Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä rakkaita lapsuuden leluja tallella ja mitä ne on?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla oli nalle ja nukke mutta puoliso heitti ne roskiin. Olivat hieman rikki. Niillä oli kuitenkin valtava tunnearvo.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mtn tallella. En ole sillä tavalla sentimentaalinen

Vierailija
2/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nalle 70 luvulta. En tiedä missä se on. Olen etsinyt mutta varmaan meni hukkaan kun muutettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lahjoittanut suurimman osan hyvätekeväisyyskirpputorille. Jäljellä ovat 70 vuotta sitten saamani iso nalle ja 65 vuotta sitten saamani nukke.

Vierailija
4/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lahjoittanut suurimman osan hyvätekeväisyyskirpputorille. Jäljellä ovat 70 vuotta sitten saamani iso nalle ja 65 vuotta sitten saamani nukke.

Miksi säästät noita?

Vierailija
5/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lapsuuden kodissani ja kaikki lapsuuteni lelut ovat vintilĺä pahvilaatikoissa. Ei ole mikään jäänyt mieleen rakkaimpana. Jos minulla olisi nalle ja nukke tallessa lapsuusajoilta ja puoliso heittäisi ne roskiin, ottaisin luultavasti eron.

Vierailija
6/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsuuden räsynukke ullakolla. Ukko sais nyrkin nokkaan jos heittäisi sen pois. En mäkään heitä sen tavaroita pois.

Vierailija
7/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun lapsuuden kodissani ja kaikki lapsuuteni lelut ovat vintilĺä pahvilaatikoissa. Ei ole mikään jäänyt mieleen rakkaimpana. Jos minulla olisi nalle ja nukke tallessa lapsuusajoilta ja puoliso heittäisi ne roskiin, ottaisin luultavasti eron.

No on sulla arvot kohdillaan. Toivotaan, että tulet viettämään yksinäisiä hetkiä paljon. Siis sellaisia joiden toivoisit loppuvan ja silloin voit muistella tuota ulostustasi

Vierailija
8/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on sulla arvot kohdillaan. Toivotaan, että tulet viettämään yksinäisiä hetkiä paljon. Siis sellaisia joiden toivoisit loppuvan ja silloin voit muistella tuota ulostustasi

Helppo viettää yksinäisiä hetkiä, kun on 66-vuotias vanhapoika!

Vierailija
9/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla nukke jonka isäni teki kun synnyin, 70- vuotta sitten, on minulle hyvin tunnearvoinen. Ja toinen on alakoulussa tehty puputyyny, tosin se on vähän kulunut ja rikki mutta tallessa. Meinasin hävittää sen mutta mieheni sanoi että säästä vaan, miksi heittäisit sen pois.

Vierailija
10/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan mun uninallea. Joku heitti sen roskiin joskus.

Vierailija
11/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi typerää heitellä roskiin leluja. Lasten lapset voisi tykätä niistä.

Vierailija
12/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsynuket on kyllä ihania jos vertaa johonkin barbiin. Mä tein itse räsynuken 50 luvulla. On vieläkin tallella.

Vierailija
13/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsena omistamani Littlest pet shop eläimet ysäriltä, eli ei niitä nykylasten petsejä, vaan niitä ihan alkuperäisiä, näitä: http://littlestpetshop.50webs.com/

Mulla on mm. se setti jossa on 3 huskya, kani ja iglu, setti jossa on 3 kissaa, kilpikonna ja aasialaistyylienn talo, heppasettejä löytyy, se iso eläinkauppa leikkisetti löytyy yms yms.

Vierailija
14/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin heittänyt tuollaisen puolison roskiin. 

Minulla on paljonkin lapsuuden leluja jäljellä. 

Vierailija
15/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle ja nukke. 60-luvulta.

Vierailija
16/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuis vanha sä ite oot?

Vierailija
17/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä tallessa joitain leikkiautoja 80 -luvulta, jokunen saattaa olla 70-luvunkin puolelta. Ensimmäinen satsi leikkiautoja hävisi leikkikentän hiekkaan jo 70-luvulla (olen 70-luvun puolivälissä syntynyt mies), loput varmaan muutoissa vuosien varrella. Yksi nallekin mulla oli mutta sekin on hävinnyt jossain vaiheessa.

Toisten lelujen roskiinheittäminen on törkeä teko mielestäni. 

Ensimmäiset videopelilaitteet on sentään vielä tallessa ja eka 8-bittinen kotitietokone :)

Vierailija
18/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa muuttaessa otin mukaan pehmolelun, jonka olen saanut 1-vuotiaana. Lapsuudenkodissa on varmaan paljon muutakin, he kun eivät heitä juuri mitään pois. Kovassa käytössä ovatkin olleet lastenlapsilla.

Vierailija
19/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen nallle vuodelta 1977 on tallessa.

Vierailija
20/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena hankittuja leluja löytyy, kuten pehmoleluja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi