Tunnen itseni ulkopuoliseksi naisten keskuudessa.
Minulla ei ole yhtään naispuolista ystävää, ei kyllä miespuolistakaan, koska kiinnostuvat minusta parisuhdemielessä enemmin tai myöhemmin. Elän vakaassa avoliitossa, en ole muiden miesten perään. En ymmärrä, Mikseivät muut naiset pidä minusta. Minusta on sanottu, että vaikutan jotenkin elitistiseltä. En vain voi sille mitään, etten ole kiinnostunut meikkaamisesta, vaatteista ja kynsilakan sävyistä. Haluaisin jutella ajankohtaisista asioista, politiikasta, luonnontieteistä, pelata erilaisia vähän haastaviakin seurapelejä, juoda hyviä viinejä. Seurani ei vain tunnu kiinnostavan. Olen aika surullinen tästä. Miten voisin saada ystäviä?
Kommentit (34)
Voih,sä oot niin erilainen ku me muut naiset joita kiinnostaa vaan pinnalliset jutut. Ei ihme että kaikki miehet haluaa sua!
Laskeudu sieltä korkeuksista niin saat kavereita.
Sama juttu, mutta tiedän syyn. Mulla on aspergerin syndrooma ja olen "nainen toiselta planeetalta". Olen hyväksynyt asian ja oppinut elämään sen kanssa.
Mene yliopistoon. Sieltä minä sain miltei kokonaisen vuosikurssin verran kuvailemasi kaltaisia ystäviä, luonnontieteelliseltä alalta.
Mulla vähän samanlaista. Ystävyyssuhteet ei oikein syvene ja suurin osa hiipunutkin pois vähitellen. Harrastukseni ovat epätavallisia ikäiselleni ja käytän ehkä myös epätavallisen paljon aikaa niihin. Tämä aika taas on pois ystävyyssuhteilta.
Kaipaan välillä seuraa, jonka kanssa voisin keskustella ja viettää aikaa. Parisuhteessani nautin juuri lautapeleistä kera viinin ja hyvän ruoan, joten kuulostat ap mukavalta ihmiseltä :)
Aloita lintubongaus, kieliopinnot, ratsastuskoulu...eeeh en jaksa luetella kaikkia. Harrasta jotain, sieltä löytyy juttuseuraa ja sitä kautta kenties ystävä.
Voi vittu näitä kun aina tulee ketjullinen 'syvällisiä ja kultturelleja kirjapiirinaisia' näihin avauksiin kuin kärpäset paskakasalle.
Jos akat on omassa porukassaan niin siellä ei puhuta yhtään mitään syvällistä. Kauhea kimitys vain kuuluu ja tasaisin väliajoin kauhea naurunremakka! Jotain vitun Shakespeariako te siellä kanalaumoissa niin kovin hihkutte? Aaaaaivan varmasti.
Voi hiton naiset aina täällä vakuuttelemasta syvällisyyttänne :D Ei toi teidän paska vaan mene läpi kellekään joka tuntee edes jonkun naisen.
Opiskelin ja olen jo valmistunut yliopistosta luonnontieelliseltä, itseasiassa lääketieelliseltä alalta. En löytänyt samanhenkistä porukkaa. Olivat varmasti älykkäitä, kun olivat päässet opiskelmaan vaikeaa alaa, mutta yleissivistystä ei löytynyt monelta yhtään enempää kuin perustallaajalta. Tiedettiin siis vain ne oman alan jutut ja keskusteltiin niistä, itse kun keskustelisin vapaa-ajallani mielellään vähän yleisemminkin asioista. Sen akateemisen pinnan alla ollaan ihan yhtä kanoja kuin jotkut amistytöt.
Voin puhua kaikenlaisista aiheista, mutta ei pelkkää asiapuhetta jaksa määräänsä enempää. Politiikka ja muut menevät keskustelunaiheina lähinnä arvomaailmaan liittyvien aiheiden osalta, kuten homoavioliitot. Verotuksesta ja budjetista voi maksimissaan kirjoitella keskustelupalstoilla, kun on kuivalla tuulella. Viininmaistelu kuulostaa yksitoikkoiselta, toimii silloin tällöin, mutta ystävien kanssa mielummin repäisee ja kiskoo koko pullon. Sen jälkeen ilta on avoin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:49"]
Voi vittu näitä kun aina tulee ketjullinen 'syvällisiä ja kultturelleja kirjapiirinaisia' näihin avauksiin kuin kärpäset paskakasalle.
Jos akat on omassa porukassaan niin siellä ei puhuta yhtään mitään syvällistä. Kauhea kimitys vain kuuluu ja tasaisin väliajoin kauhea naurunremakka! Jotain vitun Shakespeariako te siellä kanalaumoissa niin kovin hihkutte? Aaaaaivan varmasti.
Voi hiton naiset aina täällä vakuuttelemasta syvällisyyttänne :D Ei toi teidän paska vaan mene läpi kellekään joka tuntee edes jonkun naisen.
[/quote]
Tanakkaa tekstiä ja niiiiiiin totta.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:51"]Opiskelin ja olen jo valmistunut yliopistosta luonnontieelliseltä, itseasiassa lääketieelliseltä alalta. En löytänyt samanhenkistä porukkaa. Olivat varmasti älykkäitä, kun olivat päässet opiskelmaan vaikeaa alaa, mutta yleissivistystä ei löytynyt monelta yhtään enempää kuin perustallaajalta. Tiedettiin siis vain ne oman alan jutut ja keskusteltiin niistä, itse kun keskustelisin vapaa-ajallani mielellään vähän yleisemminkin asioista. Sen akateemisen pinnan alla ollaan ihan yhtä kanoja kuin jotkut amistytöt.
[/quote]
Lääketieteellisissä tiedekunnissa vuosikurssit ovat niin suuria, että ei ole mitenkään mahdollista, ettei kuvailemasi kaltaisia naisia löydy. Olisi ehkä aika vilkaista peilin suuntaan.
Elitistiseksi minua on sanonut ilmeisesti entinen paras kaverini. Sanoi, ettei minun kanssa ole helppo olla ystävä, koska olen niin "elitistinen", kun kysyin miten olen elitistinen, niin lopulta myönsi, että häntä ärsyttää, kun olen menestynyt opinnoissa niin hyvin ja olen vielä hyvännäköinen ja tyylikäskin. En juurikaan panosta ulkonäkööni, pukeudun aika klassisen tylsästi ikäisekseni, koska järkeilen, että näin voin pitää vaatteita kaemmin ilman, että näyttävät hulluilta. Ehkä se tekee sitten sen "tyylikkyyden". Lisäksi käyttäydyn aika hillitysti, räkätä tyhmille vitseille, enkä lähde juoroiluun mukaan. Jos joskus sanon jotain vaikka jostain ajankohtaisesta asiasta niin koko huone vaan hiljenee, sitten hetken hiljaisuuden jälkeen joku kysyy, mistä puhun. Mielestäni oli normaalia small talkia. Ehkä olen jotenkin autistinen.
Olen melko samanlainen kuin ap. Sekä työssäni (tieteellinen ala) sekä harrastuksissa olen tutustunut joihinkin naisiin, jotka kiinnostuneita muusta kuin stereotyyppisisä naisten aiheista.
Jännästi jokainen mun kavereista on kuitenkin hyvin ahdasrajainen, kiinnostunut aika rajatusti tietyistä asioista. Minä taas olen se, joka joudun venyttämään omia kiinnostuksen kohteitani keskustelussa heidän kanssaan. Moni ei siihen pysty. Mulla onkin hyvin eri-ikäisiä ja erilaisia ihmisiä kavereina.
Suomalaisilla on mielestäni vaikeuksia yleensäkin olla ihmisten kanssa, hyvin tyypillistä on että suomalainen osaa vain olla ja keskustella toisen kanssa, joka on samanikäinen, samasta taustasta, samalta alalta tai perhestatukseltaan samanlainen yms. Eräs mun sukulaiseksi avioliiton kautta tullut ei kyennyt enää keskustelemaan mun kanssa kun olin eronnut: kai oltiin sitten hänen mielestään yhtäkkiä muututtu niin eri ihmisiksi.
Eräs tuttavani kertoi ettei tullut enää toimeen entisen ystävänsä kanssa hankittuaan uuden koiran: he olivat aikoinaan tutustuneet koiranomistajina joilla oli samanrotuiset koirat, joten kun toisen koira kuoli ja hän uskalsi hankkia uuden koiran eri rodusta, loppui ystävyys siihen, olivat kai sitten yhtäkkiä niiiiin erilaisia.
Tuollaista en siis ymmärrä. Kyllä nuoret pitää kasvattaa toimimaan kaikenlaisten ihmisten kanssa. Parhaat ystävät toki valitaan, mutta koulussa, työpaikoilla ja harrastusryhmissä sekä asuntotoimikunnissa yms. pitää vaan osata olla ihmisiksi. En tiedä mitä mielenkiintoa edes on tutustua omaan peilikuvaansa...
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:51"]Opiskelin ja olen jo valmistunut yliopistosta luonnontieelliseltä, itseasiassa lääketieelliseltä alalta. En löytänyt samanhenkistä porukkaa. Olivat varmasti älykkäitä, kun olivat päässet opiskelmaan vaikeaa alaa, mutta yleissivistystä ei löytynyt monelta yhtään enempää kuin perustallaajalta. Tiedettiin siis vain ne oman alan jutut ja keskusteltiin niistä, itse kun keskustelisin vapaa-ajallani mielellään vähän yleisemminkin asioista. Sen akateemisen pinnan alla ollaan ihan yhtä kanoja kuin jotkut amistytöt. [/quote] Lääketieteellisissä tiedekunnissa vuosikurssit ovat niin suuria, että ei ole mitenkään mahdollista, ettei kuvailemasi kaltaisia naisia löydy. Olisi ehkä aika vilkaista peilin suuntaan.
[/quote]
Syytän itseänikin siinä mielessä, etten käynyt niin paljoa kaikissa tapauhtumissa koulun ulkopuolella. Minua kiusattiin lukiossa (eristettiin ulkopuolelle ja levitettoin juoruja), joten suhtauduin lääkiksen alussa todella epäluuloisesti uusiin ihmisiin. Ehkä sitten myöhemmin, kun piirit olivat jo muodostuneet, oli vaikea päästä sisään. Lähinnä koin eniten Yhteenkuuluvuutta minua vanhempien opiskelijoiden kanssa, mutta heillä monella oli jo perhettä ja hengasivat muiden perheellisten kanssa. Nuoremnat olivat taas monet näitä "baila, baila meistä tulee menestyviä"-tyyppejä. Todella kovat arvot jylläsivät.
ihan varmasti on muitakin naisia, joita kyseiset aiheet kiinnostavat. Kyllä jokin muukin varmasti mättää. Tuskin myöskään olet ainut kaunis ja klassisen tyylikäs nainen.
voi että näiden provojen kanssa, olisi edes yksi ilta ilman yhtään provoa. Kai ihmisillä sitten tapahdu mktään kun kaikki pitää keksiä.
On se varmaan yksinäistä olla ainoa nainen Suomessa joka osaa puhua politiikasta tai mikä sitten on fiksua puhetta, enhän minä voi tietää kun puhun vain hiuksista ja meikeistä.
Mistä ihmeestä olet löytänyt naisia jotka puhuvat vain kynsilakasta ja meikeistä?