Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jehovan todistejien rituaaleista:

Vierailija
18.10.2014 |

Käytetäänkö siihen liittyessä esim. jotain valkeaa kaapua, tai muuta siihen kuuluvaa? Onko siihen oma rituaalinsa,joku kaste tsm?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi ripustetaan aivot narikkaan.

Vierailija
2/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:52"]

Ihan ensimmäiseksi ripustetaan aivot narikkaan.

[/quote]

Joo, kiitos. Tätä en nyt kuitenkaan kysynyt. Omia aivojani ei olla nyt narikkaan laittamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä rituaalina oma lapsi ennemmin tapetataan kuin suostutaan verensiirtoon. Pedofiioikeudenkäynnit ovat kai jo rituaali kun niitä on niin usein, katso linkki. Yksi rituaali on se, että kartetaan jopa omia perheenjäseniä jos he eroavat lahkosta. Kyllä näitä rituaaleja riittää....

http://www.silentlambs.org/

Vierailija
4/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja asiallista tietoa noista rituaaleista löytyy ainakin näiltä sivuilta:

http://johanneksenpoika.fi/

http://veljesseura.org/foorumi/

Vierailija
5/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rituaali on pieleen menneet ennustukset. Kannattaa lukea tämä wikipedian artikkeli ja nauraa. :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajien_eskatologia

Vierailija
6/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:51"]

Käytetäänkö siihen liittyessä esim. jotain valkeaa kaapua, tai muuta siihen kuuluvaa? Onko siihen oma rituaalinsa,joku kaste tsm?

[/quote]

Minun äitini meni kasteelle aivan tavallisessa uimapuvussa. Tosin tämä oli vuonna 1977, ehkä ovat muuttaneet toimintatapojaan tällä välin? Tampereella se tapahtui, olisiko ollut peräti paikallisessa uimahallissa? Minulla on tuosta ajasta hatarat muistot enkä ollut itse paikalla, ja äitikin on kuollut jo, etten voi häneltä kysyä.

Vierailija
7/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasteelle mennään ihan uimapuvussa. 

Vierailija
8/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasteella kaydään uima-altaassa ja uimapuvussa.

Vamoni on jehovantodistaja, minä olen ateisti. Meillä ei mitään ongelmaa uskonasioista, minä en usko, ja vaimolla voisi olla huonompiakin harrastuksia.

Minua ei kukaan pysty käännyttämään, ei kukaan onneksi yritäkään.

Jehovat ovat tavallista ystävällisempiä ihmisiä, sen takia viihdyn heidän seurassaan paremmin kuin tavisten.

Löysätkää sitä pipoa hieman:)

Vierailija
9/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla uskonnoilla on rituaalinsa ja Jehovan todistajat eivät tee poikkeusta.

- kasteelle omassa siveellisessä uimapuvussa - bikinit ei käy

- kasteen jälkeen olet ikuisesti vihkiytynyt, (mielipidettä et voi muuttaa vaikka menisit kasteelle lapsena)

- rituaaleja on kokouksissa jotka menevät aina tietyn kaavan mukaan, sama ohjelma kaikissa seurakunnissa jopa lauluja myöten

- rukouksissa on jonkin verran vaihtelua mutta pitkälti nekin on saman kaavan mukaisia ainakin alku ja loppu

- Jehovan todistajat väittää ettei heillä ole lapsikastetta, mielestäni on sillä kasteelle menee todistajien lapsia jopa alle 10 vuotiaana tai vähän sen yli yleensä kuitenkin viimeistään murrosiässä. 

- Lapsi päättää uskonnostaan muka itsenäisesti, tosiasiassa hänellä ei ole ollut mitään muuta vaihtoehtoa tarkasteltavana koska perhe on 24/7 todistajia. Miettikää lapsi päättää loppuelämäänsä vaikuttavan asian ja jos aikuistuttaan olisi toista mieltä häntä alkaa pahimmassa tapauksessa perhe karttamaan.

- kaikki joilla on lapsia tietää ettei lapsi välttämättä osaa edes ammattiaan / koulutustaan valita alle 20 vuotiaana

Vierailija
10/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:45"]

Kasteella kaydään uima-altaassa ja uimapuvussa.

Vamoni on jehovantodistaja, minä olen ateisti. Meillä ei mitään ongelmaa uskonasioista, minä en usko, ja vaimolla voisi olla huonompiakin harrastuksia.

Minua ei kukaan pysty käännyttämään, ei kukaan onneksi yritäkään.

Jehovat ovat tavallista ystävällisempiä ihmisiä, sen takia viihdyn heidän seurassaan paremmin kuin tavisten.

Löysätkää sitä pipoa hieman:)

[/quote]

Minäkin olen ateisti eikä äiti pystynyt minua (eikä isää) käännyttämään, vaikka aluksi vähän yritti. :D Olin melkein 12-vuotias, kun hän meni kasteelle. Joulua meillä ei vietetty sen jälkeen (ei lahjoja eikä kuusta), mutta kinkun isä aina osti ja äitikin teki laatikot, kun tiesi isän ja minun niistä pitävän. Hän ei siis kotona ollut niin todistajaa kuin sitten seurakunnassaan, ja kävi hän "kentälläkin" 80-luvulla.

Äidin todistajaystävien kanssa minulla oli aikuisena hauskoja väittelyitä, ja välillä äänikin nousi, kun minä varsinkin toitotin käsityksiäni maailmasta ja sen menosta suureen ääneen. :D Loppuvuodet vietin äidin omaishoitajana ja hän oli siitä kiitollinen, olimme hyvin läheisiä. Muistin muistuttaa häntä siitä, että hän olisi joutunut kääntämään minulle selkänsä, jos olisin joskus kasteelle mennyt, sillä aikuisena olisin eronnut, kun tulin siihen ikään, että tiesin, ettei mitään jumalia ole olemassa. Hän oli aina aivan varma siitä, ettei olisi niin tehnyt, ja minä sanoin, että hänen uskontonsa olisi niin käskenyt tehdä. Hän silmät kyynelissä vakuutti minulle, että ei ikinä olisi voinut minua hylätä. Muistutin häntä siitä, että hänen hyvä ystävättärensä oli niin tehnyt lapsenlapselleen, joka oli todistajista erotettu. Silloin äiti meni hiljaiseksi, ja minulle tuli tunne, että jos hän olisi joutunut valitsemaan minut tai seurakuntansa, hän olisi valinnut minut. Mutta niin ei koskaan käynyt, sillä minä olin nuoresta saakka varma, että tuo homma ei ole minua varten. Kun en usko hömpötyksiin, niin en usko. Kaikki uskonnot ovat pahasta, jo se on moneen kertaan nähty vuosituhansien aikana.

7

Vierailija
11/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:51"]

- kasteen jälkeen olet ikuisesti vihkiytynyt, (mielipidettä et voi muuttaa vaikka menisit kasteelle lapsena)

- rituaaleja on kokouksissa jotka menevät aina tietyn kaavan mukaan, sama ohjelma kaikissa seurakunnissa jopa lauluja myöten

- rukouksissa on jonkin verran vaihtelua mutta pitkälti nekin on saman kaavan mukaisia ainakin alku ja loppu

- Jehovan todistajat väittää ettei heillä ole lapsikastetta, mielestäni on sillä kasteelle menee todistajien lapsia jopa alle 10 vuotiaana tai vähän sen yli yleensä kuitenkin viimeistään murrosiässä. 

- Lapsi päättää uskonnostaan muka itsenäisesti, tosiasiassa hänellä ei ole ollut mitään muuta vaihtoehtoa tarkasteltavana koska perhe on 24/7 todistajia. Miettikää lapsi päättää loppuelämäänsä vaikuttavan asian ja jos aikuistuttaan olisi toista mieltä häntä alkaa pahimmassa tapauksessa perhe karttamaan.

- kaikki joilla on lapsia tietää ettei lapsi välttämättä osaa edes ammattiaan / koulutustaan valita alle 20 vuotiaana

[/quote]Luterilaiset kastetaan vieläkin aikaisemmin:)

T. Ateisti. 

Vierailija
12/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:48"]

Luterilaiset kastetaan vieläkin aikaisemmin:)

T. Ateisti. 

[/quote]

Näinpä tekevät. :D

Vierailija
13/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:51"]

[/quote]Luterilaiset kastetaan vieläkin aikaisemmin:)

T. Ateisti. 

[/quote]Mutta heitä ei hylätä jos jäsenyydestään luopuvat.

Vierailija
14/14 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Miksi ihmeessä tätä on alapeukutettu? Tiedän että on lukuisia piirteitä tässäkin uskonnossa, mutta olisin halunnut tietää miten tuollainen valkoinen kaapu ja JT liittyvät toisiinsa. En siis ole itse JT, ja olen ihan tyytyväinen omaan uskooni ilman mitään tällaista ryhmittymää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi