Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko rahaa köyhille?

Vierailija
17.10.2014 |

Mä en anna. Raha ei tee onnelliseksi, vaikka moni köyhä niin luuleekin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Pariisissa ja täällä on paljon kodittomia kadunvarsilla, metroasemilla, siltojen alla... Kyllä mä annan muutaman euron tai jos on vaikka jotain syömättä, esim. croissantti tai leipä, annan sen. Minun nälkäni voi kyllä odottaa. Yleensä annan rahan sellaiselle, joka on oikeasti niin huonossa kunnossa ettei edes ymmärrä tästä hetkestä mitään, silmät saattavat olla auki ja tuijottaa tyhjyyteen. Luulen, että olen saanut monen päivän pelastettua. Surullisia on kodittomien kohtalot, eipä se banaani päivässä kauheasti iloa tuo, loppu on tulossa jossei ole minkään sosiaaliturvan piirissä.

Vierailija
2/26 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna ikinä. Auttaisin köyhää, jos tietäisin ettei köyhyys ole itse aiheutettua, mutta kun yleensä on. On eläimiä joka lähtöön, rahaa tupakkaan ym. Itse olen matalapalkka-alalla ja kummasti mun rahat riittää, kun en haaskaa rahoja pubeihin, koiran ylläpitoon, limsoihin ym. Köyhien elämänhallinta on retuperällä eikä mun eurot sitä tilannetta miksikään muuta. Eri asia sairastuminen, vaikka syöpä, Se ei ole oma vika ja silloin voisin auttaakin hädässä olevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, ellen olisi niin köyhä, että joudun laskemaan jokaisen sentin.

Vierailija
4/26 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Annan muutaman kolikon esim. asunnottomille spugeille. Eu-turisteja en yleensä tue.

Vierailija
5/26 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan joka kuukausi köyhille noin 1000 e. Köyhät ovat lapsiani, joilla on pienet tulot. Isänsä auttoi ostamalla heille asunnot.

Vierailija
6/26 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan. Kun tietää mitä on penninvenytys.

Vierailija
7/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu lähestyy ja kohta alkaa taas köyhien joulukerjääminen. Monena jouluna olen tehnyt lahjoituksia köyhille, mutta tänä vuonna laitan kaikki hyväntekeväisyyteen varaamani rahat eläinsuojeluyhdistykselle.

Vierailija
8/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille sukulaisille annan mutta olenkin ajatellut että ehkä se riittäisi, sinne menee kuitenkin kuukausitasolla enemmän tai vähemmän rahaa mille olisi ollut käyttöä ihan itsellänikin, huoh...

Vierailija
9/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin antanut mm. hyväkuntoisia ja vähän pidettyjä merkkivaatteita, kuten muutaman toppatakin, talvitakin ja lapsille toppahaalareita, mutta köyhäpä nimitti minua vitun ämmäksi joka tyrkyttää omia vanhoja rääsyjään hänelle pidettäväksi. Ei kuulemma tarvitse mun rytkyjä, sillä sossu hankkii uudet talvivaatteet lapsille vuosittain. Ottaisi mieluiten rahaa, mutta sitäkään ei saa panna tilille, ettei sossu nää ja lopeta tukia. Totesi että tässä on koura ja siihen kun muutaman satasen lykkäät niin voidaan seuraavallakin kerralla moikata kun nähdään.

Kyseessä lähisukulaiseni jonka kuvittelin Facebook-viestin perusteella olevan todella oikeasti köyhä ja surkeassa jamassa mutta eipä tainnut ihan niin olla.

En minä mitään nöyristelyä odottanutkaan mutta sentään asiallista käytöstä ja ilmoitusta siitä, ottaako meidän perheestä käyttämättömäksi jääneitä vaatteita vastaan. Talviasut kun ovat kuitenkin melko kalliita, etenkin hyvälaatuiset ja meiltä olisi saanut ihan ilmaiseksi vähän pidettyjä.

No, ihan sama mulle. Satasia en antanut mikä voi jonkun mielestä olla moraalisesti väärin, mutta olkoon. Itsepä teen valintani.

Vierailija
10/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kirkollisveroa, jolla kustannetaan köyhille kotiapua ja ruokamaksulappuja. Lisäksi maksan kummilapsiprojektiin köyhään maahan kuukausittain ja osallistun SPR:n ym. kippokeräyksiin. Kadulla istuskeleville en anna rahaa, mutta jos soittavat jotain soitinta, sitten voin antaa.

Vierailija
11/26 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itselleni

Vierailija
12/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan. Onhan se hyvä että omalla tuella voi auttaa muitakin. Antaminen on mielestäni parempi kuin saaminen. Varsinkin tässä merkityksessä. Isompien pitäisi auttaa pienempiään, eikä toisinpäin. Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Vierailija
13/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Köyhätkään ei anna minulle.

Vierailija
14/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maksamiseen pankkikorttia, joten ei mulla ole koskaan kaupungilla liikkuessani käteistä. En siis anna rahaa köyhille. Saattaisin antaakin, jos taskunpohjalla olisi jotain hiluja, mutta ei ole. 

Vierailija
15/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta valmistunut ja opiskeluaikanani vältin kaikkea turhaa menoa, jotta itse pärjäsin.olen kuitenkin lahjoittanut mm. joulupataan, annan tavaroita ja vaatteita jatkuvasti erinäisiin kohteisiin (pääasiassa Fidalle, sprlle tai Helsinki mission keräyksiin). Nyt kun olen vasta ensimmäiset kerrat saanut oikeaa palkkaa olen aloittanut sillä, että tarjoan välillä "köyhemmille" opiskelijakavereilleni esim. Ruokaa tai juomaa. Tietysti samalla jatkan jo perinteeksi muodostuneita auttamisen tapoja. Kiinnostaisi myös tehdä vapaaehtoistyötä.

Vierailija
16/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Verojen maksaminen on kunnia-asia.

17/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille ei koskaan pidä antaa rahaa suoraan, sillä se vahvistaa heidän käsitystään siitä, että rahat on ok tienata kerjäämällä. Mieluummin annan rahaa jotain työsuoritetta vastaan, eli opetan siihen, että työnteko kannattaa.

Annan joskus rahaa Pelastusarmeijan joulupataan ja paikallista eläinsuojeluyhdistystä tuen myös.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna näille kippokerjäläisille rahaa. Soittajille josksu putoaa muutama euro kun sellaisen näkee, tai jos jotain muuta esiintyjiä kaupungissa on. Jonkun verran olen apua antanut Facebook-ryhmien kautta, joissa tarjotaan apua ja pyydetään apua esimerkiksi ostamalla ruokaa tai leipomalla johonkin juhliin, mitkä köyhällä on. Mennyt vain maku tuostakin hommasta, kun useamman kerran tullut vain lokaa niskaan. Leivoin erään henkilön syntymäpäiväjuhliin kakun, toiveena oli, että kakussa ei olisi mansikkaa ja siinä olisi jotain sinistä. Noh, tein sitten vadelmakakun ja päälle sininen vaniljakuorrute. Vein kakun ja ensimmäinen asia mitä tämä nainen sanoi, että ompas ruman sininen, hän olisi halunnut tummemman sinisen. Lisäksi kun sanoin että vadelmatäyte on, niin nyrpisti vain nokkaa, edes kiitosta en saanut.

Toinen tapaus oli, jossa tarjouduin antamaan vanhoja vaatteitani jätesäkillisen eteenpäin. Joku nuori nainen sitten kävi hakemassa tämän säkin ja vähän ajan päästä menin sitten viemään ulos roskia ja huomasin, kuinka taloyhtiön roskalaatikon sekajätelaatikossa oli varmaan puolet sen vaatepussin sisällöstä. Jos ei kaikki vaatteet kelpaa, niin voisi antaa suoraan minulle takaisin, jolloin voisin antaa niitä muille...

Vierailija
19/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan anna rahaa, mutta kuulun facebookin apua vähävaraisille -ryhmään ja sen kautta käyn joskus ostamassa ruokaa vähävaraisen perheen kanssa.

Vierailija
20/26 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna, olen väsynyt köyhien vinkumiseen. Viimeksi viime viikonloppuna tapasin köyhiä sukulaisiani juhlissa. Moni oli huonon näköinen ja huonosti pukeutunut, valitteli rahapulaa ja elämän yleistä vaikeutta samalla kun kädet tärisi krapulasta ja tupakka paloi. Ei noita vaan voi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi