Taisin juuri kyllästyä sushiin. Onko teille käynyt niin?
Söin sitä, vaikka ei ollut vielä kova nälkä. Se ei maistunutkaan niin hyvältä. Nyt tökkii ajatus sushin ostamisesta lähiaikoina.
Kommentit (29)
Olen inhonnut sitä aina. Monta kertaa kokeillut, kun eri ihmiset on väittäneet että joku toisenlainen sushi on hyvää tai laadukkaan ravintolan sushi on hyvää jos olen sanonut etten pidä sushista. Mutta aina sama juttu, se koko makumaailma tökkii kokonaisvaltaisesti. En pidä merilevästä, suorastaan kammoan riisiviinietikkaa (ja etikkaa yleensä), kylmä riisi ei ole hyvää, en oikein pidä kalasta enkä äyriäisistä ja ne kasvisversiot on vaan tylsiä, soijakastike on pahaa. Ison kasan wasabia kanssa juuri ja juuri pakon edessä sushia saa alas, mutta ei se hyvää ole.
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan pitää sushista, mutta ostaa ja syö koska se on muotia. Tai oli.
Sushi on nyt iso juttu täällä Savossa ja Kainuussa. Olevinaan parempaa väkeä ketkä syö sitä , mutta miä säälin heitä kun nolaavat itsensä. Täällä ollaan vaan vähän jäljessä .
En ole koskaan pitänyt, ja olen kyllä maistanut niin itsetehtyä, kiinalaisbuffetin sushia, pakasteallas-sushia kuin myös laadukasta "oikeaa" sushia. Mielestäni itse tehty oli parasta, mutta silti kaikissa susheissa oli mielestäni ikävä ominaismaku. Hirveästi hiilaripitoista kylmää riisiä, tujun suolaista soijakastiketta josta en pidä ja merilevän kummallinen kalaisa maku. Eivätkä sushipalat ilman merilevääkään (riisipallero+kalaa tai kasviksia päällä) sen maukkaampia olleet. Ei edes mitään terveellistä ruokaa, kun soijakastike on niin karmean suolaista ja annoksessa on runsaasti riisiä.
Voin syödä sushia jos eteen tuodaan, mutta ei se kyllä miltään maistu! En voi sietää soijakastiketta enkä wasabia, joten ei auta niidenkään ehdottaminen. Mieluummin syön vaikka Saarioisten pizzan, kylmänä.
Olen syönyt liikaa Floridassa eräässä kongressihotellissa.
Kesällä himoitsin sushia ihan valtavasti koko ajan. Olin suorastaan koukussa. Lähikaupasta saa Itsudemoa, joten lähti mukaan aika usein. Sitten se yhtäkkiä loppui. Nyt himoitsen tartar-pihviä. Taitaa olla joku puutostila.
Joo, olen vähän kyllästynyt. Meillä on pieniä lapsia ja sushibuffet on helpoimmasta päästä ravintoloita, joihin mennä syömään, ruokaa kun saa heti ja se vielä maistuu lapsille. Ollaan siis käyty viime vuosina vähän liian usein, mies kun on vielä fani. Meidän paikoissa on usein sitä kiinalaistakin vieressä, niin otan sitä sitten enemmän.
Mä syön sushia harvoin koska tällä paikkakunnalla ei saa kunnon sushia, ja s-marketin sushi on huono korvike. Mutta pari kertaa vuodessa kaupungissa käydessä syön kunnon sushia ja se vaan on ihan älyttömän hyvää. Tietysti erilainen makumaailma kuin potuissa ja ruskeassa kastikkeessa.
En ole ikinä syönyt, enkä varmastikaan tule syömään. Ikää on yli 45 v.