Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt selvisi syy miksi nielussa tuntunut roska (olen tehnyt asiasta monta aloitusta täällä)

Vierailija
31.08.2006 |

Illalla otin oikein taskulampun kanssa ja rupesin kunnolla katsomaan kurkkuun että näkyykö mitään. Ja niinhän siellä näkyi, nielurisan ja kielen " välissä" valkoinen möntti. Ja näitä kuulemma sanotaan propuiksi!! Kun on isot nielurisat niin niitä tulee, mutta epäselvää minulle on edelleen mikä ne aiheuttaa lopen! Itselleni tämä vaiva tuli joskus keväällä, ja siitä lähtein on miltei jatkuvasti ollut se roskan tunne kurkussa. Proppuhan se siellä siis. Ja kuulemma niitä tulee lisää jatkuvasti. Näin tiedotti eräs tuttavani. Jotenkin iljettävää että tuollaisia suuhun tulee!!! Olisi kiva tietää voiko niitä ehkäistä mitenkään, sattuisiko kellään olemaan tietoa tai kokemusta asiasta? Oli meinaan hieman hankalaa saada tuo proppu pois tuolta nielurisan ja kielen välistä, kun meinas koko ajan tulla oksennus kun koetin sorkkia sitä pois =( Ja jos niitä kerta uusia tulee... voih!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä on peitteitä, ja otettiin nieluviljely ja jokin bakteeri siellä jylläsi ja sain kahden viikon antibioottikuurin. Mutta roskan tunne säilyi. Tästä aikaa pari kk kun kävin lääkärissä.

ap

Vierailija
2/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa just tuon takia nielurisojen poistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa päivässä niitä irtosi. Muu ei oikein lopullisesti auta kun risojen leikkaus.

Vierailija
5/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karmivalta! Proppuja mulla siis vain toisella puolen mutta kiusallista on todella!

ap

Vierailija
6/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1,5v:n hengityksestä olen nimittäin miehelle valitellut jo jonkin aikaa, siinä on sellainen pistävä haju. Voiko liittyä tähän?

Vierailija
7/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielutulehduksen yhteydessä proppuja tulee helpommin kuin muulloin. Mutta jos niitä tuppaa muulloinkin tulemaan, niin hammasharjan varrella vain painat propun vierestä ja ne plopsahtaa pois. Itselläni on vaiva pikkuhiljaa helpottanut. Nykyisin proppuja ei juurikaan enää tule.

Vierailija
8/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele, miltä miehestä tuntuu suudella sinua, kun se propun oksettava MAKU ja HAJU tunkeutuvat hänenkin suuhunsa.. joku kunnon kielari-imutus, niin se klöntti lopsahtaa hänen suuhunsa.

hyi perkele.

ja se haju on todella kuvottava, sanoinkuvaamattoman etova..

että oikein hyviä suuteluhetkiä!

Vierailija
9/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niitä tulee ja oksettaa aina kaivella niitä pois..ettei haise henki???

Vierailija
10/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei niitä meinaa kaivamallakaan saada. Sitä paitsi, tuskin mies enää suutelisi, jos vaimon suu maistuisi ja haisisi niin ällölle.

Vierailija
11/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haisevat aivan kammottavalle! Flunssan aikana tulee enemmän.

Vierailija
12/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos makeista nauruista!!!

Vierailija
13/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan loppuivat... Nielurisat ovat isot edelleen. Olen kyllä aika friikki nykyään hampaitten ja kielen harjailussa, hammaslangan ja apteekista ostetun suuveden kanssa. Josko se olisi sitten auttanut.

Vierailija
14/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö vähähiilihydraattisesti ja emäksisöivää ruokaa, on suuri mahdollisuus sille, että nuo proput häviävät. Mulle kävi näin.

Vierailija
15/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 1,5v. vanhana. Lääkäri katsoi kurkkuun ja totesi että ohhh onpa isot nielurisat. Mutta vielä ei voi leikata kun on niin pieni, ettei saa kunnolla pidettyä hengitysteitä auki leikkauksen jälkeen ja kuulemma kasvavat uudestaan, jos noin pieneltä leikkaa. Mutta kyllä voi siis olla isot nielurisat.

Vierailija
16/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan, että työntäisin hammasharjan varren kurkkuuni. Alkaa niin yökkäyttämään.

Vierailija
17/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne irtoavat. Nykyään minulla on niitä tosi harvoin (vai ollenkaan?), joten saattaa olla iän myötä helpottava vaiva. En menisi leikkaukseen noin pienen vaivan vuoksi.

Vierailija
18/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä on ikävää on se että sen jälkeen on kurkku tosi kipeä eikä pysty syömään oikein mitään noin 3 viikkoon. Kaikki maistuu pilaantuneelle ja nieleminen on hankalaa. Mulle on tehty 18-vuotiaana.

Vierailija
19/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin menin nielurisaleikkaukseen, mikä oli hyvä veto.

Toipuminen ei menny ihan putkeen ja kovat oli ne säryt. Mutta pari vko:n kärsimys ei ole mitään verrattuna elinikäiseen vaivaan.

Vierailija:

niin ne irtoavat. Nykyään minulla on niitä tosi harvoin (vai ollenkaan?), joten saattaa olla iän myötä helpottava vaiva. En menisi leikkaukseen noin pienen vaivan vuoksi.

Vierailija
20/27 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärini sanoi, että nielurisat voidaan aikuiselta poistaa ihan paikallispuudutuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan