Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi koronarokotteesta kieltäytyjä?

Vierailija
09.09.2021 |

Ei siis henkilö, joka ei voi ottaa rokotetta terveydellisistä syistä tai ei vaikka vaan saa aikaiseksi. Vaan tyyppi, joka vastustaa rokotteen ottamista.

AV:lla kaikki rokotevastustajat ovat tietenkin huippuälykkäitä mikroneurobiologikirurgivirologeja, joilla on Mensan jäsenyys, mutta mites oikeassa elämässä?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota väitettä, että koronarokote olisi kokeellinen. Mille se perustuu?

Mutta jos asian haluaa noin nähdä, kannattaa huomata kuuluvansa itse "kokeeseen", joskin kontrolliryhmän puolelle.

Onnea matkaan.

No varmaankin siihen että pitkän aikavälin tutkimukset ovat edelleen kesken ja myyntiluvat ovat ehdollisia juurikin siksi että lisätutkimusta tarvitaan vielä.

Vierailija
82/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti vietävä ja lapsellinen, koulutukseltaan huolimatta.

Kuulostaa kylläkin rokotteen ottaneelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin tästä keskustelusta miettimään että oma työpaikkani on juurikin sellainen että joku rokettu varmasti kommentoisi kaikkien olevan rokotettua. Johtuu ihan siitä että enemmistö niin ahkerasti puhuu rokotuksien ottamisesta ja loput eivät vain ota osaa keskusteluun. En itsekään näe mitään syytä sille miksi työkavereille kertoisin etten ole ottanut rokotetta. Lopen kyllästynyt olen kuulemaan ihmisten rokotteista...

Niin ja olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut työelämässä oleva parikymppinen nainen. Olen perusterve enkä muutenkaan ole paljon tekemisissä ihmisten kanssa (etätyö + en ole kovin sosiaalinen) joten halusin odotella vielä pidemmän aikavälin tutkimusta rokotteista. Minä tai kukaan perhe- tai ystäväpiiristäni ei ole sairastanut koronaa.

Ikäryhmästäni ensimmäisen rokoteannoksen on ottanut vähän päälle 70 %. Vaikea kuvitella että siitä vajaasta 30 prosentista esim. minä olisin ainoa korkeasti koulutettu ei-follari joka vain haluaa vielä seurata tilannetta ja pitää kyllä rokotteen ottamista tulevaisuudeassa mahdollisena.

Vierailija
84/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi tuntemani (voi olla toki useita muita, en ole kysynyt muiden rokotuksista niin mistäs minä tiedän kuka ei oo ottanut) on fiksu ja koulutettu ja nuori. Asia ei tunnu koskettavan häntä, koska on tosi epätodennäköistä että saisi vakavan koronan ja kuormittaisi terveydenhuoltoa. Mutta saattaa kuulemma myöhemmin ottaa, ei ole vielä päättänyt varmasti, katselee.

Vierailija
85/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota väitettä, että koronarokote olisi kokeellinen. Mille se perustuu?

Mutta jos asian haluaa noin nähdä, kannattaa huomata kuuluvansa itse "kokeeseen", joskin kontrolliryhmän puolelle.

Onnea matkaan.

No varmaankin siihen että pitkän aikavälin tutkimukset ovat edelleen kesken ja myyntiluvat ovat ehdollisia juurikin siksi että lisätutkimusta tarvitaan vielä.

Onko se silti "kokeellinen"? Totta kai lisätutkimusta tarvitaan vielä, mutta sama koskee myös koronaa itseään. Senkään haitoista ei tiedetä pitkällä aikavälillä juuri mitään.

No joo, voisihan koronaakin nimittää kokeelliseksi virukseksi. En nyt ihan ymmärrä miksi se että koronastakaan ei vielä tiedetä kaikkea olisi ristiriidassa sen kanssa että rokotteet ovat vielä koevaiheessa.

Vierailija
86/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se ketään nyppii jos joku ei ota? Miten se esim. liittyy siihen uskaltaako rokottamattoman kanssa lähteä mökille jos itse on kuitenkin rokotettu?

Vierailija
87/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se ketään nyppii jos joku ei ota? Miten se esim. liittyy siihen uskaltaako rokottamattoman kanssa lähteä mökille jos itse on kuitenkin rokotettu?

Kai se on joku marttyyrimainen "minun pitää suojella tuota itsekästä rokottamatonta".

Vierailija
88/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuin kaksi jotka eivät ole ottaneet. Mutta sen verran sanoisin, että ei mua töissä kiinnosta tippaakaan onko joku ottanut vai ei. Koronahan voi tarttua myös rokotettuun ja he voivat sitä tartuttaa. Ainoastaan vakavalle taudille rokote antaa suojaa.

Vierailija
89/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotias mies. Bilehile, joka on koronan jo sairastanut. Selvisi kovalla kuumeella.

Vierailija
90/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma alani sivuaa lääketieteellistä tutkimusta ja kollegat sekä kaikki läheiseni ovat korkeasti koulutettuja ja rokotettuja.

Toki tiedän muutamia rokotteesta kieltäytyneitä toki. Ne, jotka tiedän, ovat matalammin koulutettuja ja vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin kuten homeopatiaan luottavia ja fanittavat kaikki samoja ”vaihtoehtoisguruja”.

He eivät työssään joudu edes lukemaan tieteellisiä tutkimuksia saati että olisivat tutkimustyössä itse eli lähdekritiikki, tieteen tekemisen perusteiden hahmottaminen ja jopa luetun ymmärtäminen on heikohkoa.

Koska en kulje ympäriinsä kysellen ihmisiltä, onko heidät rokotettu koronaa vastaan, en tietenkään tiedä, onko joku fiksuina pitämistänikin tuttavistani rokottamaton. Yhtään fiksua argumenttia jättää koronarokote ottamatta en kuitenkaan ole vielä kuullut.

Vierailija
91/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja työkollega. Hän on It-alan asiantuntija ja tosi fiksu ja terävä 35-45v perheellinen mies, minä oon vähän nuorempi nainen ja ICT-asentaja ja ihan normaaliälykäs.

Molemmat epäillään hyöty-haitta suhdetta koronarokotteissa. Itse en ole rokotevastainen, olen kaikki muut rokotukset ottanu kiltisti. Paitsi influenssa- ja covid rokotteen oon jättäny väliin koska en nää niissä hyötyä. Tuo viruski muuttaa

kokoajan muotoaan, iha turha läträtä randomeilla myrkkypiikeillä ja pilata oma keho🥴

Kertoisitko, mitä myrkkyä koronarokotteessa on ja millainen rokotteiden toimintamekanismi on?

Vierailija
92/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, olen akateemisesti koulutettu opettaja. Olen tutkinut rokotusten historiaa ja haittoja 30 vuotta,  siitä alkaen kun sain lapsia.

Myös lääketieteen piirissä on paljon kriittistä kirjallisuutta ja tutkimusta rokotusten haitoista.

Lääketiede ei edes tunne täysin ihmisen monimutkaisen immuunipuolustusjärjestelmän toimintaa, mutta silti sorkkii sitä kovin ottein.

Myös lähipiirissä tapahtuneet rokotusvahingot ovat saaneet minut varovaiseksi.

Lisäksi ihmetyttää rokotuskäytännöissä se, että tietoa sivuvaikutuksista ei kerätä mitenkään systemaattisesti. Ei anneta kaavaketta mukaan tai nettisivulinkkiä, tai puhelinnumeroa. Annetaanko lista yleisimmistä oireista edes, jos puhutaan muista rokotuksista. Tuttu tyttö löysi itsensä hpr-rokotusta seuraavana päivänä tien laidasta muistamattomana ja epilepsia puhkesi. Ei varmaan vanhemmat osanneet yhdistää sitä rokotuksiin, eivätkä ilmoittaneet. Kuka sen todistaisi?

Mikä ihme on hpr-rokote? 😂 Olet muuten väärässä - rokotteiden haittoja sekä seurataan että tutkitaan äärimmäisen tarkasti. Se ei ehkä näy sinulle eivätkä aiheen parissa työtä tekevät raportoi asiasta iltapäivälehtien sivuilla, mutta se ei tarkoita, etteikö tätä työtä tehtäisi.

Vierailija
93/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on muutama tuttavapiirissä:

1) 3-henkinen perhe. Vanhemmat 50-60-vuotiaita ja poika on parikymppinen. Perheen isä on hurahtanut johonkin Kiina-virus-Q@non-hurmokseen. Mouhuaa somessa siihen malliin että huhhuijaa. Koulutustaso on alin mahdollinen, joku kansakoulu/peruskoulu käytynä tällä isällä ja vaimonsa on myyjä.

2) alle 3-kymppinen sukulaispariskunta. Yrittävät saada lasta ja ovat vakuuttuneita että rokote tekisi heistä hedelmättömiä. Toinen on lähihoitaja ja toinen raksalla.

Mä olen saanut työni puolesta toisenkin rokotteen jo yli 7 kk sitten joten en jaksa enää häkeltyä ihmisten oudoista valinnoista. Jos nämä edellämainitut tuttavani sairastuu niin en ihan hirveästi jaksa heitä sääliä.

Oon käynyt tänään ekaa kertaa kaupassa ilman maskia ja omalta osalta vapaa-ajalla aion palata nyt pikkuhiljaa pandemiaa edeltävään, entisenlaiseen elämään. Oma rokotusteho estänee sairaalaan joutumisen ja välinpitämättömien (=rokotuksesta kieltäytyvien) suojelu maskiin pukeutumalla ei kiinnosta enää.

Vierailija
94/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole rokote kieltätyjä, mutta en vielä ota tätä kyseistä rokotetta, joka on kokeellinen. Katsotaan sitten, kun on enemmän tutkittua tietoa aiheesta.

Tunnen useita, jotka ajattelevat samoin, tunnen useita, jotka ovat piikin ottaneet, mutta mielestäni jokaisella on vapaus omaan valintaan.

Tunnen muutamia kohtis nuoria naishenkilö, jotka suhtautuvat asiaan tunteella ja määrittävät itsensä kieltäytyjä osastoon, koska ovat netin välityksellä tutustuneet ns.tutkittuun tietoon aiheesta.. ulkomaisia julkaisuja ym.

Mitä tarkoitat sillä, että koronarokote on kokeellinen? Ymmärräthän, että pelkästään sanomalla noin paljastat, ettet tunne rokotteiden kehitys-, tutkimus- etkä myyntilupaprosessia lainkaan.

Vierailija
95/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen auktoriteettiuskoinen reppana, jolle tittelit on kaikki kaikessa.

Vierailija
96/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma alani sivuaa lääketieteellistä tutkimusta ja kollegat sekä kaikki läheiseni ovat korkeasti koulutettuja ja rokotettuja.

Toki tiedän muutamia rokotteesta kieltäytyneitä toki. Ne, jotka tiedän, ovat matalammin koulutettuja ja vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin kuten homeopatiaan luottavia ja fanittavat kaikki samoja ”vaihtoehtoisguruja”.

He eivät työssään joudu edes lukemaan tieteellisiä tutkimuksia saati että olisivat tutkimustyössä itse eli lähdekritiikki, tieteen tekemisen perusteiden hahmottaminen ja jopa luetun ymmärtäminen on heikohkoa.

Koska en kulje ympäriinsä kysellen ihmisiltä, onko heidät rokotettu koronaa vastaan, en tietenkään tiedä, onko joku fiksuina pitämistänikin tuttavistani rokottamaton. Yhtään fiksua argumenttia jättää koronarokote ottamatta en kuitenkaan ole vielä kuullut.

Tutkijana tuli mieleen, että tiedeyhteisö taitaa olla ympäri maailman yhtä huolissaan koronaviruksesta ja suhtautua rokotteisiin positiivisesti (tai ainakin neutraalisti). Toki erimielisyyksiä on esim. rajoitustoimista, mutta mitään älytöntä polemiikkia ei ole näkynyt edes USA:ssa, jossa koronasta on muuten tullut poliittinen, polarisoitunut kysymys. Joitain yksittäisiä soraääniä toki kuuluu aina, mutta en muista milloin akatemiassa oltaisiin oltu näin yksimielisiä mistään muusta asiasta.

Vierailija
97/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni, 35v perheellisiä lakimiehiä.

Äitini ja isäni, tavallinen pariskunta, lakimies ja dippainssi.

Lukuisat kaverini, olemme kaikki 30-40v korkeakoulutettuja ja perheellisiä perustyyppejä.

Syynä kaikilla on se, että emme halua osallistua rokotetutkimukseen joka on näin kehnosti tehty. Olen itse osallistunut useampaan ihan oikeaan rokotetutkimukseen, niissä on aikuisten tarkkaan valvotulle testiryhmälle (mihin kuuluin) alettu testaamaan vasta 7-10 vuoden tutkimuskehityksen jälkeen. Nämä on lisäksi olleet oikeasti todella vaarallisiin tauteihin.

Mikäli korona olisi varallisuudestaan luokkaa ebola, lintuinfluenssa tms., ottaisin rokotteen. Samoin mikäli rokote olisi käynyt normaalin väh. 10 vuoden tutkimuksen läpi, voisin ottaa rokotteen. Kumpikaan näistä ei täyty, en näe syytä ottaa rokotetta.

Joopa joo. Anna kun arvaan, "akateeminen" perheenne myös äänestää persuja, kuten myös kaikki "korkeakoulutetut" kaverinne?

Ja asuvat tietysti Espoossa sillä arvostetulla ja kalliilla alueella koska menestys.

Vierailija
98/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on muutama tuttavapiirissä:

1) 3-henkinen perhe. Vanhemmat 50-60-vuotiaita ja poika on parikymppinen. Perheen isä on hurahtanut johonkin Kiina-virus-Q@non-hurmokseen. Mouhuaa somessa siihen malliin että huhhuijaa. Koulutustaso on alin mahdollinen, joku kansakoulu/peruskoulu käytynä tällä isällä ja vaimonsa on myyjä.

2) alle 3-kymppinen sukulaispariskunta. Yrittävät saada lasta ja ovat vakuuttuneita että rokote tekisi heistä hedelmättömiä. Toinen on lähihoitaja ja toinen raksalla.

Mä olen saanut työni puolesta toisenkin rokotteen jo yli 7 kk sitten joten en jaksa enää häkeltyä ihmisten oudoista valinnoista. Jos nämä edellämainitut tuttavani sairastuu niin en ihan hirveästi jaksa heitä sääliä.

Oon käynyt tänään ekaa kertaa kaupassa ilman maskia ja omalta osalta vapaa-ajalla aion palata nyt pikkuhiljaa pandemiaa edeltävään, entisenlaiseen elämään. Oma rokotusteho estänee sairaalaan joutumisen ja välinpitämättömien (=rokotuksesta kieltäytyvien) suojelu maskiin pukeutumalla ei kiinnosta enää.

Luuletko että niitä rokottamattomia kiinnostaa käytätkö maskia vai et? Ihmetyttää tuollaiset marttyyrit jotka kertovat kuinka uljaasti ovat pyrkineet suojelemaan rokottamattomia. Ei niitä rokottamattomia kiinnosta. Ne jotka ovat nähneet koronan tarpeeksi suurena riskinä itselleen ovat rokotteen ottaneet. Loput eivät sitten näe kyseistä tautia suurena riskinä.

Huom. olen itse ottanut rokotteet.

Vierailija
99/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyydestä en tiedä,

mutta ainakin netissä keskiverto koronarokotteesta kieltäytyjä on asiaan paljon perehtyneempi kuin keskiverto koronarokotteen ottaja (ja muut ottamaan painostaja), joka ei usein tiedä edes sitä, että koronarokotteet toimivat uudenlaisella mRNA/DNA -tekniikalla, joka sivumennen sanoen on omiaan aiheuttamaan niitä vakavia haittavaikutuksia.

Vierailija
100/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaisin pari täällä ollutta väitettä.

Korona on raskaana olevalle riski. Raskaus heikentää immuunipuolustusta, jotta keho ei hyökkää sikiötä vastaan (tästä syystä suositellaan myös influessarokotetta raskaana olevalle). Lisäksi loppuraskaudesta on jopa Suomessa jouduttu vakavan korona saaneilla odottajilla tekemään sektioita (tästä on uutisoitu esim. Ylellä elokuun alkupuoliskolla). Ymmärrän kyllä, että on vaikea valita rokottaako vai ei raskaana ollessa.

Vaikka rokotteen teho tartuntaa vastaan heikkenee varsin nopeasti, teho vakavaa sairaanhoitoa vaativaa koronaa vastaan säilyy erittäin hyvänä ainakin puoli vuotta. Tästä on uusia tutkimuksia. Jos korona toisaalta leviää melko valtoimenaan (kuten mm. Suomessa aiotaan "päästää käymään") ja toisaalta rokote suojaa pahimmalta, on mielestäni tuossa hyvä syy ottaa rokote.

Ja kuten täällä jo mainittiin, jos sairaalat ovat täynnä, ei hoitoa saa edes onnettomuustilanteessa tai syövässä. Tästä on esimerkkejä ihan Euroopasta. On kaikkien etu, että hoitoa saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan