana..
Miten tässä kävi?