Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan käynyt Helsingissä. Onko muita?

Vierailija
17.10.2014 |

Maailmalla on tullut matkusteltua mutta Helsingissä en tosiaankaan ole koskaan käynyt. Ei ole kiinnostanut.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 04:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:47"]

Mutta useimmilta paikkakunnilta ei ole suoraa bussiyhteyttä Helsinki-Vantaalle, vaan sinne menijä joutuu menemään ensin Helsingin keskustaan ja sieltä bussilla lentokentälle.

[/quote]

Useilta paikkakunnilta on suora yhteys Vantaan lentokentälle, joiltakin paikkakunnilta siten että esimerkiksi Keravalla on autonvaihto. Sinne pääsee myös lentokoneella mm. Oulusta, Kajaanista, Tampereelta, Jyväskylästä, Rovaniemeltä, Enontekiöltä jne.

[/quote]

Ja tämäkö estää tutustumasta maamme pääkaupunkiin? No, parempi tuntea Alanya kuin Helsinki:)

Vierailija
22/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisten perustama kaupunki, ei mitään nähtävää.

Vierailija
24/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:15"]

[/quote]

Varsinkin kun ei ole koskaan käynyt.

Vierailija
25/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin 26 vuotta Helsingissä käymättä koskaan Järvenpäätä pohjoisemmassa (kerran lapsena Tampereella Särkänniemessä ja kerran leirikoulussa Lapissa). Sitten muutin itä-Suomeen opiskelemaan enkä pois lähde. Nyt asun Saimaan rannalla ja kyllä täytyy sanoa että minä olen tänä vuonna nähnyt seitsemän kertaa saimaan norpan ja jo siinä on enemmän kulttuuria ja nähtävää ja ihasteltavaa kuin Kiasmassa, eduskuntatalossa ja koko stadissa yhteensä.

Vierailija
26/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin käymään ja niin paljon tykästyin, että jäin pysyvästi! Kyllä minä ymmärrän, että joku ei tule tänne, enhän minäkään ole käynyt kaikissa suomen kaupungeissa, jos asuu vaikka Rovaniemellä ni mitä tarviskaan Helsingistä.

Vierailija
27/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole käynyt eikä kiinnosta. Kuopio, Oulu ja Jyväskyläkin ovat tämmösellä muaalaispellelle liian isoja ja äänekkäitä paikkoja, hrrrh!

Vierailija
28/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kerran teininä käynyt mutta ei kyllä ole kiinnostusta lähteä kun ei osaa edes niitä julkisia käyttää itseään nolaamatta.

Vierailija
29/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:49"]

En ole minäkään käynyt koskaan Helsingissä. Muuta Suomea on kyllä tullut kierreltyä ahkerasti.

Mistäs nyt sitten olen jäänyt paitsi? 

[/quote]

Luonnonhistoriallinen museo, Kiasma, Ateneum, konsertit, teatterit, Suomenlinna, saaristo, Eduskuntatalo (siellä päätettän MEIDÄN asioista itse valittujen ihmisten toimesta) jne. Koko Suomen historia ja nykypäivä. Kyllä pääkaupunki kertoo maasta aika paljon ja on yleissivistystä tietää ja tuntea maansa pääkaupunki. Olen itse diplommatin lapsi ja asunut eri puolilla maailmaa, aina on tullut esiin maiden historia ja tietyt tapahtumat ja paikat, yleensä pääkaupunki on isossa roolissa. Anteeksi huono suomen kieleni. Helsinki on kaunis.

[/quote]

Ja vielä lisäisin ihanat puistot, arkkitehtuurin ja vaikka Korkeasaaren lasten kanssa.

Vierailija
30/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 03:29"]

Enkä minä ole koskaan käynyt Helsingissä! :D enkä kyllä koe että pitäisikään :o mielenkiinnosta ehkä joskus käyn,mutta ei mikään hirveä hinku :D

[/quote] 

minä en ole käynyt frankfurtissa 

Vierailija
31/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BK

Vierailija
32/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin stadissa intin. Asuin muualla. Minulle naurettiin kun en tiennyt stadin baareja, mutta minä en saanut nauraa kun kaverit eivät olleet ikinä erottaneet mäntyä ja kuusta, ja sanoivat Oulun olevan Lapissa. Yksi leveili olevansa ties kuinka monennen polven stadilainen ja kuulemma Tamperetta pohjoisempana ei ollut ikinä käynyt. Eikä turussa. Tai lappeenrannassa. Tai missään muuallakaan.

Vierailija
33/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa edes käydä Helsingissä?

Vierailija
34/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Suomessa vain Tampereella. Olen puoliksi saksalainen ja olen asunut koko elämän Saksassa. Kävin nuoruusikänä paljon Tampereella sukulaisia ja serkkuja tervehtimässä, nykyään tulen harvoin käytyä vaikka toinen kotimaan se onkin. Mutta tarkoituksena on vielä käydä Helsingissä joku päivä :)

Vierailija
35/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että minustakin on tavattoman outoa, jos ei tavallinen, aikuien suomalainen ole koskaan käynyt Helsingissä. Ei missään koulutuksessa, oman alansa/kiinnostuksen kohteensa messuilla, konsertissa, koululaisena luokkaretkellä, mennyt kaupungin poikki matkalla Tallinnan-lautalle...? Sinänsä ei ole mikään pakko tietenkään omalla vapaa-ajallaan matkustaa Helsinkiin ja vielä vähemmän pakko on kaupungista tykätä, mutta kyllä se silti kertoo ihmisen elinpiiristä, jos on aikuinen, eikä ole ikinä sattunut millään asialla poikkeamaan Helsingissä.

Te, jotka olette matkustaneet paljon käymättä Helsingissä, oletteko käyneet koskaan esimerkiksi Tallinnassa/ laajemmin Virossa? Onko Espoo kulttuuritarjotoineen tuttu? Vai kuuluvatko nämäkin niihin ei-kiinnostaviin kohteisiin?

Vierailija
36/50 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:15"]

Olen käynyt Suomessa vain Tampereella. Olen puoliksi saksalainen ja olen asunut koko elämän Saksassa. Kävin nuoruusikänä paljon Tampereella sukulaisia ja serkkuja tervehtimässä, nykyään tulen harvoin käytyä vaikka toinen kotimaan se onkin. Mutta tarkoituksena on vielä käydä Helsingissä joku päivä :)

[/quote]

Onko Saksa hyvä maa? Mikä on Saksassa parasta?

Vierailija
37/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 10:35"]

Minä asuin 26 vuotta Helsingissä käymättä koskaan Järvenpäätä pohjoisemmassa (kerran lapsena Tampereella Särkänniemessä ja kerran leirikoulussa Lapissa). Sitten muutin itä-Suomeen opiskelemaan enkä pois lähde. Nyt asun Saimaan rannalla ja kyllä täytyy sanoa että minä olen tänä vuonna nähnyt seitsemän kertaa saimaan norpan ja jo siinä on enemmän kulttuuria ja nähtävää ja ihasteltavaa kuin Kiasmassa, eduskuntatalossa ja koko stadissa yhteensä.

[/quote]

Molempi parempi. Minäkin rakastan järvisuomea:). Olen kyllä paljasjalkainen stadilainen. Kaiken kulttuurin ohella maalaiselämä on ihanaa silloin tällöin. En vaan voisi täältä muualle pysyvästi muuttaa. Mukava, että Sinä olet löytänyt enemmän sieltä!

Vierailija
38/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 09:15"]

[/quote]

Tämä olikin kiinnostava uusi tieto. Siis että Kustaa Vaasa oli venäläinen.

Vierailija
39/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:47"]

Maailmalla on tullut matkusteltua mutta Helsingissä en tosiaankaan ole koskaan käynyt. Ei ole kiinnostanut.

[/quote]

et ole menettänyt mitään.

Vierailija
40/50 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 11:41"]Pakko sanoa, että minustakin on tavattoman outoa, jos ei tavallinen, aikuien suomalainen ole koskaan käynyt Helsingissä. Ei missään koulutuksessa, oman alansa/kiinnostuksen kohteensa messuilla, konsertissa, koululaisena luokkaretkellä, mennyt kaupungin poikki matkalla Tallinnan-lautalle...? Sinänsä ei ole mikään pakko tietenkään omalla vapaa-ajallaan matkustaa Helsinkiin ja vielä vähemmän pakko on kaupungista tykätä, mutta kyllä se silti kertoo ihmisen elinpiiristä, jos on aikuinen, eikä ole ikinä sattunut millään asialla poikkeamaan Helsingissä.

Te, jotka olette matkustaneet paljon käymättä Helsingissä, oletteko käyneet koskaan esimerkiksi Tallinnassa/ laajemmin Virossa? Onko Espoo kulttuuritarjotoineen tuttu? Vai kuuluvatko nämäkin niihin ei-kiinnostaviin kohteisiin?
[/quote]

Oletko itse tutustunut Haaparantaan? Myös Turun upea museotarjonta, puhumattakaan kulttuurista, on liian monelle suomalaiselle vieras. Minusta on myös ahdasmielistä, että henkilö, joka tuntee hyvin Kainuun luonnon ja Kulttuuritarjonnan, matkustaisi ilman syytä 600 km Espooseen, josta ei tunne ketään, mitään tai muutenkaan ole kiinnostunut. Helsinkiläiset ovat niin pk-seutukeskeisiä, että eivtä ymmärrä suomen olevan muutakin kuin "Helsinki ja muut".