Jos teinisi hyökkää kimppuusi, mitä teet?
Ei tarvitse tulla hurskastelemaan tähän, että ei meidän teini sellaista ainakaan. Nyt kysyn niiltä, joiden teini hyökkää fyysisesti kimppuun? Puolustaudutko? Yritätkö rauhoittaa nuorta?
Minun teinini hyökkäsi kimppuuni kun estin häntä lähtemästä yöllä ulos. Painiksihan se meni lopulta. Tilanne oli minulle ensimmäinen, ja olin kauhuissani. Yritin saada teinistä otteen ja saada hänet maahan niin ettei lyö minua. En tiedä mistä otin kiinni, kunhan jostain vain, ettei tulisi lisää vahinkoa. en todellakaan lyönyt takaisin. Nyt tytär on ottanut valokuvia mustelmista joita on painimisen yhteydessä tullut. Ja kuinka ollakaan, minusta tehdään nyt lastenhakkaajaa teinin toimesta. Koskaan en ole häntä lyönyt. Mutta kai jotain on pakko tehdä että en vahingoitu enempää. Tytöllä oli myös veitsi kädessä.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:54"]
Teinipoikani on 147cm/34kg, joten minun ei tarvitsisi juurikaan puolustautua, jos hän minun kimppuuni kävisi. Poika on vähän päälle 13v. Jos hän nyt tulisi raivona päälleni, niin ottaisin hänet kiinni ja pitäisin paikallaan, ettei hän satuttaisi itseään, tai muita.
[/quote]onko pojalla joku kasvuhäiriö kun tuollaiseksi kirpuksi on jäänyt?
Miten tilanne on päässyt niin pitkälle, että käytte jo käsiksi ja ...veitsiä?? Ei nyt kuulosta yhtään normaalilta. Nyt ammattiapua.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 21:26"]
Et sinä silti, kuitenkaan milloinkaan voi lakata rakastamasta häntä, vaikka hän tekisi mitä. Ei äiti voi pettää lastaan sillä tavalla.
[/quote]
Taas tätä madonna-äiti-marttyyriroskaa: kaiken se kestää, kaiken se anteeksiantaa. Kohta onkin päihdeongelmainen 50-vuotias aikamiespoika taas käymässä kotona äidin eläkepäivänä hakemassa kaljarahoja ja pistämässä vähän pataan, kun äiti ei anna pennosiaan tarpeeksi nopeasti. Lehdessähän olikin tänään sopivasti tietoiskuja vanhusten kokemasta perheväkivallasta.
Ei sitä omaa lastakaan tarvitse loputtomiin sietää. Rakastamisenkin voi tarvittaessa tehdä sadan kilometrin ja kymmenen vuoden välimatkan päästä.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:54"]
Teinipoikani on 147cm/34kg, joten minun ei tarvitsisi juurikaan puolustautua, jos hän minun kimppuuni kävisi. Poika on vähän päälle 13v. Jos hän nyt tulisi raivona päälleni, niin ottaisin hänet kiinni ja pitäisin paikallaan, ettei hän satuttaisi itseään, tai muita.
[/quote]onko pojalla joku kasvuhäiriö kun tuollaiseksi kirpuksi on jäänyt?
[/quote]
Jäänyt? 13-vuotiaat pojathan kasvaa vielä.
onko ap vielä paikalla? Saisiko mahdollisesti yhteyden, että juttelisi tapauksesta
ps. otit hiuksista kiinni
En lähtisi koskaan fyysisesti rajoittamaan tai repimään teiniä. Yrittäisin keskustella teinin kanssa jo ennen kuin tilanne pääsee kuumenemaan ja sen jälkeen kun tilanne on viilentynyt. Mulla on kaksi teiniä, joka päivä keskustellaan aikatauluista, arjen ja vkl menemisistä ja tulemisista, kuka haluaa minnekin ja kenen kanssa samalla kun puhutaan muutkin asiat. Kun asia on etukäteen tiedossa, puhuttu, neuvoteltu, ajoista ja säännöistä sovittu niin ei ole ollut ongelmia eikä ole tarvinnut menoja kieltää.
Jätä viestiä jos haluat, niin heitän myöhemmin tavan ottaa yhteyttä + jotain todisteita
T: #40
Näin teinin näkökulmasta, en ikinä, IKINÄ hyökkäisi äitini kimppuun. Tappaisin ja kuolisin hänen puolestaan. Lapsesi kuulostaa helvetin häiriintyneeltä. Vastoin yleistä luuloa, lähemmäisen rakkaudellakin on rajansa. Kaikkea ei tarvitse antaa anteeksi.
N17
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:43"]25: Mikä oli teidän teinin ongelma? Selvisikö koskaan? Vai riittikö teille, että käyttää jotenkuten, ettekä selvittäneet syytä tällaiseen käytökseen?
[/quote]
Kuulostaa epätodennäköiseltä, mutta TODELLA paha murrosikä
Teini löi tabletilla selkääni syyttä. Hänellä on pms oireet. Toivon vaan,että nukun pois.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 22:44"]Yksi pieni kysymys näillä vanhemmille joilla on kimppuun hyökkääviä lapsia: MITEN PIELEEN VOI KASVATUS MENNÄ ETTÄ NUORI TEKEE TUOLLAISTA??? Kannattaisi katsoa peiliin. Syyllinen löytyy vain ja ainoastaan sieltä. Se on kova ja raju fakta, mutta ongelmanuoren vanhempi ei sitä väistellä. Jos väistelee totuuden kohtaamista, nuoren ongelmat vain jatkuvat ja jatkuvat aina aikuisuuteen asti. [/quote] Olet todella väärässä. Kenen tahansa lapsi voi muuttua hirviöksi aivan riippumatta siitä kuinka hyvä koti on. Osalla se johtuu hormoneista, osalla väärään seuraan joutumisesta ja päihteisiin sekaantumisesta. Arvaisin että aloittajankin nuori on ollut päihteiden vaikutuksen alaisena. Muistan erään isän vanhempainillassa puhuneen luokanvalvojalle siitä miten hänen nuori tulee pitää erossa yhdestä koulun oppilaasta koulussa kun siinä on vanhemmilla mennyt pikkasen kasvatus pieleen. No kohta selvisi että se kasvatus oli mennyt pieleen nimenomaan isän nuorella. Kauppasi alueen nuorille kannabista.
[/quote]
Kyllä se on silti hyvä asia pohtia. Kaikilla ei mene kasvatus pieleen, mutta osa ei edes ymmärrä, kuinka perseelleen menee. Liikaa töitä, liian vähän välittämistä, liian vähän yhteistä aikaa, liian vähän keskustelua. Noin esimerkkinä. Lapset kasvaa omillaan ja toivotaan parasta ja ajatellaan, että kyllä minä osaan.