HS pääkirjoitus: Kaukolämmön hinnankorotus oli poliitikkojen tilaama
Kiltit - älkää äänestäkö vihreitä.
Kommentit (29)
”SITÄ saa mitä tilaa. Helsingin kaupungin energiayhtiö Helen nostaa kaukolämmön hintaa syyskaudella 30 prosenttia.
Helenin kaukolämpöpäätöksessä suuri globaali linjaus muuttui konkreettiseksi, sana tuli lihaksi. Ja kukapa muu lopulta lihat, hinnat ja hintojen korotukset maksaisi kuin kuluttaja. Ja ainahan on maksettava eikös juu, sillä kaukolämmöstä irtoaminen on kallista ja hankalaa.
HELENIN hintojen korotusta voi pitää loogisena seurauksena sovituista linjauksista ja muutoksesta kohti ilmastoystävällistä linjaa”
Niin. Tätä saa jos on tarpeeksi typerä äänestääkseen vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiltit - älkää lämmittäkö kotejanne talvella t-paitailmaston tasolle.
Sinä vajaa tahvo voit minun puolestani palella vaikka pakkasessa, mutta minä haluan asuntooni lämmintä.
Siellä ne vihreät yrittää varmuuden vuoksi laittaa vielä lisääkin veroja.
No sitä saitte mitä halusitte. Olkaa nyt iloisia 🥳🥳
vaikka viluisinakin. 🤪🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vajaa tahvo voit minun puolestani palella vaikka pakkasessa, mutta minä haluan asuntooni lämmintä.
Lämmin on eri asia kuin maailmasta piittaamaton mukavuudenhalu lekotella sisällä t-paidassa vuoden ympäri. Miten olisi villapaita? 19 asteen lämpötilassa nukutkin paremmin.
Kaupunki omistaa tuon Helenin eli sen tuotto on käytännössä lisäveroa maksukykyisille. Taitaa Juhana "asuntotulo" Vartiainen olla vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmin on eri asia kuin maailmasta piittaamaton mukavuudenhalu lekotella sisällä t-paidassa vuoden ympäri. Miten olisi villapaita? 19 asteen lämpötilassa nukutkin paremmin.
Sinä voit nukkua paremmin tuossa lämpötilassa. Älä pelle tule mulle sönkkäämään sitä, missä lämpötilassa minä nukun parhaiten. Sinä et sitä nimittäin tiedä.
Ja ei, en ole kotonani villapaita päällä vaikka kuinka vihersekopäät ulisisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit nukkua paremmin tuossa lämpötilassa. Älä pelle tule mulle sönkkäämään sitä, missä lämpötilassa minä nukun parhaiten. Sinä et sitä nimittäin tiedä.
Ja ei, en ole kotonani villapaita päällä vaikka kuinka vihersekopäät ulisisivat.
Juu, ei todellakaan palella. Joku laatu elämässä olla pitää.
No. Jos kivihiilellä lämmittää tähän maailman aikaan niin sietää maksaakin. Kannattaisiko siirtyä vähemmän saastuttavampaan energiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:'''D
Vajaa tahvo pelle kuittaa. Kun ihmislaji on juuri tällä tasolla niin sitä parempi, mitä nopeammin ilmasto muuttuu meille sietämättömäksi. Teet hyvää työtä 24/7 saunaasi lämmittäessä.
Mä kyllä tykkään olla kalsarisillaan alle 20 lämmössä, mutta veikkaan, että kaikki koneinsinöörit ei tykkää.
Tykkään jopa kylmässä nukkua ilman peittoa.
Jotenkin koomista että Hesan vihreät valittaa turpeesta, ja sitten niiden omat kämpät lämpenee kivihiilellä.
Vierailija kirjoitti:
No. Jos kivihiilellä lämmittää tähän maailman aikaan niin sietää maksaakin. Kannattaisiko siirtyä vähemmän saastuttavampaan energiaan?
HS
”Helen pyrkii kohti uusiutuvalla energialla tehtävää kaukolämpöä, mutta vielä ei ole valmista. Kivihiiltä ei korvata keskitetyllä laitoksella, vaan tuotannosta tulee hajautettua. Konesaleja, kotitalouksia, maalämpöä ja merivesilämpöä hyödyntävä verkosto on tulossa.”
Vierailija kirjoitti:
Mitä elämää se sellainen on?
Kotona kyhjötetään peittojen alla, kun muuten palelee.
Sama kuin syötäisiin lähinnä perunaa, porkkanaa ja lanttua, koska ruoka on niin kallista.
Tai kävellään joka paikkaan, kun bensa on niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS
”Helen pyrkii kohti uusiutuvalla energialla tehtävää kaukolämpöä, mutta vielä ei ole valmista. Kivihiiltä ei korvata keskitetyllä laitoksella, vaan tuotannosta tulee hajautettua. Konesaleja, kotitalouksia, maalämpöä ja merivesilämpöä hyödyntävä verkosto on tulossa.”
Niinpä niin. Tulossa on. Toivottavasti ei yhtä tehokkaasti kuin länsi-metro. Olisi kyllä ollut jo monia vuosia sitten järkevää siirtyä. Nyt alkaa olla aika myöhäistä, ilmastonmuutos on täällä jo. On kyllä ihan oikeasti järkyttävä häpeä, että Suomen pääkaupunki lämmitetään kivihiilellä 2021.
Nouseekohan Fortumin osakkeet sitten kovasti?
Huvittavaa tämä puoluepoliittinen otsikointi.
HS otsikoi, että hinnan korotus on poliitikkojen tilaama. - Siis syyttää nyt kaikkia puoluita, myös oppositiota. Jos meillä olisi porvarihallitus, niin otsikko kyllä kertoisi tuon olevan hallituksen tilaama.
Sama homma Iltiksellä tänään, kun se kauniisti kuvasi, miten Marin jätti muut hoitamaan tehtävänsä eli setvimään Keskustan ja Vihreiden riidan. - Auta armias, jos tuo olisi tapahtunut Sipilän hallituksessa, otsikko olisi ollut kissankorkuisin kirjaimin "Sipilä nosti kädet pystyyn. kykenemättömänä hoitamaan tehtäviään".