Pystytkö kyykistymään yhdellä jalalla seisten?
Mä en. Ja tän pitäis olla tärkeä kyky, ettei lonkka murru.
Kommentit (23)
Normaalisti kyllä, nyt en kun ei onnistu kahdellakaan jalalla, alkaa maha olla edessä kun la ensi kuussa.
Harjoitella ensin kahdella jalalla kyykkyyn ja siitä pyrkiä ylös?
kuka ihme ei kahdella jalalla pysty kyykistymään? Siis terve ihminen, ei joku polvi- tai lonkkavaivainen.
Pystyisin ehkä, jos polvet suostuisi tekemään yhteistyötä kanssani.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 15:53"]
kuka ihme ei kahdella jalalla pysty kyykistymään? Siis terve ihminen, ei joku polvi- tai lonkkavaivainen.
[/quote]
Tarkoitin tuota ap liikettä mitenkä harjoitellaan.
Ei kun kyykkyyn mennään kahdella jalalla, tavallinen kyykky. Tasapainoa testataan seisomalla yhdellä jalalla.
Pystyn, ei ole tullut mieleen ennen edes kokeilla mutta juuri tätä varten kokeilin.
Missä se ilmassa oleva jalka pitää olla? Takana koukussa vai edessä suorana? Vai jotenkin muuten?
Pystyn. Herranjumala kuinka huonossa kunnossa olette! *aitoa ihmettelyä*
Koitin kyykistyä yhdellä jalalla. Siis siten, että seison -> toinen jalka irti maasta -> sitten kyykistyminen. Vaikeuksia tasapainon kanssa mutta pääsin kyllä alas ja ylöskin. Toisella jalalla rimaa hipoen kun jalat on hieman hapoilla kun olin urheilemassa aiemmin.
En tiedä menikö tuo oikein tuo liike.
Minäkin ymmärsin, että kyykkyyn voi mennä kahdella jalalla. Sen sijaan seisoa pitää yhdellä jalalla.
Kokeilin sitten kuitenkin mennä yhdelläkin jalalla kyykkyyn. Kyykkyyn meno kyllä onnistuu, mutta en pääse enää ylös. Pääsettekö siis yhdellä jalalla ylöskin?
Älkää rikkoko polvianne testaillessanne!
Saako pitää tukea? Mä en taida pystyä...mutta olenkin aika rapakunnossa :-(
Luulin ensin, että ap tarkoittaa tätä:
...mutta ilmeisesti tarkoitit vaan sitä, että yleensä saa jalan koukkuun?:)
Riippuu tuleeko vapaa jalka eteen vai taakse. Eteen eli pistoolikyykky on vielä harjoittelussa, taakse onnistuu!
AP, ettet vaan tulkinnut ohjetta väärin. Jutussa puhuttiin kahdesta liikkeestä! Siis pystyykö seisomaan yhdellä jalalla (mittää hyvin tasapainoa) ja sitten pystyykö kyykistymään ihan kahdella jalalla alas asti. Tuo yhdellä jalalla seisominen onnistuu kyllä, mutta polvien kulumien vuoksi tuo kyykkääminen on hankalaa. Tai siis ylöspääsy sieltä alhaalta.
Miten alas pitäis päästä?