Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä tuntuisi, jos töissä olisi jokaisen pakko joka päivä osallistua tapaamiseen, jossa kerrotaan millainen mielenterveys on sinä päivänä?

Vierailija
09.09.2021 |

Siis emme ole töissä psykiatrisessa sairaalassa, missään henkisesti vaativassa työssä emmekä mielenterveyskuntoutujien kuntoutuspaikka (ei niin että siinä olisi mitään pahaa). Vaan ihan "normaali" työpaikkaa (tai no, mikä nyt normaali).

Nyt meille tuli uusi työntekijä ja hänen ehdotuksensa on, että pitäisimme joka päivä tapaamisen, jossa jokainen kertoisi millainen heidän mielenterveytensä sinä päivänä on. Olivat kuulemma tehneet hänen entisellä työpaikallaan noin.

Me muut kieltäydyimme tuosta, mutta jäin miettimään, että jos noin on oikeasti tehty jossain, niin onko se yleisempikin tapa enkä vain ole koskaan kuullut?

Ja mitä tykkäisitte tuollaisesta?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin olisi liian usein. Ehkä kerran kuussa mieluummin.

Vierailija
2/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan kamalalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti? Haluaisit, että kaikkien olisi pakko jakaa tuollaista tietoa? Ja muiden kuunnella? Miksi ihmeessä?

Vierailija
4/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on katsonut Ad Astran pari kertaa liikaa.

Vierailija
5/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi omituista. "Ihan jees, ei mitään ihmeellistä."

Vierailija
6/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"How are you today?" vai jotain laajempaa.

Itse asiassa minua kiinnostaisi enemmän ihan käytännön fyysinen terveys. Jokainen kertoisi, onko pää/mahakipu, mikä vaihe kuukautiskierrossa on menossa, miten vatsa on toiminut, onko lihakset kireänä, silmät kuivat jne.

Vierailija
7/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Minusta on mukavaa kun kerron estottomasti mielipiteeni ja muut järkyttyvät. Ei ole tarvetta mielistellä muita.

Vierailija
8/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samalla voisi kertoa muitakin terveysjuttuja? Kuukautiskierron vaihe, hilseen määrä, närästys, impotenssi jne olisi mukavia me-hengen luojia tiimipalaverin keskustelunaiheina.

Siis oikeesti. Mitä helevettiä?

Vierailija
9/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti? Haluaisit, että kaikkien olisi pakko jakaa tuollaista tietoa? Ja muiden kuunnella? Miksi ihmeessä?

En minä haluaisi, mutta jos, niin maksimissaan kerran kuussa. Jokainenhan siinä itse päättäisi mitä kertoo ja millä tasolla mielialastaan. Vai ihanko oikeasti on kyse mielenterveysadioiden kertomisesta, no ei kiitos.

Vierailija
10/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdilla tavalla hienoa. "Tänään vituttaa niin että naama on irrota. Haluan lounastaa yksin. Hyvää työpäivää."

Vierailija
11/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"How are you today?" vai jotain laajempaa.

Itse asiassa minua kiinnostaisi enemmän ihan käytännön fyysinen terveys. Jokainen kertoisi, onko pää/mahakipu, mikä vaihe kuukautiskierrossa on menossa, miten vatsa on toiminut, onko lihakset kireänä, silmät kuivat jne.

Siis laajemmin ja syvemmin. Stressitasot, ahdistaako, masentaako, yms. Käytännössä samoja juttuja kuin jokin työterveyslääkäri kyselisi jos tekisi jotain psykiatrisia testejä.

Vierailija
12/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko myös esitellä lasipurkissa viimeisintä kakkaansa?

Vierailija
13/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä haluaisi, mutta jos, niin maksimissaan kerran kuussa. Jokainenhan siinä itse päättäisi mitä kertoo ja millä tasolla mielialastaan. Vai ihanko oikeasti on kyse mielenterveysadioiden kertomisesta, no ei kiitos.

Siis kyllä, hän selitti että mielenterveysasioista nimenomaan. Samaan tapaan kuulemma kuin kertoisit työterveyslääkärille tai terapeutille.

Vierailija
14/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittikohan oikeasti mielenterveyttä? Vai enemmän sitä, että käydään nopeasti kuulumiset. Jolloin voi vastata, että ei ihmeempiä, mutta voi myös vaikka sanoa, että on nukkunut tosi huonosti ja siksi kaikki on tänään per*eestä.

Vierailija
15/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tykkäisin kun saisi päästellä niitä höyryjä ulos, eikä joka päivä kiukutella yksinään. Nytkin on sellainen tilanne päällä etten oikein tiedä kenelle sitä purkaisi.

Vierailija
16/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko myös esitellä lasipurkissa viimeisintä kakkaansa?

Tässä voisi käyttää sellaista uroterapeuttista kuvataulua ihan hygienisyistä. Eli siinä on kuvattuna tyypillisimmät kakat ja jokainen voisi sitten sanoa, että mikä numero on tänään/eilen ollut. Koska osalla toimii vatsa vasta illalla.

Vierailija
17/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kuulemma edellisessä työpaikassa (jokin pieni firma) saaneet idean jostain amerikkalaisesta firmasta missä tehdään noin. Ja että tuo olisi safe space, missä voi ja pitää sanoa ihan mitä tahansa, mutta keskittyä oman mielenterveytensä raportointiin päivittäin.

Vierailija
18/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voisi myös käydä vaa'alla. Ja kertoa, milloin on viimeksi harrastanut seksiä, ja saiko siitä orgasmin.

Vierailija
19/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök. En kyllä todellakaan osallistuisi :D 

Miksei edes joku "kuulumiskierros" tai "miten menee tänään". Kuka ihme ehdottaa jotain mielenterveyskeskustelua päivittäin?

Vierailija
20/57 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystiedot ovat yksityisiä jo lainkin mukaan.

Ihan älytön keksntö tuo.

Voihan joku avautua omista fiiliksistään, jos kokee tarpeelliseksi JA joku haluaa kuunnella/kuulla. Mutta minusta olisi rasittavaa, jos joku säännöllisesti vuodattaisi ulos oman henkisen tilansa. Eli en osallistuisi/olisi paikalla koko häppeningissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi