Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan käynyt Helsingissä. Onko muita?

Vierailija
17.10.2014 |

Maailmalla on tullut matkusteltua mutta Helsingissä en tosiaankaan ole koskaan käynyt. Ei ole kiinnostanut.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 11:41"]Pakko sanoa, että minustakin on tavattoman outoa, jos ei tavallinen, aikuien suomalainen ole koskaan käynyt Helsingissä. Ei missään koulutuksessa, oman alansa/kiinnostuksen kohteensa messuilla, konsertissa, koululaisena luokkaretkellä, mennyt kaupungin poikki matkalla Tallinnan-lautalle...? Sinänsä ei ole mikään pakko tietenkään omalla vapaa-ajallaan matkustaa Helsinkiin ja vielä vähemmän pakko on kaupungista tykätä, mutta kyllä se silti kertoo ihmisen elinpiiristä, jos on aikuinen, eikä ole ikinä sattunut millään asialla poikkeamaan Helsingissä. Te, jotka olette matkustaneet paljon käymättä Helsingissä, oletteko käyneet koskaan esimerkiksi Tallinnassa/ laajemmin Virossa? Onko Espoo kulttuuritarjotoineen tuttu? Vai kuuluvatko nämäkin niihin ei-kiinnostaviin kohteisiin? [/quote] Oletko itse tutustunut Haaparantaan? Myös Turun upea museotarjonta, puhumattakaan kulttuurista, on liian monelle suomalaiselle vieras. Minusta on myös ahdasmielistä, että henkilö, joka tuntee hyvin Kainuun luonnon ja Kulttuuritarjonnan, matkustaisi ilman syytä 600 km Espooseen, josta ei tunne ketään, mitään tai muutenkaan ole kiinnostunut. Helsinkiläiset ovat niin pk-seutukeskeisiä, että eivtä ymmärrä suomen olevan muutakin kuin "Helsinki ja muut".

[/quote]

En ole tämän kirjoittaja, mutta olen katsonut Kainuun vaarat ja Kolit, Haaparannan, Karesuvannon jne. nähnyt. Lisäksi reissannut ympäri Suomen neidon pohjoisesta etelään, idästä länteen. Lisäksi matkustellut 42 muussa maassa. Kaikki ihania kokermuksia. Olen itse stadilainen neljännessä polvessa, ihan Krunikan flikka. Älkää nyt yleistäkö:). Suomi on kaunis ja ihana maa.

Vierailija
42/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:47"]

Maailmalla on tullut matkusteltua mutta Helsingissä en tosiaankaan ole koskaan käynyt. Ei ole kiinnostanut.

[/quote]

Mä olen käynyt kaksi kertaa. Et ole menettänyt mitään.

J-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, tuo Suomen ihmisviemäri ja eläinrääkkäämön eli Korkeasaaren kotikaupunki. Steissillä ryöstetään ja muutenkin ihmiset todellisia kusipäitä, tervetuloa! Itse asun Tammisalossa, mutta en minä silti Helsingistä pidä.

Vierailija
44/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet paljon maailmalla matkustanut, niin olet kyllä väkisinkin käynyt vähintään Helsinki-Vantaan lentokentällä.

Vierailija
45/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa

Vierailija
46/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:42"]Jos olet paljon maailmalla matkustanut, niin olet kyllä väkisinkin käynyt vähintään Helsinki-Vantaan lentokentällä.
[/quote]
Joka on Vantaalla.

Vierailija
47/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:42"]

Jos olet paljon maailmalla matkustanut, niin olet kyllä väkisinkin käynyt vähintään Helsinki-Vantaan lentokentällä.

[/quote]

No se nyt ei olekaan Helsingissä.

Vierailija
48/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta useimmilta paikkakunnilta ei ole suoraa bussiyhteyttä Helsinki-Vantaalle, vaan sinne menijä joutuu menemään ensin Helsingin keskustaan ja sieltä bussilla lentokentälle.

Vierailija
49/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:47"]Mutta useimmilta paikkakunnilta ei ole suoraa bussiyhteyttä Helsinki-Vantaalle, vaan sinne menijä joutuu menemään ensin Helsingin keskustaan ja sieltä bussilla lentokentälle.
[/quote]
Junalla pääsee Tikkurilaan ja Tikkurilasta bussilla lentoasemalle. Ja eiköhän useimmat tule autolla lentoasemalle. Eli ap on hyvin voinut välttää Helsingin kamaralle astumisen.

Vierailija
50/50 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tässä aukko yleissivistyksessä, sillä Helsingin perusti Ruotsin kuningas Kustaa Vaasa 12.6. 1550. 🙂