Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Televisiossa ekonomisti Aki Kangasharju sanoi, että nyt on noususuhdanteessa töitä kaikille työhalukkaille.

Vierailija
08.09.2021 |

Siinäs kuulitte.

Kokoomuksen äänestäjä

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on palkattu valehtelemaan. EK.n puudeli ja niitten parrua ottaa perseeseen.

Vierailija
22/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillekään ei tekisi pikku dieetti pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 1980-luvulla tyhmäkin eli palkallaan ja osti siinä sivussa talon, auton, mökin...

Vierailija
24/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun kuulin sen lauseen, oli mennä iltakahvi väärään kurkkuun. KAI-KIL-LE! Ja siihen perään: työttömyysturvaa voidaan kiristää, kun on nyt meneillään nousukausi.

Vierailija
25/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä vakiotyöpaikassa sanoa että työtä riittää jokaiselle haluavalle. Toista se on sillä viisikymppisellä työttömällä joka lähettää kymmeniä hakemuksia ilman vastausta.

Vierailija
26/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joo. Tuttu joka on tehnyt varmaan reilut 30v töitä pääsi useiden työttömyysvuosien jälkeen kauppaan harjoittelemaan hyllyttämistä. 9€ päivä työttömyyspäivärahan päälle.

Kaukana ovat ne päivät, jolloin käveltiin naapurifirmaan (jossa oli 5 mk/h isompi tuntipakka).

Kun minä olin nuori, oli työllistämistuki. Työaika ja palkka olivat ehkä 80% kokoaikatyön vastaavista? Silloinkin kierrätettiin näitä tukityöllistettyjä ilman ajatustakaan vakipaikasta, uutta putkeen 6 kk jälkeen.

Mutta on tämä härskiä. Miksi kukaan palkkaisi kun näitä saa?

Vierailija
27/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä vakiotyöpaikassa sanoa että työtä riittää jokaiselle haluavalle. Toista se on sillä viisikymppisellä työttömällä joka lähettää kymmeniä hakemuksia ilman vastausta.

Ja vieläpä erittäin hyvällä liksalla.

Vierailija
28/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti varmaan ilmaiseksi häiriköimään ihmisiä puhelinmyyjänä pääsisi. 

Se nyt on se ja sama tuollainen homma, että tekeekö vai ei. Oikeastaan kokonaisedun kannalta on järkevämpää olla tekemättä. Se säästää ihmisten hermoja kun ei soitella ja siten säästyy terveydenhuoltomenoja (vähemmän infarkteja jne.). 

Vierailija
29/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. En ole 53v akateemisena naisena päässyt mihinkään vaikka olen laittanut noin 200 hakemusta. Tämän Akin pitäisi alkaa kurittaa työnantajia jos eivät ota yli 50-vuotiaita töihin!

Ainakin itse pyrin siihen, että viisikymppisenä en tee töitä. 

Olen nyt 26 ja kolmekymppisenä en tee enää töitä ulkopuoliselle. Nelikymppisenä en tee työtä enää rahan vuoksi. Näin olen päättänyt. Nyt säästössä 147 tuhatta euroa(netto).

Vierailija
30/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ajattelee vieläkin niin kuin "ennen vanhaan" kyllä nälkä ja rahattumuus töihin pakottaa, ehdoilla ja palkalla millä tahansa, nykyään paikallista "Sopimista" pitäisi lisätä, tai sitten ei. Isäntä ja renki eivät ole ihan tasavertaisessa tilanteessa.

Vierailija
31/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Akin Twitter varmaan tämän jälkeen laulaa.

Vierailija
32/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. En ole 53v akateemisena naisena päässyt mihinkään vaikka olen laittanut noin 200 hakemusta. Tämän Akin pitäisi alkaa kurittaa työnantajia jos eivät ota yli 50-vuotiaita töihin!

Sä kuulut eläkkeelle. Sun juna meni jo. Toki voit aina kouluttautua lähihoitajaksi.

Ei tarvitse kouluttautua lähihoitajaksi.   Ehkä pitää kuitenkin katsella vähän boxin ulkopuolelta töitä.

Jos on kovin kovat vaatimukset, niin sitten ei kyllä ole mahdollisuuksia.

Vierailija
33/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri irtisanouduin pienipalkkaisesta, vihatusta ja halveksitusta pysäköinninvalvojan työstä, jossa kuitenkin tienasin ruhtinaallisesti noin 12€/h. Ja olen 51v. Kun pääsin tuohon työhön, olin ollut pitkään työtön ja olin niin onnellinen, että kelpasin edes jonnekin. Nyt 3,5 vuoden jälkeen tuntui että tämä ahdistava työ pilaa koko muun elämän ja työttömyyskään ei olisi niin kauhea kohtalo kuin vielä 15 vuotta lisää tätä samaa. Aikansa sitä jaksaa olla joka päivä haukuttavana ja kuunnella sivullisiltakin halveksuvia kommentteja. Ja vielä huonoa kohtelua työnantajankin suunnalta. Kiitos riitti. Otan riskin ja yritän löytää jotain säällisempää työtä AMK-tutkinnollani. Ihan heti en silti suostu ottamaan työhaluttoman leimaa.

Vierailija
34/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa! Olenkin lähettänyt 205 hakemusta, kerrankin voin VALITA mihin menen!!! Kiitti Aki!

Vierailija
35/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juuri irtisanouduin pienipalkkaisesta, vihatusta ja halveksitusta pysäköinninvalvojan työstä, jossa kuitenkin tienasin ruhtinaallisesti noin 12€/h. Ja olen 51v. Kun pääsin tuohon työhön, olin ollut pitkään työtön ja olin niin onnellinen, että kelpasin edes jonnekin. Nyt 3,5 vuoden jälkeen tuntui että tämä ahdistava työ pilaa koko muun elämän ja työttömyyskään ei olisi niin kauhea kohtalo kuin vielä 15 vuotta lisää tätä samaa. Aikansa sitä jaksaa olla joka päivä haukuttavana ja kuunnella sivullisiltakin halveksuvia kommentteja. Ja vielä huonoa kohtelua työnantajankin suunnalta. Kiitos riitti. Otan riskin ja yritän löytää jotain säällisempää työtä AMK-tutkinnollani. Ihan heti en silti suostu ottamaan työhaluttoman leimaa.

Toivottavasti löydät jotain, mikä sopii paremmin.   

Vierailija
36/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta työstä saa nykyisin niin vähän palkkaa ettei sillä palkalla tule toimeen ilman lisätukia.

Vierailija
37/79 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voikin olla isopalkkaisia ihmisiä, jotka ovat pihalla kuin lumiukot: väittää kaikenlaista paskaa medioissa!

Vierailija
38/79 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko, että palkallisia? Eli jokainen työvoimapoliittisessa toimenpiteessä, kurssissa, työkokeilussa tai kuntouttavassa työtoiminnassa oleva voi lopettaa heti tänään ja mennä töihin. Tiedoksi kaikille, jotka eivät tiedä, että näissä ei noudateta irtisanomisaikoja, vaan nämä saa lopettaa koska tahansa ilman sanktioita, karenssi voi tulla jos työttömäksi jää, mutta mitään muita sanktioita ei tule vaikka jättäisi tänä aamuna menemättä ja palkallinen työ on hyvä syy lopettaa heti. Olen itsekin lopettanut kurssin päivän jälkeen saatuani töitä. 

Vierailija
39/79 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001723485.html

(Kulttuurimme rikastuttajien työllisyystilanteesta.)

Ja näköjään löytyy kymmeniä miljoonia ulkomaalaisten työllistämistä varten, vaikka kehitystä ei ole tapahtunut. Ne arvovalinnat... Otetaan virolaisia töihin ja Kela maksaa niille mm. kotihoidontukea ja lapsilisääkin Viroon perheelle.

Vierailija
40/79 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan äijä vitsin murjaisi! Suomen työttömyysaste oli alimmillaan 1980-luvun lopussa, ja silloinkin työttömyysprosentti oli kolmen pinnassa.

Rakennetyöttömyys on ymmärtääkseni aina noin kolmen prosentin luokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi