Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on tuntemasi koronarokotteesta kieltäytyjä?

Vierailija
09.09.2021 |

Ei siis henkilö, joka ei voi ottaa rokotetta terveydellisistä syistä tai ei vaikka vaan saa aikaiseksi. Vaan tyyppi, joka vastustaa rokotteen ottamista.

AV:lla kaikki rokotevastustajat ovat tietenkin huippuälykkäitä mikroneurobiologikirurgivirologeja, joilla on Mensan jäsenyys, mutta mites oikeassa elämässä?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Minä itse - en kuitenkaan keskustele kenenkään kanssa asiasta ja jokainen saa tehdä mitä itse haluaa... Olen sairastanut koronan joskus maalis-huhtikuussa 2021 ja siis sairaalassa, josta sain tartunnan pakkohoidosta erityisosastolla... olin sitten ypöyksin tyhjällä osastolla ilman henkilökuntaa joka toi ruoat hirveissä varustuksissa... Liityn läheisesti Kajaanin sairaalaan jossa ei mitään koronaa... vai mikä oli sen homman nimi...

2) Tosi vanha nainen, Taimaan matkaaja, turkkilaisia ystäviä ravintola-alalla, juoksee konserteissa ja luennoilla, vain Stockmannin ruoka kelpaa (hankalaa kun sekin taitaa nyt olla S-ketju), liittyy kiinteistöalaan, asunut naisen kanssa... varsinainen tehomummu... ottaa aurinkoa näillä nurkilla melkein puolialastomana... ei omista telkkaria tai älypuhelinta, kuutelee radiota, lukee Hesaria, asuu muutaman muuttolaatikon kanssa joten jo valmista muuttoa varten ja laatikoissa lähinnä kirjoja, siivous- ja kuntoiluintoilija, yliarvostaa kirjoja, lukee paljon... 

Vierailija
42/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen esimiestyötä tekevä tuttu. Ei uskalla ottaa vähän tutkittua rokotetta vielä

Raskaana oleva kaveri, pelkää esikoisen terveyden puolesta. Takana lapsettomuutta.

Useampi tuttu, joilla mennyt luottamus suomen terveydenhoitojärjestelmää kohtaan.

Kaverini sai ensimmäisestä rokotteesta kipua, kuumetta, huonoa oloa, sydämen tykytyksiä ja hengen ahdistusta. Ei uskalla ottaa toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen fiksu nainen, tekee jotain asiantuntijatyötä. On aika keskikastin tyyppi, ei hurahda mihinkään ja tästä rokotteesta puhuttaessa todennut vain, ettei vastusta rokotetta mutta ei koe omalla kohdallaan tarpeelliseksi. Sivuvaikutukset häntä huolettivat.

Varmaan aika keskiverto ei-rokotettu. Se pieni mutta kovaääninen porukka on sitä mikrosiru-sterilointi-massojen kontrollointi -porukkaa.

Vierailija
44/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Sanomalle kysymyksen, haluaako se tosiaan profiloitua tahoksi, joka toivoo rokottamattomille kuolemaa. Vastausta odotellessa ihmettelen ääneen, että mistä ihmeestä te tiedätte tai luulette tietävänne tuntemienne ihmisten rokotukset tai rokottamattomuudet. Kuten aiemmin kerroin, vain puolisoni tietää, etten itse ole ottanut rokotetta. Ei minulta ole kukaan kysellyt, olenko sitä ottanut tai aionko ottaa. Yksi mummeli kysyi, mutta vaihdoin aihetta. Jos joku tulee jossain vaiheessa kysymään, totean että terveysasiat ovat minulle aina olleet yksityisasioita.

Vierailija
45/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen neljä ihmistä, joista kolme on koronan sairastanut ja neljäs on raskaana.

Ikää kaikilla on noin 30v ja minä olen tradenomina heikoiten koulutettu.

Vierailija
46/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon heitä jotka eivät ole ottaneet piikkiä.

Löytyy joka lähtöön väkeä, pari duunaria, pari ekonomia, tradenomi, lääkäri, sairaanhoitaja, yrittäjä, työtön, vanhus.

Löytyy siis porukkaa laidasta laitaan, työttömistä heihin jotka tienaa yritysmaailmassa ja opiskelleet pitkälle. Joten omassa tuttavapiirissä ei pysty kategorioimaan.

Itse olen tradenomi ja otin piikin, mutta pitkin hampain.

Vierailija
47/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja työkollega. Hän on It-alan asiantuntija ja tosi fiksu ja terävä 35-45v perheellinen mies, minä oon vähän nuorempi nainen ja ICT-asentaja ja ihan normaaliälykäs.

Molemmat epäillään hyöty-haitta suhdetta koronarokotteissa. Itse en ole rokotevastainen, olen kaikki muut rokotukset ottanu kiltisti. Paitsi influenssa- ja covid rokotteen oon jättäny väliin koska en nää niissä hyötyä. Tuo viruski muuttaa

kokoajan muotoaan, iha turha läträtä randomeilla myrkkypiikeillä ja pilata oma keho🥴

Vierailija
48/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain itseni, 23v vastavalmistunut juristi. Tällä hetkellä todennäköisyys on, että korona ei nykymuodossaan ole minulle haitallinen. En ajatellut lähteä määrittelemättömäksi ajaksi rokotuslimboon mukaan, ellei tuo tuosta muutu huomattavasti vaarallisemmaksi. Vastustan myös rokotepasseja, koska ne eivät kerro mitään kantajansa koronavapaudesta, luovat vain turhaa vastakkainasettelua.

Puolisoni ja vanhempani ovat ottaneet rokotteet. En ole muun lähipiirin rokotteista kysellyt, kun asia ei minulle kuulu. Somekanavissanikin näkyy lähinnä "piikki otettu" -hyvesignalointipostauksia. Luulen, että ne rokottamattomat, jotka eivät aja mitään agendaa, ovat asiastaan enimmäkseen hiljaa. Itsekään en ole kertonut kuin puolisolle ja vanhemmilleni, että en ole ottanut. Kukaan ei ole koskaan suoraan kysynyt ja hyvä niin, mutta kysyttäessä vastaisin ainakin etäisemmille tutuille, että on otettu. Päästään kaikki helpommalla ja ilman turhia uteluita näin.

Vierailija
49/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä tekevä valtion virkamies. 

Vierailija
50/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen fiksu nainen, tekee jotain asiantuntijatyötä. On aika keskikastin tyyppi, ei hurahda mihinkään ja tästä rokotteesta puhuttaessa todennut vain, ettei vastusta rokotetta mutta ei koe omalla kohdallaan tarpeelliseksi. Sivuvaikutukset häntä huolettivat.

Varmaan aika keskiverto ei-rokotettu. Se pieni mutta kovaääninen porukka on sitä mikrosiru-sterilointi-massojen kontrollointi -porukkaa.

Jeps. Itse mietin elokuuhun asti, otanko rokotteen. Ensin olin pitkään sitä mieltä, että en ota. Olen alle 30v joten iän puolesta oli helppo saada miettimisaikaa ja vastata rokotekyselyihin, että en ole vielä saanut aikaa (mikä oli totta, vaikkakin työterveyden kautta sen luultavasti olisi saanut jo aiemmin). Päädyin lopulta ottamaan rokotteen, koska "kaikki" muutkin ottivat ja koska minulla on lievä astma. Olen ihmetellyt ihan nuorten ja perusterveidenkin ihmisten rokotusinnokkuutta ja hehkutusta, miten mahtavaa on saada rokote. Minua on pelottanut mahdolliset sivuvaikutukset, ja lisäksi olen pitänyt tartunnan saamista varsin epätodennäköisenä omalla kohdallani, koska teen etätöitä enkä käy oikein missään tai näe kuin omaa perhettäni.

En ole kertonut kenellekään näistä pohdinnoistani, en edes netissä ennen kuin nyt tässä.

Vierailija
51/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan tavallinen koulut käynyt työtä tekevä aikuinen, en mikään new age-hörhö enkä ollenkaan rokotevastainen. En vain pidä siitä, että rokotetta ei ole ehditty tutkia tarpeeksi ja nyt vain seuraillaan, miten se vaikuttaa ja onko siitä pidemmän päälle edes suuremmin apua.

Vierailija
52/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 35v mies, älykäs ja tietokoneiden parissa töissä. On todella sosiaalinen ja harrastaa monenlaista, innostuu ja tutustuu helposti uusiin ihmisiin. Ei oikein mene lääkäriin jos ei ole pää kainalossa, tyypillistä suomalaisen miehen käytöstä siinä mielessä...

Ei koskaan räyhää tai öyhötä mitään rokotevastaista, ei ihmettele kun muut hakee rokotteen, mutta ei kuulemma ole itse ajatellut ottaa ainakaan tällä hetkellä.

Kaiken kaikkiaan erittäin mukava tyyppi ja vähän yllätyin kun ei ollut heti ekana innolla hakemassa rokotetta.

Vierailija
53/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin töissä olen antanut ihmisten ymmärtää ottaneeni rokotteen, vaikka tietenkään en ole sitä ottanut. Nyt työkaverini (erityisesti nämä rokoteuskovaiset) sitten voivat kehua, kun ovat töissä "fiksujen ihmisten kanssa, jotka ottavat rokotteen".

Itse olen korkeammin koulutettu, kuin nämä eniten rokotteesta ääntä pitävät.

Vierailija
54/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta kysyä keltään onko ottanut rokotetta, joten en kysy. Eli en oikeasti tiedä moniko tuttu on käynyt sen hakemassa.

Vierailija
55/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni, hyvätuloisia yrittäjiä. Meidän työntekijät, lapsemme puolisoineen. Koulutus mm proviisori, ekonomi, hammashoitaja, yrittäjä.

Olemme kaikki rokotevarovaisia.

Mielestäni rokotus on jokaisen oma asia eikä siitä pitäisi tehdä näin isoa asiaa. Eiköhän täällä Suomessa käy samalla tavalla ku muuallakin. Kantsii katsoa eri maiden rokotus- ja tartuntakäyriä. Suomi tulee hiukan perässä.

Vierailija
56/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuonikirurgi

Vierailija
57/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt mietin asiaa, niin en taida tuntea sellaisia ihmisiä, jotka eivät välitä omasta ja kanssaihmistensä terveydestä.

Eihän nyt olla edes varmoja, että vähentääkö rokotteen ottaminen riskiä levittää tautia. Eli ei välttämättä vaikuta kanssaihmisten terveyteen millään tavalla.

Tai omaankaan mitenkään kummemmin, kun taudin voi silti saada, mutta ehkä mahdollisesti lievempänä. Monet sairastavat ilman rokotettakaan oireettomana, joten plus miinus nolla?

Vierailija
58/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja suurin osa tutuistani on ICT B2B-alalla tai sitten softapuolella. En tunne KETÄÄN rokotteesta kieltäytynyttä (onneksi).

Koska me samalla alalla olevat rokotekieltäytyjät emme kerro kieltäytymisestämme. Esim. meillä töissä palailtiin konttorille kuun alussa, puheella että "rokotetut voi palata". Työnantaja toki ei voi tarkastaa rokotus-statusta tai edes suoraan kysellä sitä yksilöiltä. Ja jos ei palaisi töihin, siitä tulisi suuri haitta projekteille. Joten me rokottamattomat ollaan myös palattu konttorille ja ollaan hipihiljaa siitä ettei ole rokotetta otettu. 

Ja valehtelette kahvipöytäkeskusteluissa rokotekantanne ja oman rokotuksenne..? Kuulostaa melko psykopaattiselta...

Mulla on rokotukset, mutta kyllä minäkin valehtelisin ne ottaneeni, jos niitä ei ois ja töissä alettais kahvitauolla tivaamaan. Asia ei kuulu töihin, eikä puolitutuille todellakaan. Ja kyllähän sen näkee miten vihamielisesti osa suhtautuu asiaan. Ei sitä kyllä edes pitäisi kysellä kahvipöydässä, se on moukkamaista ja ikävää. Mut joo, valehtelisin.

Tulee mieleen et jos olit vaikka armeijassa 30 vuotta sitten ja joku kysyy "ookko h'mo". Tietysti vastaan "en ole", eikä se viittaa millään tavalla psykopatiaan, vaan on normaalia itsensä suojelemista muiden edessä.

Vierailija
59/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, yli 80% suomalaista on saanut ainakin 1. rokotteen, ettei teitä niin monta ole edes "salassa". Omassa lähipiirissä ja töissä on kyllä esitelty niin paljon rokoteselfieitä ja keskusteltu haitoista, ettei ole vaikea arvioida, kuka on saanut rokotteen.

Rokoteselfieitä? Töissä esitelty? Ja seuraavaksi varmaan tulet kehumaan, kuinka fiksua porukkaa olette omasta mielestänne ja kuinka tyhmiä foliohattuja kieltäytyjät ovat. 

Vierailija
60/105 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja suurin osa tutuistani on ICT B2B-alalla tai sitten softapuolella. En tunne KETÄÄN rokotteesta kieltäytynyttä (onneksi).

Koska me samalla alalla olevat rokotekieltäytyjät emme kerro kieltäytymisestämme. Esim. meillä töissä palailtiin konttorille kuun alussa, puheella että "rokotetut voi palata". Työnantaja toki ei voi tarkastaa rokotus-statusta tai edes suoraan kysellä sitä yksilöiltä. Ja jos ei palaisi töihin, siitä tulisi suuri haitta projekteille. Joten me rokottamattomat ollaan myös palattu konttorille ja ollaan hipihiljaa siitä ettei ole rokotetta otettu. 

Ja valehtelette kahvipöytäkeskusteluissa rokotekantanne ja oman rokotuksenne..? Kuulostaa melko psykopaattiselta...

Minä välttelen kaikkea konfliktia ja riitaa. Jos joku työkaveri tulis tauolla kyselemään "onko jo rokote, millon otit, onhan rokote" niin varmaan vaivaantuneena valehtelisin "joojoo" ja yrittäisin äkkiä päästä tilanteesta. Tuskin uskaltaisin sanoa, etten halua rokotetta. Enkä halua jutella kenenkään kanssa töissä heidän tai minun rokotteista mitään.