Loppuuko naisen halut 40v iän jälkeen?
Olen ollut kauan vaimoni kanssa. Tapasimme parikymppisinä ja nyt olemme 45v kumpikin.
Alussa seksi oli upeaa ja vaimo oli todellinen munahaukka. Mietin tyytyväisenä että nyt nappasi halukas nainen ja loppuelämä on erotiikantäyteistä.
Miten väärässä olinkaan. Jossain 35-40v iässä vaimoni halut alkoivat hiipua ja hiipua.
Nyt on tultu siihen ettei vaimo koske minuun eikä tee mitään aloitteita.
Kriisin paikka. Omat halut ennallaan.
Nyt ymmärrän miksi jotkut eroavat pitkän liiton jälkeen.
Kommentit (85)
Eniten ihmettelen (tässäkin) ketjussa, että miksi tuhlaatte elämäänne tuommoisissa suhteissa. Mutta ehkä kannattaisi yrittää selvittää ongelmaa puolisonsa kanssa. Voisi vielä suunta kääntyä. Jos ei mitään ole tehtävissä, niin puoliso sitten vaihtoon. Sellainen suhde, missä toinen haluaa ja toinen ei, päättyy vain pettämiseen tai eroon.
Seksi muuttuu ihmisen muuttuessa. Varsinkin naisilla. Oma puoliso just tuon maagisen 40 iässä eikä meno juurikaan hidastunut. Mutta paljon rennompi hän seksissä nykyään on. Tullut "tutuksi" itsensä kanssa. Tulee ja nauttii. Tosin aina tullut ja nauttinut.
Itse ihmettelin aloitteen tekemisen vähyyttä naisen puolelta. Alkoi jo korveta se, että minä tein aloiteet 90% osalla. Toki lähes aina olen saanut, kun olet tavalla tai toisella "pyytänyt".
Aloitin sitten semmoisen hiukan leikkimielisen kysymysleikin. Etsin netistä ja keksin itse lähes 70 eri kysymystä seksiin liittyen. Vastaukset pyysin kirjoitettuina. Tämä juttu avasi mahdottomasti sitä, mitä naiseni seksistä ajattelee, mitä haluaa ja mistä nauttii. Tosin osa jutuista oli kyllä mulle jo selviä, koska yli 20 vuotta ollaan oltu yhdessä.
Tämä oli yksi elämäni parhaimmista päätöksistä ja se olisi pitänyt tehdä jo 10 vuotta sitten. Seksi meillä on sujunut ihan hyvin vaikka huonojakin aikoja suhteeseen aina mahtuu. Mä olen aina ollut se enemmän seksistä riippuvampi osapuoli. Ikää mulla yli 50, mutta jopo kyllä keulii vaikka joka päivä ja seksi on aivan upeaa ja ihanaa tällä hetkellä. Se hyvyys vaan ruokkii itseään ja on upea kierre. Itse en voisi kuvitellakaan eläväni suhteessa ilman seksiä. Seksiä pihtaavat naiset onkin vaihtuneet aika nopeasti. Vaihtamalla paranee...
Vaihdevuodet tekevät omaansa. Pillu ei enää kostu. Ei kestä enää kunnolla naimista. Mielialat muuttuvat.
Kaikessa on valitettavasti parasta ennen -päivät.
nainen 50+ kirjoitti:
Kuulostaa täysin biologian vastaiselta, että 40+ iässä halut vaan kasvaisivat. Vaihdevuodethan ovat sen merkki, että hormonitoiminta ja estrogeenin tuotanto hiipuu. Varmaan joillakin on niin hyvä tilanne, että emättimen limakalvot eivät kuivu ja halukkuus säilyy, mutta turha pitää sitä mieletöntä seksihalujen lisääntymistä jonain universaalina totuutena. Toki tällä palstalla ollaan varmaan sitäkin mieltä, että mitä vanhempi on, sitä enemmän panettaa. 100+ vuoden iässä se seksi parasta onkin. Eiku...
Johtuu siitä, kun estrogeeni laskee, niin suhteessa testosteroni nousee. Aiheuttaa halukkuuden kasvun. Mulla ainakin näin.
No me ollaan oltu se noin 40vuotta yhdessä, jatodellakin himot huipussa, Tänään bylsitty jo 2 kertaa. Ja vielä on jotain suuseksiä luvassa,kun mies haluaa ajella taas puhtaaksi alakerran, ja minä hänen.
Ihan huippua.