Loppuuko naisen halut 40v iän jälkeen?
Olen ollut kauan vaimoni kanssa. Tapasimme parikymppisinä ja nyt olemme 45v kumpikin.
Alussa seksi oli upeaa ja vaimo oli todellinen munahaukka. Mietin tyytyväisenä että nyt nappasi halukas nainen ja loppuelämä on erotiikantäyteistä.
Miten väärässä olinkaan. Jossain 35-40v iässä vaimoni halut alkoivat hiipua ja hiipua.
Nyt on tultu siihen ettei vaimo koske minuun eikä tee mitään aloitteita.
Kriisin paikka. Omat halut ennallaan.
Nyt ymmärrän miksi jotkut eroavat pitkän liiton jälkeen.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en sitten niin yhtään ymmärrä tommosta seksillä kiristämistä.
Rakkaus ei ole ehdollista. Piste.
23 vuotta liittoa takana enkä kertaakaan ole tommosta miehelle sanonut.
Ihmisten pitäs vaan runkata enemmän ja stressata vähemmän.
Ja sitten kun on halut runkkailulla herätetty, niin voi siirtyä runkkaamaan yhdessä.
Siinä kun on ruuhkavuodet selätetty ja molempien kehot on vuosien saatossa muuttuneet. Voi olla hyvä tehdä pieni kehollinen update.
Käydä läpi itse kukin, että mistä mä nykyisin tykkään. Ja sitten jakaa se masturbaatiolla saatu data sille kumppanille.
Meillä tehtiin näin ja kävikin ilmi, että kumpikin saa kiksejä peppuleikeistä.
Ja nyt on niin kiimaista menoa, että.
On selvää, että ajan saatossa kehot muuttuu, halut muuttuu, asiat joista kiihottuu muuttuu.
Toivoisin ihmisten suhtautuvan seksiin leppoisammin ja leikkisämmin.
Leikin lomassa tutkaillaan, mistä toinen tykkää.
Sitä voikin vallan yllättyä mistä se tuttu ja turvallinen kumppani innostuu.
Ja parhaat leikit saa aikaiseksi sen tutun ja turvallisen kanssa. Kun tietää että toiseen voi luottaa.
Kosketelkaa itseänne☺️ ja keskustelkaa.
Samaa mieltä asioista. Meilläkin vaimo jotenki häpee jos on runkannu. Tai voihan sen olla sitäkin, että salailee senkin takia etten pääsisi sanomaan runkkauksen määrästä suhteessa seksiin. Vaikka en todellakaan niin aikoisi tehdä. Toivoisin todellaki, että runkkaa niin paljon kuin haluaa. Nyt vaikuttaa siltä, että runkkaa omat ”halunsa” pois ja pihtaa tai antaa sääliseksiä.
Seksistä määrästä ei voi puhua koska hänen mielestä meillä on riittävästi seksiä. Asiasta voi haastaa riitaa mutta siitä seuraa ainakin viikon mittainen kuiva kausi. Ja tämä seksin pihtaaminen on yksi asia mikä vituttaa. Aivan kuin hän odottaisi asiaa mistä voi rankaista minua puutteella.
Sänkyssä on kaksi asentoa joita voi käyttää. Ehkä kerran vuodessa voin saada kokeilla jostain toisesta ”huonosta” asennosta.
Nykyisin myös kaikki ”eritteet” ällöttää. Kumia pitäisi käyttää joka kerta ettei tule sotkua eikä tarvitsisi vaivautua pesulle.
99% seksistä on pikaisesti hetki ennen nukkumaan menoa hoidettuja.
Kaikista pahinta tässä on se, että rouva kuvittelee meillä olevan hyvä seksielämä. Tietysti onhan tämä osittain omaakin syytä kun pitäisi vaan olla rohkea ja ilmoittaa seksin kokonaan loppumisen uhallakin, että hommaan pitää tulla muutos.
Kaikki selittelyt ruuhkavuosista, kiireestä ja väsymyksistä on täyttä puppua. Jos oikeasti asia kiinnostaa niin sille kyllä löytyy aikaa. Voi viettää parisuhdeviikonloppuja ynnä muita. Lastenhoitajia saa rahalla jos vaikka isovanhemmilla on parempaa tekemistä eivätkä ”ehdi” auttaa.
Tämä kuulostaa varmaan katkeralta tilitykseltä mutta sitä tämä onkin. V*tuttaa kuluttaa elämää joka ei ole omannäköistä.Valtaosa pitkistä parisuhteista on tuontyyppistä mitä kuvailit. Jos jompikumpi (yleisimmin nainen) päättää että jatkossa seksielämä on tätä- tai todennäköisemmin laimenee tasaisen varmasti- niin minkäs teet. Joko avioeroa puuhaamaan kaikkine taloudellisine ja henkisine (lapset) seuraamuksineen, tai sitten opit olemaan ilman seksiä, tai hommaat rakastajattaren niinkuin suuressa maailmassa yleensä tehdään. Kun on riitävän kauan parisuhteessa niin oma puoliso muuttuu eroottisesti yhtä kiinnostavaksi kuin jääkaapin nurkkaan unohtunut toissaviikoinen aamupuuronjämä. Jotain haittatekijän ja ongelmajätteen välimaastoa.
Jos vaimolla ois rakastaja sen takia kun ei saa dulta seksii tai saa seksii mutta ei kiinnosta syistä niin onko hän innokkaampi harrastamaan kanssasi vai vetäytyykö enemmän odottaen vain pääsevänsä salarakkaan käsittelyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppui jo ennen 40. Olin 37 kun vaan kiinnostus seksiin lopahti aivan kokonaan. Nyt 6 vuotta jo menny eikä harmita yhtään. Ukko välillä jotain valittaa mut ei haittaa sekään
Surullinen tilanne. Kuitenkin-rehellisyydestä pisteet. Tämä on täyttä realismia isossa osassa pitkäaikaisista parisuhteista. On harvinaista että kiinostus seksiin säilyy kummallakin. Jommalla kummalla halu lopahtaa,ja silloin sitä ollaan ilman. Mutta hei- naimisissa ollaan kumminkin joten on kavereilla jotain mitä kadehtia...
Pahinta on että kun ei voi osoittaa vikaa miehessä. Se on hyvä ja kiva ja varmasti keskittyisi minuun. Itse en vain niin enää jaksa vaivautua. Fiilikset tulee niin harvoin.
Juuri näin, pitää muistaa mikä on elämässä tärkeintä: Nurmikonleikkuu, muumimukien keräily, ristikoitten täyttö, tuttavien parisuhteitten analysointi, aviopuolison ruodussa pitäminen urheilun katsomisen ja kotitöitten suhteen, ulkomaanmatkat, kavereitten kanssa hengailu, työpaikan työilmapiirin pohdiskelu ja parannusehdotukset, anopin huonekalumaun kauhistelu... Onhan näitä, ei siinä tosiaan jaksa mihinkään niin joutavanpäiväiseen ja yliarvostettuun kuin seksiin puolison kanssa syttyä. Itsehän on puolisonsa valinnut, rynkatkoon yksikseen kunhan tekee sen hiljaa niin että ei kauniitten ja rohkeitten katsominen häiiriinny.
kuinka tutun kuulosta tuo tärkeysjärjestys. Parisuhdehetki tulee viimeisenä jos sille vklopusta aikaa jää.Ollaan 45 ja 44 pari. Raukkaus ei ehdollista sanoo vaimo mutta ootas kun teen jotain väärin tai sanon niin on lukossa viikon kaks.
Riippuu miehestä. Mutta halut eivät ole vähentyneet
Monella naisella se riippuu onko lapsiluku täynnä.
Naisethan on parhaimillaan vasta 40v jälkeen.
Osa naisista ja tietysti myös osa miehistä yksinkertaisesti kyllästyy seksiin saman kumppanin kanssa. Naisilla tämä taitaa ihan tutkitustikin käydä nopeammin kuin miehillä.
Osa menee siekailematta vieraisiin saamaan tuoreen seksisuhteen jännitystä ja kiihkoa. Osa menee passiivis-aggressiivisesti haluttomaan tilaan: Oma kumppani edustaa estettä saada sitä villiä kiihkoa, joten halu tuttuun "kaveriseksiinkin" puolison kanssa hiipuu. Osa eroaa ja alkaa uuden kierroksen.
En usko että ikä sinällään vielä vaikuttaa kovin paljon seksihaluun jos tuoretta ja "villiä" seksiä on tarjolla.
Iän myötä on helpompi varmaan olla ilman sitä tuttua ja turvallista, kun perusvietti ehkä vähän heikkenee.
Ne loppuu noin viikko sen jälkeen, kun pappi on aamenen sanonut. Voihan joku ollakkin 40v silloin.
Vierailija kirjoitti:
Osa naisista ja tietysti myös osa miehistä yksinkertaisesti kyllästyy seksiin saman kumppanin kanssa. Naisilla tämä taitaa ihan tutkitustikin käydä nopeammin kuin miehillä.
Osa menee siekailematta vieraisiin saamaan tuoreen seksisuhteen jännitystä ja kiihkoa. Osa menee passiivis-aggressiivisesti haluttomaan tilaan: Oma kumppani edustaa estettä saada sitä villiä kiihkoa, joten halu tuttuun "kaveriseksiinkin" puolison kanssa hiipuu. Osa eroaa ja alkaa uuden kierroksen.
En usko että ikä sinällään vielä vaikuttaa kovin paljon seksihaluun jos tuoretta ja "villiä" seksiä on tarjolla.
Iän myötä on helpompi varmaan olla ilman sitä tuttua ja turvallista, kun perusvietti ehkä vähän heikkenee.
Hyvin pitkälti tuohon tyyliin. Yleistää ei voi, jotkut naiset haluavat seksiä plus nelikymppisinä, joillakin (valtaosalla) stoppaa enemmän tai vähemmän. Biologia siellä jyllää taustalla, kun on hedelmällinen ikä ohi niin elimistö on sitä mieltä että lisääntymiskyvyttömän seksi on turhaa kuin paavilla pallit tai nunnalla nännit.
Mua kyllä panettaa näin +40 v enemmän kuin nuorempana. Siitä osaa niin eri tavalla nauttia kuin silloin.
Sitä en kyllä ymmärrä kun tuodaan useasti ilmi,ettei voi seksiä harrastaa kun lapset on pieniä, teinejä jne
Kyllä meillä on onnistunut aivan hyvin, ei sitä tarvi ryskiä menemään niin, että koko talo tärisee tai huutaa suoraa huutoa 😀
Kuulostaa täysin biologian vastaiselta, että 40+ iässä halut vaan kasvaisivat. Vaihdevuodethan ovat sen merkki, että hormonitoiminta ja estrogeenin tuotanto hiipuu. Varmaan joillakin on niin hyvä tilanne, että emättimen limakalvot eivät kuivu ja halukkuus säilyy, mutta turha pitää sitä mieletöntä seksihalujen lisääntymistä jonain universaalina totuutena. Toki tällä palstalla ollaan varmaan sitäkin mieltä, että mitä vanhempi on, sitä enemmän panettaa. 100+ vuoden iässä se seksi parasta onkin. Eiku...
Halut eivät kokonaan lopu, mutta eivät ne myöskään kasva. Tästä oon itse keski-ikäisten ystävieni kanssa jutellut.
Siisminulla halut kasvaneet aivan hurjiksi 40jälkeen. Jokapäivä saatav seksiä, muuten ei tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
No sitä sun pitää kysyä siltä naiselta itseltään. Suurimmalta osalta tuskin loppuu. Vaihtelee, muuttuu, lisääntyy ja vähenee, milloin mitenkin. Ihan kuten miehilläkin. Se on vain elämää.
Ei kannata kysyä! Siitähän voi alkaa keskustelu joka johtaisi kommunikoinnin parantumiseen joka puolestaan voisi taasen edesauttaa toisen huomioimista ja seksuaalisuuden uutta tulemista suhteeseen.
Parempi juoda kaljaa ja runkata netissä.. =)
Olen 40v nainen ja voisin ja haluaisin harrastaa seksiä joka päivä. Koska seksiä ei ole, masturboin joka päivä kerran tai kahdesti. Seksiä on puolison kanssa noin kahdesti viikossa, se on vielä siinä määrin siedettävä määrä, ettei pää hajoa totaalisesti.
Mulla seksuaalinen herääminen tapahtui vasta noin 35- vuotiaana. Sitä ennen se ei kamalasti kiinnostanut, olin aika estoinen jne. Nyt tuntuu, ettei seksiä parempaa olekaan, todellakin jää telkkarit, käsityöt ja puhelimen tuijotus kauas taakse, jos seksiin on mahdollisuus.
On harmillista, että aika harvoin puolisoiden halut kohtaavat täysin. Aina on jomman kumman tai molempien joustettava ja tehtävä kompromisseja.
Eräs kysymys on tullut tätä ketjua lukiessa ajatuksiin: Ketjussa on (oletettujen) naisten vastauksissa kahta laitaa. Toinen laita ovat he jotka toteavat seksin vähentyneen / loppuneen / ällöttävän / olevan vain velvollisuudesta mahdollisimman harvoin tehtävää / olevan "ehkä, mutta ei puolison kanssa" osastoa / olevan yliarvostettua / olevan sottaista ja vaivalloista jne. Heille kiitokset rehellisyydestä, Ilmeisesti sanovat niinkuin asia heidän kohdallaan on. Sitten on tämä toinen laita, jotka kertovat aivan hillittömästä seksinhimosta joka on vain noussut sitä mukaa kun ikää tulee (en edes ilkeä arvioida millainen seksin jytke näillä on kasikymppisinä) ja suunilleen viisi kertaa päivässä pylsivät nytkin. Tälle jälkimmäiselle ryhmälle kysymykseni on: Oletteko pitkässä parisuhteessa, oletteko uudessa parisuhteessa, vaiko sinkkuna yhdenyön suhteissa, vaiko onko tuntemuksenne seksuaalihalukkuutenne määrästä tyyliä "Kyllä panettaisi ihan kauheasti kun vain olisi jonka kanssa panisi"?
Vierailija kirjoitti:
Eräs kysymys on tullut tätä ketjua lukiessa ajatuksiin: Ketjussa on (oletettujen) naisten vastauksissa kahta laitaa. Toinen laita ovat he jotka toteavat seksin vähentyneen / loppuneen / ällöttävän / olevan vain velvollisuudesta mahdollisimman harvoin tehtävää / olevan "ehkä, mutta ei puolison kanssa" osastoa / olevan yliarvostettua / olevan sottaista ja vaivalloista jne. Heille kiitokset rehellisyydestä, Ilmeisesti sanovat niinkuin asia heidän kohdallaan on. Sitten on tämä toinen laita, jotka kertovat aivan hillittömästä seksinhimosta joka on vain noussut sitä mukaa kun ikää tulee (en edes ilkeä arvioida millainen seksin jytke näillä on kasikymppisinä) ja suunilleen viisi kertaa päivässä pylsivät nytkin. Tälle jälkimmäiselle ryhmälle kysymykseni on: Oletteko pitkässä parisuhteessa, oletteko uudessa parisuhteessa, vaiko sinkkuna yhdenyön suhteissa, vaiko onko tuntemuksenne seksuaalihalukkuutenne määrästä tyyliä "Kyllä panettaisi ihan kauheasti kun vain olisi jonka kanssa panisi"?
Olen pitkässä parisuhteessa, ja seksihalut nousseet parin viimeisen vuoden aikana huimasti, vaikka ei ne ennenkään mitenkään vähäiset olleet. Mies pysyy jotenkuten mukana, mutta kaipaan uusia kokemuksia ja vaihtelua. Olenkin harkinnut rakastajan ottamista (harrastan jo nettiseksiä muutaman nuoremman miehen kanssa), ja pohtinut onko tämä turhautuneisuus jo syy laittaa lusikat jakoon. N40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkässä parisuhteessa, ja seksihalut nousseet parin viimeisen vuoden aikana huimasti, vaikka ei ne ennenkään mitenkään vähäiset olleet. Mies pysyy jotenkuten mukana, mutta kaipaan uusia kokemuksia ja vaihtelua. Olenkin harkinnut rakastajan ottamista (harrastan jo nettiseksiä muutaman nuoremman miehen kanssa), ja pohtinut onko tämä turhautuneisuus jo syy laittaa lusikat jakoon. N40.
Kerrohan, että mikä siinä oman suhteen seksissä mättää?
Pelkään myös vaimon halujen vähenemistä. Vaimo on lähestymässä neljääkymppiä.
Ainakaan toistaiseksi ei ole ollut mitään merkkejä sellaisesta, mutta saattaahan se sitten iskeä yht'äkkiä, mistä sen tietää.
Ainakin nyt vaimo on sitä mieltä, että seksi on nautinnollisempaa kuin koskaan. Hän saa joka kerta vähintään yhden orgasmin, uskaltaa tehdä aloitteita, tykkää joskus vähän tuhmemmistakin jutuista kuin makuuhuoneessa pimeässä peiton alla. On myös kertonut, että hänen itsevarmuutensa on kasvanut entisestään ja rakastelu tuntuu aikaisempaa syvemmältä kokemukselta. Hän myös tulee todella helposti, paljon helpommin kuin minä, ja usein rakastelusession aikana jopa hieman himmailen, että hän ei laukeaisi ihan ensimmäisen 10 minuutin aikana (ei yleensä halua tulla peräkkäin toista kertaa).
Tästä huolimatta itse kriiseilen vaimon mahdollisesta halujen hiipumisesta jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Halut eivät kokonaan lopu, mutta eivät ne myöskään kasva. Tästä oon itse keski-ikäisten ystävieni kanssa jutellut.
Ilmeisen rehellinen vastaus, kiitos siitä. Mitä tarkoittaa, että halut eivät kokonaan lopu? Haluatteko itse seksiä lainkaan, vai kasvaako halu vasta miehen pitkän viettelyn jälkeen? Kiinnostutteko seksistä kerran viikossa, kerran kuukaudessa vai kerran vuodessa? Onko joskus pitkiä seksittömiä kausia, jos on, ovatko ne viikkoja, kuukausia vai vuosia?
Koetteko, johtuuko halujen väheneminen reaktiosta kumppanin halujen laskemiseen tai ikääntymiseen, vai pelkästään itsestänne?
Kaikilla naisilla ne ei ole koskaan alkanutkaan 😂😂