Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ole kohtelias kaupassa?

Vierailija
17.10.2014 |

Kun astut putiikkiin ja myyjä tervehtii sinua, miksi et tervehdi takaisin? Miksi et kassalla katso myyjää etkä vastaa kun tervehditään tai kysytään, että tarvitsetko pussia? Miksi et sano kiitos?

Kuka täällä tunnustaa käyttäytyvänsä ylimielisesti myyjiä kohtaan? Kuka tunnustaa ettei vasta tervehdykseen tai sano kiitos? Kysymys sinulle: Miksi?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:56"]

Vastaan aina tervehdykseen. Joskus käy niin että tervehdin itse mutta myyjä ei vastaa. Haluisin tietää miksi.

[/quote]

Sitä ei todennäköisesti kuultu tai myyjä ei tajunnut että se oli osoitettu hänelle. Sitä ottaa päälleen heti työpaikalle astuessa sellaisen "kohteliaisuusrefleksi"-roolin. En tiedä yhtäkään kollegaa joka ei tarkoituksella vastaa asiakkaan tervehdykseen.

Vierailija
2/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:00"]

Mä olen tavannut aika tylyjä myyjiä niin siksi. Itis on paras esimerkki tylyistä myyjistä, tähän vois oikein listata liikkeet joissa paskinta palvelua.

[/quote]

Jaa toki kokemuksesi. Ei tarvitse tarkkaan kertoa missä ettei ketjua poisteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse käsitän nuo luettelemasi myyjän teot osaksi myyntiprosessia ja henkilö ei ehkä halua olla osa sitä. Syystä tai toisesta. Pelkää ehkä, että sanomalla hei on oltava edelleen mukava ja ostettava jotain.

Vierailija
4/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 23:02"]

Ainakin itse käsitän nuo luettelemasi myyjän teot osaksi myyntiprosessia ja henkilö ei ehkä halua olla osa sitä. Syystä tai toisesta. Pelkää ehkä, että sanomalla hei on oltava edelleen mukava ja ostettava jotain.

[/quote]

Okei no entä se että kassalla ostaessa ei katsota myyjään päinkään, ei vastata tevehdykseen ja nakataan rahat alenuvasti noukittavaksi tiskille?

Vierailija
5/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelkästään epäkohteliasta ja hölmöä, että myyjään pistetään jotakin 'myyntiprosessi'oletuksia. Myyjä on ihminen työssään ja kuuluu sanoa päivää, kiitos, hei hei. Ja mielellään vaikka hymyillä, ellei sinulle ole asennettu jotakin laitetta, joka estää vastaamasta myyjän hymyyn.

Vierailija
6/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska töissä on pakko olla kohtelias vapaalla ei enää jaksa...

Vierailija
7/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olenkin köyhä ja oppimaton, koetan kuitenkin käyttäytyä. Kait sitä yrittää olla ns. sivistynyt ihminen yhteiskunnassa. Ihminen osoittaa monesti olevansa kusipää, ellei suostu suostu tervehtimään esim. itseään köyhempiä. Raha ei tee kenestäkään toista parempaa (voi olla jopa päinvastoin). Pieni nöyrtyminen ei varmaankaan aiheuta kenellekään harmia, oli se pihalla paleleva omistus-luxus-Hiace oma tai naapurin.

Vierailija
8/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskillä hyvä laskea rahat SEKÄ MYYJÄN ETTÄ OSTAJAN.

Vierailija
9/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut / väsynyt ei jaksa olla kohtelias.

Vierailija
10/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen joskus niin ajatuksissani ja väsynyt, että en tervehdi tms. En pidä sitä vielä epäkohteliaisuutuna, ei kai myyjäkään. En jäkätä mistään, käyn vain ostoksilla ja myyjä tekee työtään. Ei kai se kassakaan koko ajan kyttää, tervehtiikö ja hymyileekö asiakas, kai se tietää, että ihmiset vain tekevät ostoksia.

Vierailija
11/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvää päivää" - 10 s. "En tarvitse kuittia kiitos" - 10s. Tämä kertaa 365 ~ 2 h. Tämän verran siis menee vuodessa aikaa hukkaan turhiin muodollisuuksiin jos sellaisia harrastaa. Eikö joku leffan katsominen esim. olisi kuitenkin kivempaa tuonakin aikana?

Vierailija
12/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin sanon: "Hei", jos myyjä tervehtii minua. En halua olla mikään ärsyttävä häntä kohtaan. :) Haluan ja yritänkin vielä lisää olla kohteliaampi, niin eiköhän se riitä! ;)

Vierailija
13/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus näissä pikkuputiikeissa huutaa musiikki niin kovalla, ettei kuule mitään. voisiko sitä laittaa hiljemmälle?

Vierailija
14/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aina tervehdin, kiitän jne. Tosin jos aiemmasta kokemuksesta tiedän, että myyjä ei oma-aloitteisesti puhu asiakkaalle (kaikki moikkaamiset tms. jää asiakkaan vastuulle), niin mäkin saatan olla hiljaa ja katsoa, saadaanko koko ostotapahtuma hoidettua puhumatta juuri mitään. Helsingin keskustan Stockmannilla on yksi tällainen myyjä.

Vierailija
15/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, osalta puuttuu täysin kyky toimia asiakaspalvelutilanteissa. Tavallaan nämä jotka vastaavat että ovat väsyneitä tai eivät jaksa vastata tervehdykseen ovat jollain tavalla vajavaisia henkisesti. En tarkoita nyt siis etteivätkö olisi älykkäitä muuten tai koulutettuja. Puuttuu vain kyky toimia normaali arjessa. Valitettavasti juuri nämä tyypit ovat myös niitä ketkä luulevat että koko elämä tavallaan pyörii heidän ympärillä.

Vierailija
16/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 04:20"]

Koska töissä on pakko olla kohtelias vapaalla ei enää jaksa...

[/quote]

kohteliaisuus pitäisi olla iskostettu luihin ja ytimiin eikä olla vaiva. Mut suomalaiset nyt taitaa olla tämmöisiä junteroita.

Vierailija
17/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ovat moukkia ääliöitä. Varmaan samat tyypit eivät liikenteessäkään piittaa muista, eivät käytä vilkkua eivätkä välitä suojatielle pyrkijöistä. Ovat vaan niin sontaa.

Vierailija
18/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska töissä on pakko olla kohtelias vapaalla ei enää jaksa...

kohteliaisuus pitäisi olla iskostettu luihin ja ytimiin eikä olla vaiva. Mut suomalaiset nyt taitaa olla tämmöisiä junteroita."

Näin se vaan on. Tylyys ja epäkohteliaisuus vie energiaa paljon enemmän.

Vierailija
19/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohtelias kaupan kassalla ja muissakin tilanteissa. Hyvällä käytöksellä saa hyvää palautetta. : )

Vierailija
20/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 05:09"]

"hyvää päivää" - 10 s. "En tarvitse kuittia kiitos" - 10s. Tämä kertaa 365 ~ 2 h. Tämän verran siis menee vuodessa aikaa hukkaan turhiin muodollisuuksiin jos sellaisia harrastaa. Eikö joku leffan katsominen esim. olisi kuitenkin kivempaa tuonakin aikana?

[/quote]

Meneekö sulla kymmenen sekuntia sanoa nuo asiat? :DDD Halooooo

Ja vaikka menisikin, katsot mielummin kerran vuodessa elokuvan kuin olet arjessa ystävällinen?