Laajasalossa murhanneen kokoomusnuoren kirjoittama hyytävä runo!
Valtion saatana
Valtio on niin paha entiteetti,
että se voi paitsi oikeuttaa itselleen ihmishengen riiston,
myös käytännössä pakottaa minut riistämään toisen ihmisen hengen,
jos hän vain sattuu kantamaan väärää kokardia.
Se ei ikinä voi tuottaa mitään, vaan hankkii aina varallisuutensa varkaudella.
Se ei voi kannustaa, vaan se jakaa lahjuksia.
Ryöstösaaliistaan.
Siihen ei voi luottaa, koska se ei puhu.
Se ei pyydä, se käskee.
Sen käytöstä ei voi ennustaa, koska se ajattelee vain neljän vuoden pätkissä.
Se ei pyydä anteeksi, koska se ei ole koskaan väärässä.
Se rankaisee minua tietyistä sanoista.
Se rankaisee minua,
jos rikon sen asettamaa sääntöä.
Se rankaisee minua,
jos se saa tietää minun tehneen vaikka vain itselleni jotain.
Se rankaisee minua varsinkin,
jos olen rikkonut sen ”oikeuksia” tai valehdellut sille.
Miksi?
Koska se niin sanoo.
Se tallettaa osan palkastani,
luvaten antaa ne minulle takaisin,
kun en enää pystyisi itse ansaitsemaan palkkaani.
Mutta se ei kerro, että sen ei ole pakko.
Tai että nyt se on oikeuttanut itselleen täyden määräämisoikeuden noista minulle tulevaisuudessa luvatuista rahoistani.
Se voi jopa ottaa velkaa käyttäen panttina noita rahojani, jotka se on nyt sijoittanut. ”Puolestani”
Se vaatii; se ottaa provisionsa,
kun otan huolehtiakseni jopa vanhempieni maallisen perinnön.
Se voi jopa viedä kotini,
jos se haluaa maan kotini alta.
Se vaatii viimeistä määräysvaltaa elämääni,
mutta se ei ole aina puolustanut edes omaa oikeuttaan siihen,
kun sitä voimakkaampi entiteetti on elämääni loukannut.
Se pakottaa minut puhumaan molempia sen kieliä, sujuvasti.
Vaikka en tunne sen lisäksi muita yksilöitä, jotka sen toista kieltä puhuisivat.
Se myös määrää mitä, missä, milloin ja miten saan itseäni sivistää.
Siksi en puhu ystävieni kieliä, sujuvasti.
Sitä ei voi onnitella, sitä ei voi koskettaa. Sitä ei voi ampua tai puukottaa,
koska se ei elä tässä maailmassa.
Se on loiseläin kantajansa aivoissa, joka ylittää kantajansa vapaantahdon.
Aina.
Se tuli, joka tuhotessaan lämmittää ja valaisee.
Kuin tuli, sekin pyrkii leviämään.
Se vaatii, että se pääsisi
ruokkimaan minut
parantamaan minut
kouluttamaan minut.
Ryöstösaaliillaan.
Se valehtelee,
etten pystyisi huolehtimaan itsestäni.
Ja se valehtelee,
että se yksin on kyllin mahtava,
tarjotakseen turvan luonnonvoimia vastaan.
Tähän sosiopaattiin ei tule luottaa.
Kukaan ei tiedä,
millainen se on neljän vuoden päästä.
Se kykene käyttämään muita kuin voimakeinoja.
94 vuotta sitten se vain muutti nimeään.
93 vuotta se on verhonnut itsensä siniseen ristiin.
Se haluaa olla kaikkivoipa.
Mutta siinä ei ole mitään kristillistä.
Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon.
Olkoon sen lipussa risti tai Marian tähdet,
minusta se pitää silti kahlita.
Sille on kyllä paikkansa.
Tuvan perällä.
Kamiinan rautaportin takana.
Tarkassa valvonnassa.
Jos sieltä kipinäkin karkaa,
pitää se heti sammuttaa.
Tai huomenna olemme taas luonnonvoimien armoilla.
Siksi Sosiaali- ja Terveysministeriö on lakkautettava.
Löytyy täältä http://romppainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/90686-itsesensuurin-kieltamia-helmia
Tähän yhteyteen tuntuu vähän tragikoomiselta tämä luonnehdinta kyseisestä runoilijasta:
Oulun läänin Kokoomusnuorten entiselle puheenjohtajalle Henri Heikkiselle lauantaiaamun murhauutinen oli järkytys.
"Hän oli aivan tavallinen nuori mies. Ei missään mielessä äärimielinen", Heikkinen kertoo.
Kommentit (74)
Veikkaan, että psykiatrit ehkä Lauermaa lukuunottamatta diagnoisivat Jukka Romppaisen psykopaatiksi.
Valtio on niin paha entiteetti,
että se voi paitsi oikeuttaa itselleen ihmishengen riiston,
myös käytännössä pakottaa minut riistämään toisen ihmisen hengen,
jos hän vain sattuu kantamaan väärää kokardia.
Puheena kuolemanrangaistus ja sota? Vai??
Lukekaa. Palsta on täynnä vihaa pursuavia tekstejä. Aiheet vaihtuvat, paitsi noilla yksillä.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:56"]
Veikkaan, että psykiatrit ehkä Lauermaa lukuunottamatta diagnoisivat Jukka Romppaisen psykopaatiksi.
[/quote]
Siinä tapauksessa myös av-mammat diagnosoitaneen psykopaateiksi. Samoja teemoja kuni tuossa runontekeleessä tällä palstalla on jankattu jo vuosikaudet...
Vaikea sanoa runon perusteella, onko psykopaatti.
Sanoisin, että tuo on masentuneen nuoren ihmisen kirjoittama runo. Ei tarvitse olla kännissäkään, kun nuoruuden synkässä mielentilassa kirjoittaa tuollaisia.
Tietysti synkän varjonsa heittää se, että kirjoittaja on syyllistynyt henkirikokseen. Kaikki kurjia ja vihaisia tekstejä kirjoittavat eivät välttämättä tee mitään lainvastaista. Osalla runot hautautuvat menneiden vuosien päiväkirjojen kautta unohduksen syövereihin. Tuo on kuitenkin vain kirjoitus.
Kyseinen henkilö näyttää etelässä ryyppäävältä persulta tai muinaisen, käsittämättömän suositun suomalaisen "viihdeohjelman" blondilta esiiintyjältä.
Runo on typerä ja heijastelee kirjoittajansa häiriintynyttä ja vastuutonta elämänaennetta. Silti runon alkuriveillä ei kuvata kirjoittajan halua surmata toisinajattelijoita, vaan arvostellaan "valtiota" siitä, että se pitää oikeutenaan riistää ihmisengen (`=kuolemanrangaistus), ja että sama paha valtio voi myös pakottaa kirjoittajan riistämään toisen ihmisen hengen sillä perusteella, että toinen ihminen kantaa väärän armeijan tunnusta (=sota).
Jos se nainen ei ollut kokkari ja erilainen elämäntyyli, J.R. katsoi
oikeudekseen tappaa?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:08"]
Jos se nainen ei ollut kokkari ja erilainen elämäntyyli, J.R. katsoi oikeudekseen tappaa?
[/quote]
Just joo, ja se nainen oli ensimmäinen nuo kriteerit täyttävä ihminen, jonka hän tapasi? Heti piti tappaa.
Vai avaisitko vähän enemmän ajatustasi?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:47"]
Voisko joku nyt kertoa, että missä säkeessä tuossa fantasioitiin toisinajattelevien tappamisesta?
[/quote]
Miksei tähän tule jo vastausta? Anyone?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:47"]
Voisko joku nyt kertoa, että missä säkeessä tuossa fantasioitiin toisinajattelevien tappamisesta?
[/quote]
Miksei tähän tule jo vastausta? Anyone?
[/quote]
Koska jokainen höyrypää on jo ehtinyt ymmärtää, että he lukivat sen mitä halusivatkin lukea, eikä sitä mitä tekstissä luki.
Ei tämä kyllä hyytävä ole. Kyllä mä ainakin olen huolissani eläkkeestäni. Pakko maksaa suoraan palkasta, mutta mitä takeita on että kun eläkeikä koittaa niin sitä rahulia enää on. Ja just se, että sitä eläkesäästöä vastaan voidaan ottaa valtiolle lainaa. Tai että jonkun maat voidaan pakkolunastaa. Mulla on järvitontti, jota itseasiassa kunta suunnittelee just nyt virkistysalueeksi.
Mutta toki nyt sitten kaikista hänen sanomisistaan ja tekemisistään tulee hyytäviä.
Mä veikkaan, että teko on tehty humalassa/pillereissä. Eihän se sen hyväksyttävämpää ole, mutta niin on aika moni muukin väkivalta rikos tehty.
Ja mielestäni elinkautisen pitäisi olla sitten koko elämänmittainen.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:56"]
Siinä alussahan se tuli: " oikeuttaa riistämään toisen hengen".
[/quote]
Sotatilanteessa valtio voi kuolemanrangaistuksen uhalla pakottaa sotilaan tappamaan väärää kansallistunnusta kantavia sotilaita. Eli jos Suomi on Venäjän kanssa sodassa, valtio pakottaa suomalaiset sotilaat tappamaan venäläisiä sotilaita. Miten tuo oli tappamisesta fantasiointia???
En näe runossa mitään hyytävää. Runon tappokohta kuvaa sotatilannetta, eli sitä että valtio pakottaa kuolemanrangaistuksen uhalla nuoren miehen sotilaaksi (eli tappamaan toisia nuoria miehiä). Jos sotatilanteessa niskuroi vastaan, eli ei suostu sotimaan, voi oikeus langettaa kuolemantuomion. Tämä lukee Suomen laissa, niin oudolta kuin se nykyään ehkä kuulostaakin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 20:01"]
Toinen Breivik?
[/quote]
Jotain rajaa näihin juttuihin. Breivik tappoi 77 ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:41"]
Alapeukkua tulee, mutta kukaan ei osaa kertoa, missä tuossa fantasioitiin toisinajattelevien tappamista.
[/quote]
lue ne ensimmäiset rivit ihan ajatuksen kanssa...
[/quote]
Mitäs, jos vaikka itse lukisit ne ensimmäiset rivit, ja ihan ajatuksen kanssa. Puhutaan sitten sen jälkeen siitä fantasioinnista.