Jeeee!! Sain töitä!
Töitä etsinyt noin kaksi kuukautta, vihdoin tärppäsi, jee. Ei mulla muuta. Hauskaa viikonloppua muillekin!
Kommentit (23)
Kiitos kiitos! Ihan oman alan töitä, ei mitään superrahakasta hommaa, ja tuntejakin luvattiin vain väh. 30/viikko, mutta silti parempi kuin ei mitään tai tuilla kitkuttelu. Paransi kummasti myös itsetuntoa :) AP
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:35"]Kiitos kiitos! Ihan oman alan töitä, ei mitään superrahakasta hommaa, ja tuntejakin luvattiin vain väh. 30/viikko, mutta silti parempi kuin ei mitään tai tuilla kitkuttelu. Paransi kummasti myös itsetuntoa :) AP
[/quote]
Hieno homma silti :)
Mikähän siinä on, että toiset löytää töitä jopa tällaisessa taloustilanteessa, kun taas toiset eivät löydä silloinkaan, kun taloudessa menee superhyvin?
Muistan itse, kun aikoinaan etsin duunia, ja olin valmis ottamaan vastaan minulle tarjotun ns. paskaduunin paskapalkalla (tyyliin 1200 e/kk). Muutama elämäntapalusmuilija nauroi räkäisesti päin naamaa mulle, koska "minä en kyllä tuollaiseen paskaan lähtisi, kun kotona makaamalla nostan tukia melkein saman verran. Taidat olla vähän tyhmä? MUAHHAHHAA!"
AP:lle onnea, hienosti tehty! Ja hattua nostan sille, että suostuit osa-aikaiseen duuniin tukien sijaan.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:50"]
Mikähän siinä on, että toiset löytää töitä jopa tällaisessa taloustilanteessa, kun taas toiset eivät löydä silloinkaan, kun taloudessa menee superhyvin?
Muistan itse, kun aikoinaan etsin duunia, ja olin valmis ottamaan vastaan minulle tarjotun ns. paskaduunin paskapalkalla (tyyliin 1200 e/kk). Muutama elämäntapalusmuilija nauroi räkäisesti päin naamaa mulle, koska "minä en kyllä tuollaiseen paskaan lähtisi, kun kotona makaamalla nostan tukia melkein saman verran. Taidat olla vähän tyhmä? MUAHHAHHAA!"
AP:lle onnea, hienosti tehty! Ja hattua nostan sille, että suostuit osa-aikaiseen duuniin tukien sijaan.
[/quote]
Jännä juttu. Ja sitten kun ne "tukiennoston ammattilaiset" vahingossa joutuvatkin oikeisiin töihin, niin parin-kolmen kuukauden kuluessa yllättäen aina prakaa selkä tai olkapää tai polvi tai...
Mullekin on elämäntapatuetut kettuilleet, kun ovat kuulleet minkälaista palkkaa saan. Kyllähän se rupeaa vituttamaan, mut minkäs teet. Ja tuetuillehan ei mistään saa mitään sanoa, kaikkeen löytyy kyllä hyvä syy ja vika on aina systeemissä. "Kyllähän minä töitä tekisin, jos vaan--"
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:50"]
[/quote]
Sinä, joka alapeukutit tätä, kertoisitko miksi? Jäisitkö itse kotiin, jos töihin menemällä tienaisit vain satasen tai kaksi enemmän kuussa?
Onnea! Kyllä ahkeralle aina töitä löytyy!
En jäisi enkä ole jäänyt, koska en ole ollut työttömänä koskaan. Alapeukutin seuraavasta syystä; Tuollainen yleistävä kirjoitustyyli mitätöi sitä suurta työttömien porukkaa, jotka päivästä toiseen jaksavat uskoa tulevaisuuteen lähettämällä satoja hakemuksia.
Omia töitä? Tarkoitatko jotain pimeää työtä. Hämäriä hommia? ;)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:14"]
En jäisi enkä ole jäänyt, koska en ole ollut työttömänä koskaan. Alapeukutin seuraavasta syystä; Tuollainen yleistävä kirjoitustyyli mitätöi sitä suurta työttömien porukkaa, jotka päivästä toiseen jaksavat uskoa tulevaisuuteen lähettämällä satoja hakemuksia.
[/quote]
Ehkä kysyjä ihan oikeasti mietti, että miksi toisille tuntuu duunia löytyvä, ja sitten toisille ei koskaan. Hakevatko jälkimmäiset "vääriin" paikkoihin, onko hakemuksissa, cv:issä tms jotain vikaa jne? Olen nimittäin itse miettinyt joskus ihan samaa.
Onnittelut AP:lle! Hieno juttu :)
Minäkin sain tällä viikolla vakityöpaikan, usean vuoden pätkätyöläisyyden päätteeksi. Oon just eronnut kahden pienen lapsen äiti joten tämä tapahtui mitä parhaimpaan ajankohtaan elämässäi. Palkka ei minullakaan ole kummoinen, mutta koen olevani kutsumusammatissa.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:16"]
Omia töitä? Tarkoitatko jotain pimeää työtä. Hämäriä hommia? ;)
[/quote]
Hahaa, ei pimeitä töitä, eikä muutenkaan hämärää meininkiä. Panikoin just, että mitenkä tuolta netistä tilataan verokortti :D Perus toimistohommaa, ei sen kummosempaa. Kannatan verojenmaksamista lämpimästi :) AP
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:19"]
Minäkin sain tällä viikolla vakityöpaikan, usean vuoden pätkätyöläisyyden päätteeksi. Oon just eronnut kahden pienen lapsen äiti joten tämä tapahtui mitä parhaimpaan ajankohtaan elämässäi. Palkka ei minullakaan ole kummoinen, mutta koen olevani kutsumusammatissa.
[/quote]
Tuo on kyllä tosi hieno juttu kans, mahtavaa! Eikö ole hieno tunne, kun voi huokaista helpotuksesta, ainakin yhden asian kohdalla? Yllättävän vähällä rahalla sitä tulee toimeen, kun vaan haluaa, ja ainahan sitä voi sitten muita töitä katsella, jos niikseen tulee :) Voi kun minäkin löytäisin oman kutsumusammattini... AP
Sama täällä! Oon hakenut monta kuukautta ja tein viikko sitten sellaisen itsesäälialoituksen av:lle et kukaan ei mua palkkaa mut tänään oon saanut kolme kutsua haastatteluun!! Ihme onnenpäivä :D
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:25"]
Sama täällä! Oon hakenut monta kuukautta ja tein viikko sitten sellaisen itsesäälialoituksen av:lle et kukaan ei mua palkkaa mut tänään oon saanut kolme kutsua haastatteluun!! Ihme onnenpäivä :D
[/quote]
Tsemppiä haastatteluihin! Kyllä sullekin jotain löytyy, ihan varmasti. Pidät vaan lipun korkealla! AP
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:19"]
[/quote]
Tuo on kyllä tosi hieno juttu kans, mahtavaa! Eikö ole hieno tunne, kun voi huokaista helpotuksesta, ainakin yhden asian kohdalla? Yllättävän vähällä rahalla sitä tulee toimeen, kun vaan haluaa, ja ainahan sitä voi sitten muita töitä katsella, jos niikseen tulee :) Voi kun minäkin löytäisin oman kutsumusammattini... AP
[/quote]
Kun on valmiiksi työsuhteessa niin on se "kutsumusammatinkin" miettiminen ja työpaikan vaihtaminen helpompaa. ;) Ja useinhan yksi työpaikka voi johtaa toisen ilmaantumiseen esim. verkostojen laajenemisen ansiosta. Hyvä alku AP joka tapauksessa.
Minäkin iloitsen ehkä eniten tilanteessani siitä tunteesta, että on ainakin yksi elämän osa-alue kunnossa eikä tarvitse koko aikaa stressata, milloin jää taas työttömäksi.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:25"]
[/quote]
Tsemppiä haastatteluihin! Kyllä sullekin jotain löytyy, ihan varmasti. Pidät vaan lipun korkealla! AP
[/quote]
Ainiin, ja kannattaa ainakin mentaalitasolla valmistautua noihin haastatteluihin, miettiä valmiiksi vastauksia ja asennetta jne. Ja mieti jokunen kysymys, mitä esität työnantajalle, tyliin mitä odotatte työntekijältä ja millainen on tyypillinen työpäivä tms. Ja muista hymyillä! Hyvin se menee! AP
Onnea!