Annatko rahaa köyhille?
Mä en anna. Raha ei tee onnelliseksi, vaikka moni köyhä niin luuleekin.
Kommentit (26)
En anna enää mihinkään keräyksiin koska huijareita on niin paljon. Veronmaksu riittäköön.
Vierailija kirjoitti:
Mä en anna. Raha ei tee onnelliseksi, vaikka moni köyhä niin luuleekin.
Minulla on huonoja kokemuksia elämäni varrella tapaamistani "köyhistä". Elän itse työkyvyttömyyden vuoksi minieläkkeellä ja joudun olemaan todella tarkkana ostosteni suhteen. En ymmärrä miksi joku muroja ostava yrittää pummata minulta, veteen keitettyä kaurapuuroa kahdesti päivässä syövältä, rahaa.
Toki ulkomuoto voi antaa vääriä signaaleja koska kirpputorilta ostamani vaatteet ovat tyyliltään mahdollisimman klassisia. Vain alusvaatteet ja kengät joudun ostamaan uutena ja uusien tukipohjallisten teettäminen on aina iso lovi lompakossani aivan kuten uusien silmälasienkin hankinta. Nytkin olen joutunut sinnittelemään vanhoilla laseilla, joilla ei edes näe kunnolla.
Annan aina kun hiluja taskunpohjalla. Kerjäläisille kuppeihin sekä suomalaisille olen antanut (yleensä suomalaiset tulevat pyytäään) Vain noin 2e yleensä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Käytän maksamiseen pankkikorttia, joten ei mulla ole koskaan kaupungilla liikkuessani käteistä. En siis anna rahaa köyhille. Saattaisin antaakin, jos taskunpohjalla olisi jotain hiluja, mutta ei ole.
Loistavaa. Näin tämäkin kerjäämisongelma voidaan ratkaista. Ketään ei kerjää kun kenelläkään ei ole käteistä antaa. Tai jos kerjääkin niin nälkään kai sitten kuolevat.
Kiittämättömyys ja röyhkeys on kyllä tällaisissa tapauksissa pöyristyttävää. Itse en enää vaivaudu auttamaan ketään, vaan keskityn siihen kuinka oman perheen hyvästä elämästä tulisi entistäkin parempaa (ja vauraampaa).