Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukoneen ja tiskikoneen täyttäminen ja tyhjentäminen eivät ole työtä!

Vierailija
18.10.2014 |

Näitä kommentteja näkee usein palstalla. Kommentin lausuu yleensä mies puolisolleen, joka on hyvin usein asiasta täysin toista mieltä.

Ratkaisu:

- vain mies laittaa pyykit koneeseen, tyhjentää koneen, ripustaa ja viikkaa vaatteet ja laittaa ne paikoilleen

- vain mies täyttää ja tyhjentää tiskikoneen

Ongelma on poistunut ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 2-vuotiaasi on vajaa? Sori, oli pakko ;)

Vierailija
2/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että eräs syy, miksi (monet) miehet eivät tee kotitöitä, on se, että he kuvittelevat niihin menevän koko päivä. No voi mennäkin, jos pitää tehdä kartanon suursiivous, mutta mietitäänpä vaikka sitä tiskikoneen täyttöä ja tyhjennystä. Mun mies ainakin kuvittelee, että siihen hommaan kuluisi helposti 15-30 minuuttia. Todellisuudessa siihen menee 2-10 minuuttia tiskimääristä riippuen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ohimennen ja helposti hoituvat työt sopivat monille miehille. Etenkin, kun perheessä on kuusi lasta.

Vierailija
4/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Vierailija
5/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin, ihan naurattaa kun jotkut valittaa että pitää vielä sinä päivänä tiskata yms,  ja sitten selviää että se niiden tiskaus on sitä että laittavat koneen päälle ja ottavat astiat pois koneesta :D

Vierailija
6/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näitä kommentteja näkee usein palstalla. Kommentin lausuu yleensä mies puolisolleen, joka on hyvin usein asiasta täysin toista mieltä"   Usein palstalla??

Vierailija
7/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap, ettei mies tee mitään muuta? Ei ihan auennut..

Vierailija
8/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne huviakaan ole, ainakaa mulle. Mutta toisaalta joillekin on työkin huvia... Palkkatyö hyvin harvalle on huvia missään vaiheessa. Palkkatyö tehdään sen takia että siitä saadaan rahaa elämiseen, kotityöt tehdään sen takia kun on pakko ja harrastuksiin liittyvät työt tehdään sitten huvikseen.

Vierailija
9/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eivät ne työtä ole mutta vittumaisia arkiaskareita kuitenkin. Pyykkihuolto on silti ärsyttävämpää.

t. mies

Vierailija
10/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen perhernjäsen laittaa omat astiansa koneeseen. Tyhjentäminen vie alle 5min joten on ihan sama kuka sen tekee.

Vierailija
11/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mitenkään sukupuolisidonnainen. Naisystäväni ei ymmärrä lainkaan kuinka raskasta ruoanlaitto, kattaminen ja tiskikoneen käyttäminen on, koska hän syö oikeaa ruokaa vain ulkona. Luonani hän katselee hauskoja videoita puhelimella sen pari tuntia kun minä teen ruokaa. Sitten ihmettelee kun olen väsähtänyt enkä jaksa hirveästi olla seurana saman tien. Mökillä grillatessa joka kerta motkottaa, että lupasit ruoan olevan valmista neljältä ja nyt on jo vartin yli, eikä mitenkään ymmärrä että sitä ei vaan voi kiirehtiä.

Vierailija
12/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tiskikoneen täyttäminen ja tyhjentäminen riitä.

Ensin ne astiat pitää kerätä ympäri kämppää kaikista huoneista. Sen keräämisen jälkeen pöytäpinnat ja tiskipöytä, lavuaarit, leikkuulaudat, keittiön kaakelit ja liesituulettimen lasi pitää pyyhkiä. Siinähän ne menee samalla ... kuten roskien vienti ja roska-astioiden pyyhkiminen.

Pyykitkin pitää keräillä, kun ei niitäkään viitsitä viedä pyykkikoriin.

Vierailija
13/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä se käy, tyhjätä kone ja uutta lastia ja pyykit koneeseen ja siitä taas kuivumaan, kuivat ottaa pois ja viikkailla ja järjestellä.

Vierailija
14/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä ei ole työ, niin miehet voivat varmasti hoitaa kyseisen tehtävän.

Hyvin selkeää ja yksinkertaista.

Ulkovalon vaihtaminen kerran vuodessa ei oikein vastaa käsitystäni miesten loputtomista kotitöistä... :D

Vierailija
15/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin huolto todellakin on työtä, myös koneeseen laitto.  Toki helpompaa kuin nuoruudessani, kun ensin liotettiin, sitten pulsaattorikoneella pesu, käsin huuhtelu, kuivaaminen ilman kuivaushuonetta.

Tuttava keitti lakanat kesäaikaan muuripadassa, talvisin niitä ei pesty ollenkaan, kerättiin kesällä tapahtuvaa viikkokausia kestänyttä urakkaa varten.

Paidat, tyynyliinat ym. täytyy silittää, eivät itsestään hoidu.

Vierailija
16/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkien laittaminen on perseestä, onneksi nykyään on edes kuivuri. Mutta se niiden kaappiin järjestäminen, kääriminen eli viikkaaminen saa mulla kyllä selän niin kipeäksi että ei sitä kyllä huvikseen tee. Mies hoitaa nykyään tiskit kun on tiskikone, 7 vuotta minä tiskasin käsin joka vitun kipon... Ja mies valitti kun en jaksanut joka päivä tiskata. Minä inhoan sitä tiskien laittamista koneeseenkin. Ja mies ei kunnolla pyyhi pöytiä kun laittaa tiskit koneeseen, se on ärsyttävää, mutta en mene perässä pyyhkimään, minä teen aina ruuan, käyn kaupassa ja hoidan pyykit.

Vierailija
17/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:43"]

Jos kyseessä ei ole työ, niin miehet voivat varmasti hoitaa kyseisen tehtävän.

Hyvin selkeää ja yksinkertaista.

Ulkovalon vaihtaminen kerran vuodessa ei oikein vastaa käsitystäni miesten loputtomista kotitöistä... :D

[/quote]Älä vähättele, ne vaihtaa renkaat kaksi kertaa vuodessa, noista tulee jo kolme työtä kaikkiaan.

Vierailija
18/26 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka valittavat jo tiskaamisesta tai pyykkien laitosta, ovat kyllä elämässä päässeet helpolla :D Monesti on niitä, jossa toinen osapuoli painaa pitkiä päiviä toisen viettäessä kotona enemmän aikaa ja yllätys valitus tulee kotona olleelta 10min astioiden kilistelystä ja napin painalluksesta...

Vierailija
19/26 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jaksaa kitistä ku molempiin menee vain minuutteja.

Vierailija
20/26 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nainen voi keksiä että normaalit kotiaskareet ovat työtä.

Tasa-arvoisuus toteutuu siinä vaiheessa kun nainen vaihtaa auton renkaat,tekee lumityöt,etc etc.

Sitä päivää odotellessa laittele nyt vaan kiltisti ne tiskit sinne koneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä