Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko naiset hirveän herkkänahkaisia nykyään?

Vierailija
18.10.2014 |

http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4298093/vaimo_suuttui_vitsista

Tuon kyseisen keskustelun jälkeen aloin miettiä, että olenko itse vain harvinaisen rento ihminen, joka ei koe tarpeelliseksi suuttua tuollaisista väistämättömistä asioista esitetyistä vitseistä, joille ei itse mitään voi. Vai miksi suurin osa naisista ottaa pienetkin "läpät" itseensä eivätkä osaa missään tilanteessa nauraa itselleen (tuollakin käskettiin jo jättää mies yhden vitsin takia.) Onko itseironia niin vaikea asia, että siihen eivät kaikki kykene vai onko ihmisillä oikeasti niin huono itsetunto, että esimerkiksi nyt raskausarvista tai venyneestä alapäästä ei pystytä puhumaan ilman itkuparkua?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne e-pillerit ja muu hormonaalinen ehkäisy...

Vierailija
2/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:56"]Ne on ne e-pillerit ja muu hormonaalinen ehkäisy...
[/quote]

Käytän minäkin e-pillereitä ja voin ihan vitsailla alapäästäni synnytyksen jälkeen? :D -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:52"]

Onko itseironia niin vaikea asia, että siihen eivät kaikki kykene vai onko ihmisillä oikeasti niin huono itsetunto, että esimerkiksi nyt raskausarvista tai venyneestä alapäästä ei pystytä puhumaan ilman itkuparkua?

[/quote]

Itseironia on vaikea laji. Yleensä ihmiset eivät pysty nauramaan sellaisille asioille, jotka vaivaavat omaa mieltä sillä hetkellä paljon. Esim. venynyt alapää voi hormonihuuruisena pikemminkin itkettää kuin naurattaa, vaikka jälkeenpäin asialle osaisikin nauraa. Herneen nenään vetäjällä on yleensä oma lehmä ojassa. Ei toisten puolesta viitsi ihan joka asiasta suuttua ja nipottaa. 

Vierailija
4/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kyllä ovat. Nykyään jokainen on täydellinen sellaisenaan, oman elämänsä sankari, ihana vikoineen ja muuta lässyn läätä. Ei, en kannata kiusaamista tai pidä hyvänä vitsailla synnynnäisillä ominaisuuksilla (ihonväri, vammaisuus yms), mutta silti ihmiset ottavat nykyään niin hiton tosissaan itsensä!

Tuon esimerkkisikin itse olisin ajatellut vitsiksi siitä, että kohdussa ei ole enää ketään, vain kaiku. Ei olisi tullut edes mieleen, että seksiin halukas mies pitäisi minua epähaluttavan väljänä... Mutta joo, olen jo vähän väärää sukupolvea eli viisikymppinen...

Vierailija
5/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole herkkänahkainen sinänsä. En loukkaannu liki mistään, mutta ärsyynnyn (vittuunnun, en suutu) suht nopeasti ottamatta asiaa itseeni. Huumorintajuni on laaja en linkkaamastasi tilanteesta ärsyyntyisi tai ottaisi itseeni, mutta ärsyynnyn esimerkiksi kaupassa, kun joku vaeltaa edessä liian hitaasti jne.

Vierailija
6/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat.

Sinä olet todella ruma ja huonokroppainen, peniksesi on surkean pieni ja olet täysin onneton sängyssä.

Vierailija
7/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:06"]ap, kyllä ovat. Nykyään jokainen on täydellinen sellaisenaan, oman elämänsä sankari, ihana vikoineen ja muuta lässyn läätä. Ei, en kannata kiusaamista tai pidä hyvänä vitsailla synnynnäisillä ominaisuuksilla (ihonväri, vammaisuus yms), mutta silti ihmiset ottavat nykyään niin hiton tosissaan itsensä!

Tuon esimerkkisikin itse olisin ajatellut vitsiksi siitä, että kohdussa ei ole enää ketään, vain kaiku. Ei olisi tullut edes mieleen, että seksiin halukas mies pitäisi minua epähaluttavan väljänä... Mutta joo, olen jo vähän väärää sukupolvea eli viisikymppinen...

[/quote]

No minä olen vajaa 25v ja en vain ymmärrä miten joku voi vetäistä herneen nenään niin pahasti, vaikka se vitsi olisikin osoitettu sille levähtäneelle römpsälle? Se on vähän levinnyt, mitä sitten? Mies on varmasti jo raskaudesta ja synnytyksestä puhuttaessa tietoinen että kyllä sieltä jotain isoa tulee eikä pidä sitä inhottavana. Tai ainakin toivon että että kukaan ei lisäänny sellaisen miehen kanssa jolle tuo on utopiaa.

Toki ymmärrän että hetken saattaa harmittaa (en tosin alapää-asian kohdalla), mutta vaikka esimerkiksi joku sairaus. Itse kärsin pahasta aknesta teininä. Sen sijaan että olisin meikannut sitä raivolla piiloon ja itkenyt kotona koin helpommaksi ottaa rennosti ja välillä heittää vitsiä kukkivasta pizzanaamastani.

Vierailija
8/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:11"]Ovat.

Sinä olet todella ruma ja huonokroppainen, peniksesi on surkean pieni ja olet täysin onneton sängyssä.
[/quote]

Liittyi asiaan? Haukkuminen ja tahallinen loukkaaminen on aivan eri asia.

Vierailija
9/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ne on ollut. Muistan jo omilta teinivuosiltani kuinka usein ajattelin, että miksi en ole poika, kun tytöt suuttuu niin herkästi kaikesta. Pojat heitti toisilleen vaikka minkälaista läppää eikä kukaan mököttänyt seuraavaa viikkoa siitä. Mä olin niin kade siitä ja olen edelleenkin.

Vierailija
10/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaa ja vastatkaa älkääkä vain alapeukuttako! Vai osuinko liian naulan kantaan? -ap

Vierailija
11/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:17"]Aina ne on ollut. Muistan jo omilta teinivuosiltani kuinka usein ajattelin, että miksi en ole poika, kun tytöt suuttuu niin herkästi kaikesta. Pojat heitti toisilleen vaikka minkälaista läppää eikä kukaan mököttänyt seuraavaa viikkoa siitä. Mä olin niin kade siitä ja olen edelleenkin.
[/quote]

Niin totta!

Vierailija
12/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:t ainakin. Eivät siedä pienintäkään itseensä kohdistuvaa vitsailua, vaan odottavat että heitä kohdellaan sotaveteraanien veroisina sankareina.

Vierailija
13/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haukkunut kysyjän ulkomuotoa tai kykyjä. Totesin suoran ja rehellisen faktan.

Vierailija
14/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu aina, ihan sama missä kaveriporukassa ollaan, että minua ja miestäni katsotaan kieroon kun muutaman kerran kettuilemme toisillemme jostain toisen "viasta". Aina saa kuulla päivittelyä, miten minäkin kestän tuollaista "haukkumista" mieheltäni.

Vierailija
15/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:24"]En minä haukkunut kysyjän ulkomuotoa tai kykyjä. Totesin suoran ja rehellisen faktan.
[/quote]

Faktan kenestä?

Vierailija
16/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan perustella. Kyllä se varmaan on itsetunnosta kiinni, miten helposti loukkaantuu. Mutta en tiedä, onko naisten itsetunto nykyään heikompi vai parempi kuin ennen. Vai onko niin, että ennen nieltiin enemmän loukkauksia, vaikka ne jäivätkin sattumaan sisimpään. Minusta olet ap epäsensitiivinen tällä aloituksellasi, kun yrität väittää, että koska sinulla ei ole arkoja paikkoja niin muillakaan ei pitäisi olla.

Vierailija
17/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:31"]Koitan perustella. Kyllä se varmaan on itsetunnosta kiinni, miten helposti loukkaantuu. Mutta en tiedä, onko naisten itsetunto nykyään heikompi vai parempi kuin ennen. Vai onko niin, että ennen nieltiin enemmän loukkauksia, vaikka ne jäivätkin sattumaan sisimpään. Minusta olet ap epäsensitiivinen tällä aloituksellasi, kun yrität väittää, että koska sinulla ei ole arkoja paikkoja niin muillakaan ei pitäisi olla.
[/quote]

En väittänyt näin. Tuntuu vain että mitään et voi sanoa, mistään et voi vitsailla ja kaikki on arkaa ja herkkää ja kaikesta vähäpätöisestäkin vedetään herne nenään niin pahasti että monen vuoden suhde ollaan heittämässä menemään. En myöskään tajua miksei ennemmin yritetä käsitellä niitä asioita vaan mökötetään ja ollaan loukkaantuneita milloin mistäkin.

Vierailija
18/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs sulla nyt sädekehä loistaa. Ihan häikäisee. Onneksi olet meitä muita parempi ihminen.

Vierailija
19/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:35"]No kylläpäs sulla nyt sädekehä loistaa. Ihan häikäisee. Onneksi olet meitä muita parempi ihminen.
[/quote]

Kylläpä sinä olet rakentava keskustelija.

Vierailija
20/47 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:31"]Koitan perustella. Kyllä se varmaan on itsetunnosta kiinni, miten helposti loukkaantuu. Mutta en tiedä, onko naisten itsetunto nykyään heikompi vai parempi kuin ennen. Vai onko niin, että ennen nieltiin enemmän loukkauksia, vaikka ne jäivätkin sattumaan sisimpään. Minusta olet ap epäsensitiivinen tällä aloituksellasi, kun yrität väittää, että koska sinulla ei ole arkoja paikkoja niin muillakaan ei pitäisi olla. [/quote] En väittänyt näin. Tuntuu vain että mitään et voi sanoa, mistään et voi vitsailla ja kaikki on arkaa ja herkkää ja kaikesta vähäpätöisestäkin vedetään herne nenään niin pahasti että monen vuoden suhde ollaan heittämässä menemään. En myöskään tajua miksei ennemmin yritetä käsitellä niitä asioita vaan mökötetään ja ollaan loukkaantuneita milloin mistäkin.

[/quote]

Kyllähän sä väitit.

Tai jos sinulla on hyvä itsetunto niin kestät herkistä kohdistasi vitsailun, mutta yritin juuri selittää sinulle, että kaikilla ei ole hyvä itsetunto.

Millälailla sä muuten olet käsitellyt herkkiä kohtiasi tai vikojasi niin että kestät niistä vitsailun? Anna jokin vinkki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi