Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko naiset hirveän herkkänahkaisia nykyään?

Vierailija
18.10.2014 |

http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4298093/vaimo_suuttui_vitsista

Tuon kyseisen keskustelun jälkeen aloin miettiä, että olenko itse vain harvinaisen rento ihminen, joka ei koe tarpeelliseksi suuttua tuollaisista väistämättömistä asioista esitetyistä vitseistä, joille ei itse mitään voi. Vai miksi suurin osa naisista ottaa pienetkin "läpät" itseensä eivätkä osaa missään tilanteessa nauraa itselleen (tuollakin käskettiin jo jättää mies yhden vitsin takia.) Onko itseironia niin vaikea asia, että siihen eivät kaikki kykene vai onko ihmisillä oikeasti niin huono itsetunto, että esimerkiksi nyt raskausarvista tai venyneestä alapäästä ei pystytä puhumaan ilman itkuparkua?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:31"]Koitan perustella. Kyllä se varmaan on itsetunnosta kiinni, miten helposti loukkaantuu. Mutta en tiedä, onko naisten itsetunto nykyään heikompi vai parempi kuin ennen. Vai onko niin, että ennen nieltiin enemmän loukkauksia, vaikka ne jäivätkin sattumaan sisimpään. Minusta olet ap epäsensitiivinen tällä aloituksellasi, kun yrität väittää, että koska sinulla ei ole arkoja paikkoja niin muillakaan ei pitäisi olla. [/quote] En väittänyt näin. Tuntuu vain että mitään et voi sanoa, mistään et voi vitsailla ja kaikki on arkaa ja herkkää ja kaikesta vähäpätöisestäkin vedetään herne nenään niin pahasti että monen vuoden suhde ollaan heittämässä menemään. En myöskään tajua miksei ennemmin yritetä käsitellä niitä asioita vaan mökötetään ja ollaan loukkaantuneita milloin mistäkin.

[/quote]

Mä en tajua, miksi et yritä ymmärtää muita vaan märiset siitä, etteivät nämä ole sellaisia kuin toivoisit. Koska newsflash: ihmiset ovat mitä ovat. Vain itseään voi muuttaa. 

Vierailija
22/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:31"]Koitan perustella. Kyllä se varmaan on itsetunnosta kiinni, miten helposti loukkaantuu. Mutta en tiedä, onko naisten itsetunto nykyään heikompi vai parempi kuin ennen. Vai onko niin, että ennen nieltiin enemmän loukkauksia, vaikka ne jäivätkin sattumaan sisimpään. Minusta olet ap epäsensitiivinen tällä aloituksellasi, kun yrität väittää, että koska sinulla ei ole arkoja paikkoja niin muillakaan ei pitäisi olla. [/quote] En väittänyt näin. Tuntuu vain että mitään et voi sanoa, mistään et voi vitsailla ja kaikki on arkaa ja herkkää ja kaikesta vähäpätöisestäkin vedetään herne nenään niin pahasti että monen vuoden suhde ollaan heittämässä menemään. En myöskään tajua miksei ennemmin yritetä käsitellä niitä asioita vaan mökötetään ja ollaan loukkaantuneita milloin mistäkin.

[/quote]

Kyllähän sä väitit.

Tai jos sinulla on hyvä itsetunto niin kestät herkistä kohdistasi vitsailun, mutta yritin juuri selittää sinulle, että kaikilla ei ole hyvä itsetunto.

Millälailla sä muuten olet käsitellyt herkkiä kohtiasi tai vikojasi niin että kestät niistä vitsailun? Anna jokin vinkki!
[/quote]

No voi olla että olet oikeassa. Toiseen kysymykseesi en osaa vastata. Olen aina kestänyt vitsailun omista heikkouksistani, koska tiedostan ne itsekin. En vain ota pulttia aiheesta, jolle en itse voi mitään. Esimerkiksi minusta alapääni ei ikinä ollut kaunis, mutta tulihan siitä helvetin ruma lapsen jälkeen. En vain voi asialle mitään, joten en viitsi käyttää aikaani siitä murehtimiseen. Minusta turha kiukuttelu ja itsesäälissä kieriskely on turhaa ja vältän sitä tietoisesti. Ehkä se on sitten jostain kotikasvatuksesta lähtöisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:34"]

[/quote]

Mä en tajua, miksi et yritä ymmärtää muita vaan märiset siitä, etteivät nämä ole sellaisia kuin toivoisit. Koska newsflash: ihmiset ovat mitä ovat. Vain itseään voi muuttaa. 

[/quote]

Mikseivät nämä herkkänahkaiset hippiäiset sitten tee jotain itselleen? Luulisi sen omankin elämän helpottuvan kun käyttäisi aikaa muuhunkin kuin mielensä pahoittamiseen.

Vierailija
24/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ap on loukkaantujien kanssa samanlainen, mutta vain päinvastaisesti. Loukkantujan mielestä muiden pitäisi muuttua, etteivät loukkaa häntä, mutta itse ei osaa työstää arkaa paikkaansa. Ap:n mielestä taas muiden pitää muuttua, etteivät loukkaannu, mutta ei osaa työstää toisten ymmärtämistä. Kumpi nyt sitten on oikeassa vai onko syytä molemmissa?

Eli ei haluta ottaa itsestä ja tekemisistään ja tunteistaan vastuuta, on tilanne molemmin puolin. Mielestäni hyvin inhimillistä. Olen välillä toinen noista, välillä toinen. Eli loukkaantuja / loukkaaja. Eiköhän suurin osa meistä ole molempia.

Vierailija
25/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:58"]Oikeastaan ap on loukkaantujien kanssa samanlainen, mutta vain päinvastaisesti. Loukkantujan mielestä muiden pitäisi muuttua, etteivät loukkaa häntä, mutta itse ei osaa työstää arkaa paikkaansa. Ap:n mielestä taas muiden pitää muuttua, etteivät loukkaannu, mutta ei osaa työstää toisten ymmärtämistä. Kumpi nyt sitten on oikeassa vai onko syytä molemmissa?

Eli ei haluta ottaa itsestä ja tekemisistään ja tunteistaan vastuuta, on tilanne molemmin puolin. Mielestäni hyvin inhimillistä. Olen välillä toinen noista, välillä toinen. Eli loukkaantuja / loukkaaja. Eiköhän suurin osa meistä ole molempia.
[/quote]

Sitähän tässä yritettiin? Ymmärtää tätä käytöstä, mutta oikeastaan vain yksi yritti selittää tilannetta, muut joko komppasivat tai rupesivat nälvimään.

Vierailija
26/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:34"] [quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:31"]Koitan perustella. Kyllä se varmaan on itsetunnosta kiinni, miten helposti loukkaantuu. Mutta en tiedä, onko naisten itsetunto nykyään heikompi vai parempi kuin ennen. Vai onko niin, että ennen nieltiin enemmän loukkauksia, vaikka ne jäivätkin sattumaan sisimpään. Minusta olet ap epäsensitiivinen tällä aloituksellasi, kun yrität väittää, että koska sinulla ei ole arkoja paikkoja niin muillakaan ei pitäisi olla. [/quote] En väittänyt näin. Tuntuu vain että mitään et voi sanoa, mistään et voi vitsailla ja kaikki on arkaa ja herkkää ja kaikesta vähäpätöisestäkin vedetään herne nenään niin pahasti että monen vuoden suhde ollaan heittämässä menemään. En myöskään tajua miksei ennemmin yritetä käsitellä niitä asioita vaan mökötetään ja ollaan loukkaantuneita milloin mistäkin. [/quote] Mä en tajua, miksi et yritä ymmärtää muita vaan märiset siitä, etteivät nämä ole sellaisia kuin toivoisit. Koska newsflash: ihmiset ovat mitä ovat. Vain itseään voi muuttaa.    [/quote] Mikseivät nämä herkkänahkaiset hippiäiset sitten tee jotain itselleen? Luulisi sen omankin elämän helpottuvan kun käyttäisi aikaa muuhunkin kuin mielensä pahoittamiseen.

[/quote]

No sama ap:lle, jos toisten loukkaantuminen häiritsee, niin ylivoimaisesti tehokkain keino päästä siitä eroon on muuttaa itseään. Tai vaihtoehtoisesti voi tietysti laittaa kädet ristiin ja odottaa muiden muuttuvan. 

En ollut yllättynyt, ettei ap edes osannut antaa neuvoja siihen, kuinka ollaan loukkaantumatta. Eli hän ei ole yhtään sen enemmän näitä asioita työstänyt, kuin kukaan muukaan, hän on syntynyt kestämään vitsailua heikkouksistaan. Joku muu taas on syntynyt hienotunteiseksi.

Hän voi mielestäni valittaa muille vain jos on itse korjannut jonkun ongelman itsessään ja osaa antaa neuvoja vaikeuksien kumoamiseen. 

Vierailija
27/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:58"]Oikeastaan ap on loukkaantujien kanssa samanlainen, mutta vain päinvastaisesti. Loukkantujan mielestä muiden pitäisi muuttua, etteivät loukkaa häntä, mutta itse ei osaa työstää arkaa paikkaansa. Ap:n mielestä taas muiden pitää muuttua, etteivät loukkaannu, mutta ei osaa työstää toisten ymmärtämistä. Kumpi nyt sitten on oikeassa vai onko syytä molemmissa?   Eli ei haluta ottaa itsestä ja tekemisistään ja tunteistaan vastuuta, on tilanne molemmin puolin. Mielestäni hyvin inhimillistä. Olen välillä toinen noista, välillä toinen. Eli loukkaantuja / loukkaaja. Eiköhän suurin osa meistä ole molempia. [/quote] Sitähän tässä yritettiin? Ymmärtää tätä käytöstä, mutta oikeastaan vain yksi yritti selittää tilannetta, muut joko komppasivat tai rupesivat nälvimään.

[/quote]Siis yritit mollata itseäsi? Kertoa, että sinusskin on vikaa? Sorry vaan kun aloituksestasi välittyi kylläkin se, että mollaat ihmisiä, jotka loukkaantuu. Ole vähän selkeämpi aloituksissasi jatkossa, please!

Vierailija
28/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan miehetkin herkkänahkaisia. Tai ainakin hyvin harvat miehet nauravat, kun väännetään vitsiä heidän pikkuriikkisestä munastaan.

Vierailija
29/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:52"]

http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4298093/vaimo_suuttui_vitsista Tuon kyseisen keskustelun jälkeen aloin miettiä, että olenko itse vain harvinaisen rento ihminen, joka ei koe tarpeelliseksi suuttua tuollaisista väistämättömistä asioista esitetyistä vitseistä, joille ei itse mitään voi. Vai miksi suurin osa naisista ottaa pienetkin "läpät" itseensä eivätkä osaa missään tilanteessa nauraa itselleen (tuollakin käskettiin jo jättää mies yhden vitsin takia.) Onko itseironia niin vaikea asia, että siihen eivät kaikki kykene vai onko ihmisillä oikeasti niin huono itsetunto, että esimerkiksi nyt raskausarvista tai venyneestä alapäästä ei pystytä puhumaan ilman itkuparkua?

[/quote]

Missä kohtaa tässä ap kertoo, että kyllä, minussakin on vikaa? 

Vierailija
30/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi aloitus on ihan vaan kissanhännän nostoa. En näe mitään, mistä olisi pitänyt ymmärtää, että hei, en pidä itseäni minään erinomaisena. Päinvastoin. "Mulla on kyky itseironiaan, hyväksyn vikani, taidan olla harvinaisen rento ihminen, olen hyväitsetuntoinen." Mahtavaa!

Vierailija
31/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis on ok pitää itseään erinomaisena, jos on sitä, mutta samaan aikaan se, että mollaa muita ei ole ok. 

Vierailija
32/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap hävisi?

Vierailija
33/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä rasittavampaa on se, kun osa porukasta loukkaantuu minun puolestani. Eli jos itse väännän vitsiä jostain puutteestani, tai joku toinen heittää kommentin, josta en loukkaannu, toinen loukkaantuu siitä ja tulee selittämään minulle, kuinka tuo oli törkeästi sanottu tai kuinka minun ei pitäisi haukkua itseäni. Juu, kiitos, mutta tiedostan puutteeni ja hyväksyn ne, enkä yritä kuvitella, etteikö niitä olisi.

Tämä taitaa liittyä nykyiseen some-ilmiöön, jossa postataan tyhjänpäiväisiä kuvia sadoittain ja sitten kaikkien kavereiden täytyy olla hehkuttamassa kuinka kuvaaja on niiin ihana/kaunis/mahtava. Jos kommentteja ei tule tai ne eivät ole yltiöpositiivisia^10, loukkaannutaan verisesti.

Vierailija
34/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 20:17"]

Vielä rasittavampaa on se, kun osa porukasta loukkaantuu minun puolestani. Eli jos itse väännän vitsiä jostain puutteestani, tai joku toinen heittää kommentin, josta en loukkaannu, toinen loukkaantuu siitä ja tulee selittämään minulle, kuinka tuo oli törkeästi sanottu tai kuinka minun ei pitäisi haukkua itseäni. Juu, kiitos, mutta tiedostan puutteeni ja hyväksyn ne, enkä yritä kuvitella, etteikö niitä olisi.

Tämä taitaa liittyä nykyiseen some-ilmiöön, jossa postataan tyhjänpäiväisiä kuvia sadoittain ja sitten kaikkien kavereiden täytyy olla hehkuttamassa kuinka kuvaaja on niiin ihana/kaunis/mahtava. Jos kommentteja ei tule tai ne eivät ole yltiöpositiivisia^10, loukkaannutaan verisesti.

[/quote]

Hanki aidompia kavereita. Ei kaikki ihmiset ole tuollaisia ulkonäkö-ja ulkokuorikeskeisiä.

Vierailija
36/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös voit alkaa heittää miehellesi hyviä vitsejä hänen pienestä munastaan. Hyviä vitsejä saa aikaan myös kaljuuntumisesta ja ylipainosta. Vitsaile myös, jos hän jää työttömäksi tai ei ole korkeassa asemassa töissä. Muista ajoitus! Kesken romanttisen tai latautuneen hetken on parasta nostaa tunnelmaa pienellä huulenheitolla. 

Vierailija
37/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ilmiön mutta mielestäni kyse ei ole oikeasta loukkaantumisesta. En usko, että kukaan näistä mielensäpahoittajista itkee itsensä uneen jonkun läski-kommentin jälkeen. Ne on ihan toiset ihmiset jotka niin tekevät. Pikemminkin vaikuttaa siltä, että he ovat tyytyväisiä kun joku on "loukannut" heitä koska siten he pääsevät uhri-asemaan ja saavat siten valtaa.

Vierailija
38/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän vaimo olisi voinut alkaa puhumaan miehen penikselle: "oi kun on pikkuinen, niin söpö, tuitui pikkuruista mikromunaa" Ihan yhtä vitsikästä kuin se kaikumisjuttu. Ja kyllähän mies nyt sen huumoriksi heti ymmärtäisi. Ei loukkaantuisi ollenkaan :)

Vierailija
39/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:56"]Ne on ne e-pillerit ja muu hormonaalinen ehkäisy...
[/quote]
Kas kun ei PMS.

Vierailija
40/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:35"]

No kylläpäs sulla nyt sädekehä loistaa. Ihan häikäisee. Onneksi olet meitä muita parempi ihminen.

[/quote]

Hän taitaa olla tuo tyyppi, joka monissa aloituksissaan käsittelee sitä, kuinka rento ja fiksu hän itse on ja kuinka kireitä ja rajoittuneita muut naiset ovat. On se niin vaikeaa, kun hän tulee toimeen vain miesten kanssa, ja niin ikävää, kun naiset puhuvat hänelle tuntikaupalla pelkästä kynsilakan väristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä