40+ -ikäiset, mitä ehkäisyä käytätte?
Olisi kiva tietää. Itsellä on ollut kortsu, mutta mies valittaa koko ajan siitä. E-pillereihin en enää koskenut raskauksien jälkeen, koska veritulppariskiä on suvussa.
Mikä avuksi😕
Kommentit (63)
Piuhat poikki heti kolmekymppisenä (lapsiluku täynnä).
Kuparikierukka jo neljä vuotta. Paras on😃
Minipillerit. Niissä ei oo veritulppariskiä eikä oikein muitakaan haittavaikutuksia.
Miehettömyyttä. On muuten helkkarin tehokas keino.😆
Kondomi tai ns. varmat päivät. Kiertoni on hyvin säännöllinen, joten aika helppoa toistaiseksi.
Sterilointi tehtiin jo lähes 10 vuotta sitten ja se on ihan paras juttu mitä olla voi.
Lääkäri yritti väen väkisin jotain kierukkaa, mutta en suostunut edes puhumaan siitä ja sitä ennen olin kokeillut paria erilaista pilleriä, ehkäisylaastaria ja -renkaita. Varasin lähetteen kirjoittamista varten lääkäriin ajan ja sanoin, että en poistu ennen kuin asia on selvä. N47
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin miestä.
Kortsut ovat hankalia ja tylsiä, ymmärrän miestä täysin. Laittaisin miehen sterilointiin tässä tapauksessa tai sitten seksit on historiaa.
Miehen sterilointi. Mies saa hoitaa oman osansa ehkäisystä, minä hoidin asian kahdenkymmenen vuoden ajan.
Ikääntyminen on toiminut tähän hyvin.
Tuplaehkäisynä kapseli ja impo mies toimi hyvin monta vuotta. Nyt käytän tämän palstan lukemista, toimii yllättävän hyvin.
Nämä eivät ole varmoja ehkäisymenetelmiä. Nimimerkillä kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Kuparikierukka jo neljä vuotta. Paras on😃
Mulla oli 7 vuotta. Aiheutti runsaita kuukautisia ja kk-kipuja. Sen poiston jälkeen kuukautiset olivatkin enää 4 päivää entisten 7 sijaan, vähemmällä vuodolla ja vähemmillä kivuilla. Olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin pois, mutta kaikkeen tottuu.
Minä olen käyttänyt tunnettua luonnonmenetelmää jo vuosikausia Lapinlahden lintujen tapaan: Kun se ei käy, niin se ei käy . . .
Sterkka. Mulle ei käy hormonit eikä kierukka ja kondomit kyllästyttää pitkässä parisuhteessa (ne muuten haittasi mua enemmän kuin miestä, joka ei valittanut niistä ollenkaan), joten kävin sterkattavana. Paras päätös ikinä ja olisi pitänyt mennä heti kun olin 30 eikä kärvistellä vielä vuosia sen jälkeen.
Peppu?