Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Paljonko pojan pitäisi kasvaa puolessa vuodessa?
31.08.2006 |
Paljonko teidän poikanne ovat kasvaneet senteissä vuoden ja kahden vuoden välillä? Olen hiukan huolissani poikani kasvusta. Paljonko senttejä normaalisti kertyy tänä vuonna? Tiedän, että on paljon eroja ja yksilöllistä, mutta antakaa jotain suuntaa-antavaa, ettei tarvitsisi olla sydän kurkussa. Kiitos kaikille!
Kommentit (4)
Lunttasin miehen neuvolakortissa ja hänelle ainakin oli ensimmäisen ja toisen ikävuoden välissä kertyny senttejä 12 lisää.
Meillä on kylläkin tyttö mutta hän oli 1vuotiaana 74,5cm ja nyt 2-vuotisneuvolassa 86cm eli lisäystä 11,5cm.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meidän poika kasvoi 13 cm. (1v 80 cm, 2v. 93 cm)
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Kaipa se on yksilöllistä. Mitään keskimäärää ei ole.Jostain olen lukenut, että ainakin 6 senttiä pitäisi vuodessa kasvaa leikki-iässä. En tiedä, päteekö vielä näihin aivan pieniin. Oma paikani oli vuoden iässä hieman vajaa 78cm ja 2 vuoden iässä 91cm eli kasvua oli 13cm. Minkä pituisia olette itse? Jos vanhemmat ovat lyhyitä niin aivan hyvin teidän poika voi olla lythytkin ja olla silti aivan terve ja normaali. Tiedän moniakin ns lyhyitä miehiä eikä heissä muuten ole mitään vikaa. Jos poika kasvaa omalla käyrällään, huolta ei ole. Huolestuttavaa on, jos yhtäkkiä tippuu jyrkästi omalta käyrältään. Toivottavasti tästä oli jotain apua.