Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole kohtelias kaupassa?

Vierailija
17.10.2014 |

Kun astut putiikkiin ja myyjä tervehtii sinua, miksi et tervehdi takaisin? Miksi et kassalla katso myyjää etkä vastaa kun tervehditään tai kysytään, että tarvitsetko pussia? Miksi et sano kiitos?

Kuka täällä tunnustaa käyttäytyvänsä ylimielisesti myyjiä kohtaan? Kuka tunnustaa ettei vasta tervehdykseen tai sano kiitos? Kysymys sinulle: Miksi?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 07:18"]

joskus näissä pikkuputiikeissa huutaa musiikki niin kovalla, ettei kuule mitään. voisiko sitä laittaa hiljemmälle?

[/quote]

Sano siitä.

Vierailija
22/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen kohtelias kaikille, mutta en asukaan Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina jaksa kiinnostaa esittää mukavaa. Ketä kiinnostaa? Hankkikoot myyjät itsecarmuutta jos jonkun tuntemattoman tylyys muka loukkaa.

Vierailija
24/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kohtelias ne luulee että tulit jotain oikeasti ostamaan !
Tai jos on kohtelias mutta tavallisen näköinen saa osakseen vain mulkoilua. Köyhä!

Vierailija
25/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:45"]

Ei aina jaksa kiinnostaa esittää mukavaa. Ketä kiinnostaa? Hankkikoot myyjät itsecarmuutta jos jonkun tuntemattoman tylyys muka loukkaa.

[/quote]

Ai sulle se tuottaa erityistä vaivaa olla kohtelias?? Mulla itselläni on kyllä hyvä itsetunto eikä asiakkaat pysty mua loukkaamaan. Silti se askarruttaa, että miten joku voi olla niin sosiaalisesti rampa.

ap

Vierailija
26/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:48"]

No jos on kohtelias ne luulee että tulit jotain oikeasti ostamaan ! Tai jos on kohtelias mutta tavallisen näköinen saa osakseen vain mulkoilua. Köyhä!

[/quote]

No ei luulla. Me luullaan että olet rento ja mukava tyyppi ja osaat kyllä sanoa jos tarvitset apua.

Vierailija
27/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina tervehdykseen. Joskus käy niin että tervehdin itse mutta myyjä ei vastaa. Haluisin tietää miksi.

Vierailija
28/45 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavannut aika tylyjä myyjiä niin siksi. Itis on paras esimerkki tylyistä myyjistä, tähän vois oikein listata liikkeet joissa paskinta palvelua.

Vierailija
29/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 11:51"]

[/quote]

Oletko Suomessa käydessä/asuessa epäkohtelias?

Vierailija
30/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:36"]

[/quote]

[/quote] En ole tuo kommentoija vaan toinen ulkosuomalainen jolle on ihan suoraan sanottu etta kohtelias, hymyileva kaytokseni ei vetele Suomessa. Etta ei minusta enaa olisi Suomessa asujaksi niin omituisesti kayttaydyn.

Vierailija
31/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa kassalla tervehdyksiin, mutta erikoisliikkeissä en koskaan. Tämä johtuu siitä, että vastaamalla tervehdykseen, saan perääni roikkumaan yli-innokkaan myyjän, joka yrittää pakkomyydä kaikkea mahdollista ja josta ei pääse eroon millään.

Vierailija
32/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote] En ole tuo kommentoija vaan toinen ulkosuomalainen jolle on ihan suoraan sanottu etta kohtelias, hymyileva kaytokseni ei vetele Suomessa. Etta ei minusta enaa olisi Suomessa asujaksi niin omituisesti kayttaydyn.

[/quote]

Ja sinä kuuntelet ja muutut töykeäksi? :D

Vierailija
33/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:57"]

Vastaa kassalla tervehdyksiin, mutta erikoisliikkeissä en koskaan. Tämä johtuu siitä, että vastaamalla tervehdykseen, saan perääni roikkumaan yli-innokkaan myyjän, joka yrittää pakkomyydä kaikkea mahdollista ja josta ei pääse eroon millään.

[/quote] Etko osaa kohteliaasti sanoa etta kiitos katselisin nyt ihan rauhassa itse kun en ole varma siita mita haluan? Toimii ainnnakin taalla meilla. Vai veiko kissa kielesi?

Vierailija
34/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuntemattomista ihmisistä. Käyn kaupassa hankkiakseni ruokaa selvitäkseni hengissä, en mene sinne miellyttämään myyjää. Toivottavasti itsepalvelukassoista tulee yleinen käytäntö Suomessa, ettei kenenkään tarvitse moikkailla ja nöyristellä.

Vierailija
35/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:15"]

En pidä tuntemattomista ihmisistä. Käyn kaupassa hankkiakseni ruokaa selvitäkseni hengissä, en mene sinne miellyttämään myyjää. Toivottavasti itsepalvelukassoista tulee yleinen käytäntö Suomessa, ettei kenenkään tarvitse moikkailla ja nöyristellä.

[/quote]

Onko sulle tervehdykseen vastaaminen ja kiitoksen sanominen NÖYRISTELYÄ?

Uskomatonta miten heikko on joidenkin itsetunto.

Olet varmasti se omituisen oloinen haisuli josta ei saanut selvää että puhuuko suomea vai mitä kun mutisi niin hiljaa kiusaantuneena kun menin tungettelevasti kysymään, että laitetaanko ostokset pussiin.

Vierailija
36/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jos itse asiakkaana on ystävällinen, niin aina saa hyvää ja ystävällistä palvelua. En muista, koska olisin saanut huonoa palvelua, vaikka olen pienituloinen ja tavallisesti pukeutuva nainen.

Vierailija
37/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:57"]

[/quote] Etko osaa kohteliaasti sanoa etta kiitos katselisin nyt ihan rauhassa itse kun en ole varma siita mita haluan? Toimii ainnnakin taalla meilla. Vai veiko kissa kielesi?

[/quote] Voi myos olla niin etta myyja on provisiopalkalla ja silloin on tartuttava tilaisuuteen = asiakkaaseen. Siihenkin on kohtelias ratkaisu: Jos myyjalla ei ole nimilaattaa rinnassa niin kysyt mika hanen nimensa on ja sanot etta 'jos tarvitsen apua, Pirkko, niin tulen hakemaa sinut'. Pirkko rauhoittuu kun olet nyt hanen asiakkaansa.

Vierailija
38/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

Ja sinä kuuntelet ja muutut töykeäksi? :D

[/quote] Not my cup of tea, mutta en myoskaan suunnittele lomamatkoja tai muuttamista Suomeen.

Vierailija
39/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aina morjenstan takaisin ja olen kohtelias, mutta välillä myyjät käyttäytyvät kuin pikkulapset (ei moikkaa takaisin jos teen aloitteen...plaah).

Vierailija
40/45 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myyjä tervehtii, niin se ei usein ole mitenkään aitoa kohteliaisuutta tai kiinnostusta asiakasta kohtaan, vaan työhön kuuluvaa näytelmää. On ihan OK asikkaalta näytellä mukana tai olla näyttelemättä. Myyjä näkee molempia tyyppejä joka päivä, ja kaikkien raha kelpaa yhtä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi