Millainen on tuntemasi koronarokotteesta kieltäytyjä?
Ei siis henkilö, joka ei voi ottaa rokotetta terveydellisistä syistä tai ei vaikka vaan saa aikaiseksi. Vaan tyyppi, joka vastustaa rokotteen ottamista.
AV:lla kaikki rokotevastustajat ovat tietenkin huippuälykkäitä mikroneurobiologikirurgivirologeja, joilla on Mensan jäsenyys, mutta mites oikeassa elämässä?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja suurin osa tutuistani on ICT B2B-alalla tai sitten softapuolella. En tunne KETÄÄN rokotteesta kieltäytynyttä (onneksi).
Koska me samalla alalla olevat rokotekieltäytyjät emme kerro kieltäytymisestämme. Esim. meillä töissä palailtiin konttorille kuun alussa, puheella että "rokotetut voi palata". Työnantaja toki ei voi tarkastaa rokotus-statusta tai edes suoraan kysellä sitä yksilöiltä. Ja jos ei palaisi töihin, siitä tulisi suuri haitta projekteille. Joten me rokottamattomat ollaan myös palattu konttorille ja ollaan hipihiljaa siitä ettei ole rokotetta otettu.
Ja valehtelette kahvipöytäkeskusteluissa rokotekantanne ja oman rokotuksenne..? Kuulostaa melko psykopaattiselta...
Minä välttelen kaikkea konfliktia ja riitaa. Jos joku työkaveri tulis tauolla kyselemään "onko jo rokote, millon otit, onhan rokote" niin varmaan vaivaantuneena valehtelisin "joojoo" ja yrittäisin äkkiä päästä tilanteesta. Tuskin uskaltaisin sanoa, etten halua rokotetta. Enkä halua jutella kenenkään kanssa töissä heidän tai minun rokotteista mitään.
Ei omalla työpaikalla mitään tivata vaan keskustellaan ihan vapaaehtoisesti hyvässä hengessä. On vertailtu mm. sivuoireita, eri rokotuspisteiden jonotilannetta ja vastaavia. Korona-ajan small talkia, johon ei kenenkään ole pakko osallistua.
Aika asenteellinen oli tämän aloituksen loppu, mutta vastataan kuitenkin. Minä ja mies. Ihan "tavallisia", ei mt-diagnooseja, toinen duunari, toinen korkeakoulutettu. Löytyy muut rokoteohjelman rokotteet paitsi korona ja influenssa. Ei olla foliohattuja eikä uskota salaliittoteorioihin. Lähipiirissä yksi foliohattu, joka vastustaa ylipäänsä lääkkeitä ja rokotteita. Fiksu ja sydämellinen ihminen, mutta elää hiukan omissa maailmoissaan, jos näin voi sanoa. Lisäksi tiedän 2 muuta. Toinen nuori ja perusterve. Ei luota täysin rokotteeseen eikä usko koronan olevan riski. Ja toinen myös ihan tavallinen korkeakoulutettu. Muista en tiedä ja suoraan sanottuna ihmettelen, että mistä ihmiset kuvittelevat tietävänsä toistensa terveystiedot tai miksi ihmeessä ihmiset ylipäänsä kertovat rokottamattomuudesta / rokotuksen ottamisesta? Eihän muistakaan rokotuksista yleisesti keskustella? Yksi yhdistävä tekijä minun, mieheni ja kolmannen rokottamattomuudessa on se, että emme tunne ketään koronaa sairastunutta, mutta tiedämme ainakin neljä, joilla alkoi kummalliset oireet rokotuksen jälkeen. Lääkäriin oltu yhteydessä, mutta eivät sano mitään rokotteen mahdollisesta yhteydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, yli 80% suomalaista on saanut ainakin 1. rokotteen, ettei teitä niin monta ole edes "salassa". Omassa lähipiirissä ja töissä on kyllä esitelty niin paljon rokoteselfieitä ja keskusteltu haitoista, ettei ole vaikea arvioida, kuka on saanut rokotteen.
Rokoteselfieitä? Töissä esitelty? Ja seuraavaksi varmaan tulet kehumaan, kuinka fiksua porukkaa olette omasta mielestänne ja kuinka tyhmiä foliohattuja kieltäytyjät ovat.
Somessa jaettu, pönttö. Asiantuntijaduunissa tulee oltua somekaveri melkein kaikkien kollegoiden kanssa, koska sosiaalinen media on lähinnä työväline.
Jos oma kirjoitustaito on tuota luokkaa niin ehkei kannata muita tulla haukkumaan. Tai kertomaan työskentelevänsä "asiantuntijaduunissa". Oli miten oli, tajuatko itsekään miten hölmöltä rokoteselfiet kuulostavat ja näyttävät? Ja kyllä, olen nähnyt niitä somessa useita kertoja, mutta yksikään ei ole ollut minkään alan asiantuntija....
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni, 35v perheellisiä lakimiehiä.
Äitini ja isäni, tavallinen pariskunta, lakimies ja dippainssi.
Lukuisat kaverini, olemme kaikki 30-40v korkeakoulutettuja ja perheellisiä perustyyppejä.Syynä kaikilla on se, että emme halua osallistua rokotetutkimukseen joka on näin kehnosti tehty. Olen itse osallistunut useampaan ihan oikeaan rokotetutkimukseen, niissä on aikuisten tarkkaan valvotulle testiryhmälle (mihin kuuluin) alettu testaamaan vasta 7-10 vuoden tutkimuskehityksen jälkeen. Nämä on lisäksi olleet oikeasti todella vaarallisiin tauteihin.
Mikäli korona olisi varallisuudestaan luokkaa ebola, lintuinfluenssa tms., ottaisin rokotteen. Samoin mikäli rokote olisi käynyt normaalin väh. 10 vuoden tutkimuksen läpi, voisin ottaa rokotteen. Kumpikaan näistä ei täyty, en näe syytä ottaa rokotetta.
Aika iso osa kieltäytyy rokotteista tämän tyyppisistä syistä ja taustoista käsin. Tyypillinen av-mamma ei tunne kuin homeopaatteeja ja mt-kuntoutujia, joten käsitys ihmisten ratkaisuista vääristyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja suurin osa tutuistani on ICT B2B-alalla tai sitten softapuolella. En tunne KETÄÄN rokotteesta kieltäytynyttä (onneksi).
Koska me samalla alalla olevat rokotekieltäytyjät emme kerro kieltäytymisestämme. Esim. meillä töissä palailtiin konttorille kuun alussa, puheella että "rokotetut voi palata". Työnantaja toki ei voi tarkastaa rokotus-statusta tai edes suoraan kysellä sitä yksilöiltä. Ja jos ei palaisi töihin, siitä tulisi suuri haitta projekteille. Joten me rokottamattomat ollaan myös palattu konttorille ja ollaan hipihiljaa siitä ettei ole rokotetta otettu.
Ja valehtelette kahvipöytäkeskusteluissa rokotekantanne ja oman rokotuksenne..? Kuulostaa melko psykopaattiselta...
Minä välttelen kaikkea konfliktia ja riitaa. Jos joku työkaveri tulis tauolla kyselemään "onko jo rokote, millon otit, onhan rokote" niin varmaan vaivaantuneena valehtelisin "joojoo" ja yrittäisin äkkiä päästä tilanteesta. Tuskin uskaltaisin sanoa, etten halua rokotetta. Enkä halua jutella kenenkään kanssa töissä heidän tai minun rokotteista mitään.
Ei omalla työpaikalla mitään tivata vaan keskustellaan ihan vapaaehtoisesti hyvässä hengessä. On vertailtu mm. sivuoireita, eri rokotuspisteiden jonotilannetta ja vastaavia. Korona-ajan small talkia, johon ei kenenkään ole pakko osallistua.
No se on toki eri asia. En minäkään keksimällä keksisi mitään valheellista tarinaa. Mutta en myöskään tuo mitenkään ilmi, että en ole rokotettu. Ja jos joku tivaisi ja painostaisi niin varmaan mieluummin valehtelisin, kuin lähtisin mihinkään rokotevääntökeskusteluun mukaan.
Meidän alalla ei juuri kysellä, onneksi. Ei tule mitään kahtiajakautumistakaan sitten.
Joo mulla kans yks tuttu ei ota rokotetta kun isä, äiti, veli ja viisi sen kaveria kuoli veritulppaan heti kun otti rokotteen.
Olen raskaana, jos en olisi ottaisin saman tien. En uskalla vaan, kun raskaana olevat eivät edelleenkään ole käynyt kokeita läpi (näyttöä on vaan ottaneilta ja heillä ei ole käynyt mitään pahaa, tähän asti). Raskaana oleva ei voi edes ottaa mitään lääkkeitä ilman että se olis sikiöllä vaaraksi. Maailmassa on muistaakseni vaan muutama raskaana oleva kuollut Coronaan. Niin odotan että olen synnyttänyt.
Mä tunnen kaksi. Toinen on 84v tätini, joka on kerran tullut niin kipeäksi influenssarokotteesta ettei uskalla mennä tätä ottamaan.
Toinen on Amerikassa asuva sukulainen, kova Trumpin kannattaja ja salaliittoteorioihin uskova.
Kummaltakaan en ole kysynyt onko rokote otettu. Tätini on kovasti asiaa kanssani pohtinut ja tämä toinen taas on kova rokotevastaisuuden käännyttäjä, ei ole keneltäkään jäänyt epäselväksi ettei rokotetta aio ottaa.
Minä, olen akateemisesti koulutettu opettaja. Olen tutkinut rokotusten historiaa ja haittoja 30 vuotta, siitä alkaen kun sain lapsia.
Myös lääketieteen piirissä on paljon kriittistä kirjallisuutta ja tutkimusta rokotusten haitoista.
Lääketiede ei edes tunne täysin ihmisen monimutkaisen immuunipuolustusjärjestelmän toimintaa, mutta silti sorkkii sitä kovin ottein.
Myös lähipiirissä tapahtuneet rokotusvahingot ovat saaneet minut varovaiseksi.
Lisäksi ihmetyttää rokotuskäytännöissä se, että tietoa sivuvaikutuksista ei kerätä mitenkään systemaattisesti. Ei anneta kaavaketta mukaan tai nettisivulinkkiä, tai puhelinnumeroa. Annetaanko lista yleisimmistä oireista edes, jos puhutaan muista rokotuksista. Tuttu tyttö löysi itsensä hpr-rokotusta seuraavana päivänä tien laidasta muistamattomana ja epilepsia puhkesi. Ei varmaan vanhemmat osanneet yhdistää sitä rokotuksiin, eivätkä ilmoittaneet. Kuka sen todistaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt mietin asiaa, niin en taida tuntea sellaisia ihmisiä, jotka eivät välitä omasta ja kanssaihmistensä terveydestä.
Eihän nyt olla edes varmoja, että vähentääkö rokotteen ottaminen riskiä levittää tautia. Eli ei välttämättä vaikuta kanssaihmisten terveyteen millään tavalla.
Tai omaankaan mitenkään kummemmin, kun taudin voi silti saada, mutta ehkä mahdollisesti lievempänä. Monet sairastavat ilman rokotettakaan oireettomana, joten plus miinus nolla?
Rokotteen ottaminen vähentää riskiä sairastua vaikeaan koronaan ja siten sairaalahoidon tarvetta. Riittävä rokotuskattavuus varmistaa terveydenhuollon kantokyvyn riittämisen sellaisten potilaiden hoitamiseen, jotka joutuvat koronan takia sairaalaan (vrt. influenssa ja keuhkokuume). Samalla terveydenhuollon resursseja vapautuu koronan hoitamisesta takaisin muihin toimintoihin.
Siinä mielessä rokotuksen ottaminen suojelee myös kanssaihmisiä, koska se vähentää juuri sinun riskiäsi joutua sairaalaan viemään tehohoitopaikan vaikka auto-onnettomuuden uhrilta.
Aivan, siksi riskiryhmien ja 40+ -vuotiaiden se kannattaa/pitäisi ottaakin.
Mutta perusterveen nuoren aikuisen, saati sitten teini-ikäisen on turha rokotetta ottaa, jollei sitten itse halua. Mahdollisuus joutua sairaalahoitoon koronan vuoksi on mitättömän pieni.
Eestin Akka kirjoitti:
Olen raskaana, jos en olisi ottaisin saman tien. En uskalla vaan, kun raskaana olevat eivät edelleenkään ole käynyt kokeita läpi (näyttöä on vaan ottaneilta ja heillä ei ole käynyt mitään pahaa, tähän asti). Raskaana oleva ei voi edes ottaa mitään lääkkeitä ilman että se olis sikiöllä vaaraksi. Maailmassa on muistaakseni vaan muutama raskaana oleva kuollut Coronaan. Niin odotan että olen synnyttänyt.
En ottaisi minäkään raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Minä, olen akateemisesti koulutettu opettaja. Olen tutkinut rokotusten historiaa ja haittoja 30 vuotta, siitä alkaen kun sain lapsia.
Myös lääketieteen piirissä on paljon kriittistä kirjallisuutta ja tutkimusta rokotusten haitoista.
Lääketiede ei edes tunne täysin ihmisen monimutkaisen immuunipuolustusjärjestelmän toimintaa, mutta silti sorkkii sitä kovin ottein.
Myös lähipiirissä tapahtuneet rokotusvahingot ovat saaneet minut varovaiseksi.
Lisäksi ihmetyttää rokotuskäytännöissä se, että tietoa sivuvaikutuksista ei kerätä mitenkään systemaattisesti. Ei anneta kaavaketta mukaan tai nettisivulinkkiä, tai puhelinnumeroa. Annetaanko lista yleisimmistä oireista edes, jos puhutaan muista rokotuksista. Tuttu tyttö löysi itsensä hpr-rokotusta seuraavana päivänä tien laidasta muistamattomana ja epilepsia puhkesi. Ei varmaan vanhemmat osanneet yhdistää sitä rokotuksiin, eivätkä ilmoittaneet. Kuka sen todistaisi?
Eipä niitä oikein kukaan todista. Tuon ylemmäs kirjoitinkin, että lähipiirissä neljällä alkanut kummalliset keuhko/hengitystievaikeudet rokotteen oton jälkeen. Lääkäri ei voi kieltää eikä myöntääkään, joten asia on sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni, hyvätuloisia yrittäjiä. Meidän työntekijät, lapsemme puolisoineen. Koulutus mm proviisori, ekonomi, hammashoitaja, yrittäjä.
Olemme kaikki rokotevarovaisia.
Mielestäni rokotus on jokaisen oma asia eikä siitä pitäisi tehdä näin isoa asiaa. Eiköhän täällä Suomessa käy samalla tavalla ku muuallakin. Kantsii katsoa eri maiden rokotus- ja tartuntakäyriä. Suomi tulee hiukan perässä.
Hahahahahahahahah.
Alkaa mennä jo aika paksuksi nämä ammatit.Jokainen ketjuun kirjoittanut rokotteen vastustaja on näemmä lakimies, dippainssi, professori, lääkäri... Alkaa olla jo tilastollisesti epätodennäköistä, kun kuitenkin yli 8 ihmistä 10:stä on saanut ainakin yhden rokotteen.
No, ehkä juuri tuo n. 20% koostuu pelkästään hyvätuloisista, korkeasti koulutetuista älyköistä, jotka kaiken huipuksi hengailevat täällä AV:lla varsin aktiivisesti.
Mitä erityisen ihmeellistä tuossa nyt on? Itse en tunne paremmin kuin vähintään jokseenkin kouluttaneita ja useampi yliopiston käynyt ei ole piikillä käynyt kuten en itsekään. Rokotteen hyöty-riski-suhde nuorehkolle ja perusterveelle ihmiselle on kyseenalainen yksilötasolla. Toki yhteiskunnan tasolla rokotteet säästänevät sairaalahoitokapasiteettia, vaikka uutiset Israelista eivät kovin mairittelevia olekaan. Me koulutetut kun osataan etsiä ja puntaroida tietoa, myös kriittisesti. Moni tuttu taas on ottanut rokotteen lähinnä matkustamisen takia luottaen niiden turvallisuuteen sen kummemmin miettimättä.
Itsekin saatan vielä mennä piikille, jos tilanne sitä välttämättä vaatii esim. uuden muunnoksen vuoksi, mutta nykyisellään seurailen tilannetta ja elän normaalisti. Numeroiden valossa korona ei ole kovin kummoinen riski kuin ikäihmisille ja huonokuntoisille.
En ole jutellut kenenkään rokotuksista. 75+v vanhempani kertoivat keväällä ottaneensa rokotteet. Mua ei kiinnosta muiden mielipiteet asiasta kauheesti. Kukaan ei ole multa kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen. Korkeasti koulutetut eivät välttämättä kerro rokottamuudestaan, koska kaikki rokotekriittiset on leimattu follareiksi. T:IT-inssi (rokottamaton)
Mitä he ovatkin.
Nuori, urheilullinen, korona ei kiinnosta pätkääkään.
Opiskelija jolla ei olisi kuitenkaan varaa matkustaa ulkomaille.
En ole rokote kieltätyjä, mutta en vielä ota tätä kyseistä rokotetta, joka on kokeellinen. Katsotaan sitten, kun on enemmän tutkittua tietoa aiheesta.
Tunnen useita, jotka ajattelevat samoin, tunnen useita, jotka ovat piikin ottaneet, mutta mielestäni jokaisella on vapaus omaan valintaan.
Tunnen muutamia kohtis nuoria naishenkilö, jotka suhtautuvat asiaan tunteella ja määrittävät itsensä kieltäytyjä osastoon, koska ovat netin välityksellä tutustuneet ns.tutkittuun tietoon aiheesta.. ulkomaisia julkaisuja ym.
Minä en ymmärrä tuota väitettä, että koronarokote olisi kokeellinen. Mille se perustuu?
Mutta jos asian haluaa noin nähdä, kannattaa huomata kuuluvansa itse "kokeeseen", joskin kontrolliryhmän puolelle.
Onnea matkaan.
kuuskymppinen sähkömies,viiskymppinen lähihoitaja-hieroja,kuuskymppinen satamatyöläinen