Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauvan yli 6 kk pitäisi pärjätä yö ilman maitoa/nestettä?

Vierailija
29.10.2014 |

Kysyin oikein lastenosastolla ollessamme tätä asiaa ja hoitaja sanoi että yli 6 kk ei tarvitse maitoa yöllä vaikka ravinnotta oloa tulisi 12 h. Meillä 10 kk ikäinen vauva ja kyllä olen hänelle maitopullon antanut aamuyöllä kun hän sitä haluaa. Samoin olen tehnyt 2 edellisen lapsen kanssa kunnes he ovat jossain vaiheessa lakanneet heräämästä pullolle. Mä en vaan ymmärrä näitä nykyohjeita että sen ja sen ikäinen ei tarvi yöllä juomista jne. Kuka voi oikeasti toisen janosta/nälästä sanoa mitään? Mä ainakin tarvitsen vesilasillisen yöllä vessareissun yhteydessä ja jos olen joutunut jonkun verikokeen takia olemaan juomatta 12 h, on se tehnyt tiukkaa. Miksi vauvan pitäisi siihen pystyä, selventäkää mulle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan neuvolassa tarkoittivat sitä, että ns. fyysisesti vauva ei tarvitse nestettä yöllä mutta sitä voi antaa jos vauva sitä pyytää.

Vierailija
2/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Lapsen kasvu on tuossa iässä niin kiihkeää, että aika harva lapsi pärjää pitkiä aikoja syömättä ja juomatta. En tajua, miksi sen lapsen verensokerin pitää päästä laskemaan tosi matalalle, kun ei se tee hyvää aikuisellekaan. Omassa kaveripiirissäni hyvin harvan lapsi on luontaisesti ollut syömättä koko yön vielä tuossa iässä.

Mutta siis, osastolla ei mennä lapsen tahtiin, vaan siellä mennään kellon tahtiin. On ihan sama, kuinka nälkä sillä vauvalla on, jos sen vauvan syöttäminen on laskettu seuraavaan vuoroon tulijoille, silloin häntä ei aleta syöttämään. Ei niitä ohjeita kannata kotioloihin edes  yrittää soveltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se vastaus jo heti tulikin. Sen ikäinen pärjää harmitta yön yli, mutta jos haluaa ja on jano, ei tarvi kellosta katsoa että enpä anna vielä kun pitäisi pärjätä.

T. Myös oikein lastenosaston hoitaja

Vierailija
4/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö nukkui 3kk lähtien 22-09 ja minusta se oli selvä merkki ettei tarvitse yöllä maitoa joten en tietenkään alkanut häntä herättelemään kun kasvoi hyvin ja kaikki oli ok.

Toki vauvalle annetaan yöllä ruokaa jos herää sitä vaatimaan mutta 6kk syö jo yleensä kiinteitä ja niitä voi päivällä antaa sen verran paljon ettei koko yö mene tissi suussa. 

Vierailija
5/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10 kk syö päivisin kuin hevonen muttei suostu juomaan mitään. Ei maitoa, ei vettä. Yöllä tankkaa sitten useamman kerran maitoa. Tämä on raskasta mutten tiedä mitä tekisin, koska tuntuu että pakkohan sitä nestettä on jossain vaiheessa antaa. Ja ollaan kokeiltu kaikki lasit, nokkamukit jne. 

Vierailija
6/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se sääntö sen vauvan takia olekaan vaan vanhemman. Minulla ainakin alkaa hajota pää, kun vauva syö öisin kahden tunnin välein. Jotenkin pitäisi saada ainakin yksi pidempi unipätkä.

Vierailija
7/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 11:17"]No eihän se sääntö sen vauvan takia olekaan vaan vanhemman. Minulla ainakin alkaa hajota pää, kun vauva syö öisin kahden tunnin välein. Jotenkin pitäisi saada ainakin yksi pidempi unipätkä.
[/quote]

Kokeile herätä 20min välein, 2h tuntuu luksukselta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme