HS: Kelan työntekijät saaneet 2023 jälkeen niin paljon tappouhkauksia, että nimet on pakko poistaa päätöksistä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011601614.html
Tästä edespäin päätös on vain nimetön anonyymi paperi jossa esim. ilmoitusluontoisesti kerrotaan leikkauksesta perusturvaan eikä siinä ole mitään muuta yhteystietoa kuin Kelan yleinen postiosoite.
Kommentit (96)
Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.
Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.
Niin käy kun ihmisapinoiden yhteisö muovautuu sellaiseksi, että yksi apina kertoo toiselle, että sinä et saa ruokaa tässä kuussa.
Koko järjestelmä on sairas ja yleistuki jota Kokoomus kaavailee pitäisi kattaa myös harkinnanvaraiset tuet, ja niiden tulisi olla automaattisia jos tulot ovat esim. 0e, sen sijaan että esitellään kaiken maailman tiliotteita ja muita nöyryytysrituaaleja.
Mikä virka sillä nimellä on, kun it tuessakin intialainen oikealta nimeltään Punjabi Nadagarroujou on asiakaspalvelutyössään nimellä: "Jack Smith"
Ja mitkähän ovat "juurisyyt"?. Pienipalkkaiset virkailijat tekevät työtään virkavastuulla kovan paineen alla. Heille kaikki kunnia. He eivät voi vaikuttaa Eduskunnan säätämiin lakeihin tai pääjohtajan allekirjoittamiin linjauksiin joista poikkeamisesta lähtee työt alta.
Voisiko ihmisten pahoinvointi johtua köyhyydestä, syrjäytymisestä, työttömyydestä, jatkuvista heikennyksistä, vaalilupausten pettämisistä, rikkaiden tukemisesta jne. Voisiko?
Ihminen jolla ei ole enää mitään menetettävää voi hyvinkin olla motivoitunut käyttämään vaikka viimeiset säästönsä siihen, että palkkaa jonkun seuraamaan virkailijaa kotiinsa Kelasta ja sitten joku päivä hyökkää sinne.
Yhteiskunnan turvaverkot on mahdollista järjestää inhimillisesti siten, ettei kenelläkään ole turvaton olo. Siihen vain ei ole poliittista tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin käy kun ihmisapinoiden yhteisö muovautuu sellaiseksi, että yksi apina kertoo toiselle, että sinä et saa ruokaa tässä kuussa.
Koko järjestelmä on sairas ja yleistuki jota Kokoomus kaavailee pitäisi kattaa myös harkinnanvaraiset tuet, ja niiden tulisi olla automaattisia jos tulot ovat esim. 0e, sen sijaan että esitellään kaiken maailman tiliotteita ja muita nöyryytysrituaaleja.
Tämä.
Kyllä valtion rahahanojen tulee aueta silloin kun sanon että nyt tarvitsen rahaa. Ei siinä mitään kuitteja tai tiliotteita saa kysellä, se on nöyryyttävää ja ihmisarvoa alentavaa toimintaa!
Automaattisesti jokaiselle rahaa tilille, pulinat pois!
Orpon hallitus THL:n tutkijan mukaan tiputtanut jo vähintään 100 000 suomalaista köyhyyteen joista 40 000 yksinhuoltajia. Kyllä siinä saattaa hermot olla hyvin kireällä kun rahaa ei näy ja vatsa kurnii eikä töitä ole.
Omaisuusrikollisuus tulee lisääntymään näiden oikeistolaisten empatiakyvyttömän politiikan seurauksena. Tai on jo lisääntynyt, kun myymälävarkaudet ovat nousseet 400% hyvin lyhyessä ajassa (!). Monista kaupoista on jouduttu jo poistamaan itsepalvelukassat ja tavallisia jauhelihojakin on varustettu hälytystarroilla.
päätöksessä pitää olla nimi,jos kehtaa tehdä laittoman päätöksen niin kantaa vastuun myös.olen ilahtunut että suomalaiset pitää puolensa,vastuu sinne minne se kuuluu eli kelalle.
kannattaako sortaa ihmisiä.sais kela kalkkuna miettiä kannattaako tappaa ihminen nälkään vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitkähän ovat "juurisyyt"?. Pienipalkkaiset virkailijat tekevät työtään virkavastuulla kovan paineen alla. Heille kaikki kunnia. He eivät voi vaikuttaa Eduskunnan säätämiin lakeihin tai pääjohtajan allekirjoittamiin linjauksiin joista poikkeamisesta lähtee työt alta.
Voisiko ihmisten pahoinvointi johtua köyhyydestä, syrjäytymisestä, työttömyydestä, jatkuvista heikennyksistä, vaalilupausten pettämisistä, rikkaiden tukemisesta jne. Voisiko?
Ihminen jolla ei ole enää mitään menetettävää voi hyvinkin olla motivoitunut käyttämään vaikka viimeiset säästönsä siihen, että palkkaa jonkun seuraamaan virkailijaa kotiinsa Kelasta ja sitten joku päivä hyökkää sinne.
Yhteiskunnan turvaverkot on mahdollista järjestää inhimillisesti siten, ettei kenelläkään ole turvaton olo. Siihen vain ei ole poliittista tahtoa.
Kelan tyypit on kylläkin työsuhteessa, eikä virassa.
Pistänyt silmään ja sama juttu työkkärin papereissa. Koneella näet oman työntekijän, mutta yhteyttähän häneen saa vaan soittamalla yleiseen numeroon, niin hän soittaa takaisin joskus jos soittaa.
Mä olen pari kuukautta kelan ja työkkärin mielestä "hatkoilla", vaikka mun vikkelistä se oli toisinpäin. esim kirjeetkään ei tulleet perille, jos jotain lähettivät. Myöhemmin kirjauduin Suomi.fi palveluun ja huomasin, että siellä oli tärkeitä kirjeitä.
Mä sain karenssia todella epäoikeudenmukaisesti. Pikasesti: mulla kartoitettiin kuntoutus tarvetta. Samaan aikaan olisi pitänyt olla tapaaminen kelan ja työkkärn kanssa. En saanut kirjettä ja ihmettelin, että kahden toiminnon päällekkäisyyttä. Päivittäin yritin saada näitä kahta työntekijää kiinni, mutta vesiperä tuli... Sitten kävin työkkärissä ja siellä joku rivityöntekijä ripitti mut: nettisivuilla pitää käydä viikottain. Kyllä ole käynyt viime aikoina päivittäin, kun en saa vastausta mhinkään. Sitten selkis, että olen väärillä sivuilla asioinut, että nyt on työmarkkina.fi ja pitää olla kirjautuneena palveluun Suomi.fi. Se on laissa kuulemma. Kiitos kun NYT kerroit.
Turhauttaa toisinaan niin pirusti, mutten kuitenkaan ketään uhkailemaan lähtis. En ihmettele kuitenkaan, että jotkut niin tekee. Mulla onneksi on säästöjä ja työssäkäyvä mies. Monella ei ole ja tuommoinen pari kuukautta ilman tukia varmasti pistää puhumaan pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä olen ihmetellyt, että kuinka kauan rikas pysyy rikkaana, kun joka käänteessä veivataan tätä "sä olet rikas, sulla on varaa, sun pitää maksaa tästäkin enemmän".
Ihan tavallisena keskituloisena olen huomannut sen, että vaikka tulot on ihan kivat, ei niistä hirveesti käteen jää kun jo tässä palkkaluokassa alkaa tämä "onhan sulla varaa kun tienaat"-narina.
Monesti miettinyt että kannattaisi melkein vaihtaa duunia johonkin pienipalkkaiseen ja/tai heittäytyä yhteiskunnan elätiksi ja keskittyä syyttelemään muita.
Mikään ei "oikeuta" uhkailuun, mutta ei tällaista ollut esim. 00-luvulla. Olin virkailija ja hyvä jos kerran kuussa joku laitapuolenkulkija hieman harmistui kun jotain liitettä ei oltu käsitelty. Nykyään on sysätty asunnottomaksi tai jätetty ilman tukia jopa ihan tavallisia työssäkäyviä tai yksinhuoltajia joiden palkka ei riitä elämiseen. Tällaista en voi ymmärtää.
Viimesijaisen turvan osuus valtion budjetista on kuitenkin niin olematon (alle 1%, esim. terveydenhuoltoon menee yli 30%) etten ymmärrä miksei sitä voi järjestää ihmisarvoisesti siten ettei kukaan kidu viikkokausia miettimässä hyväksytäänkö joku päätös vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.
Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.
sama täällä. Kohdallani puhutaan noin 3+ viime vuodesta. Olen monisairas ja ollut jo monta vuotta. Olen yrittänyt hakea lain mukaan minulle kuuluvia etuuksia tämän sairauden perusteella, mutta tuloksetta. Kun niitä pykäliä tavaa, niin mitään epäselvää ei ole. Paitsi Kelalle, joka tahallaan väärinymmärtää. Niitä päätöksiä lukee ihan huuli pyöreänä, että miten tämänkin asian on edes voinut tuolla tavalla tulkita. Ja sota jatkuu.
Hyvinvointiyhteiskunta - Maailman onnellisin maa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kyllä valtion rahahanojen tulee aueta silloin kun sanon että nyt tarvitsen rahaa. Ei siinä mitään kuitteja tai tiliotteita saa kysellä, se on nöyryyttävää ja ihmisarvoa alentavaa toimintaa!
Automaattisesti jokaiselle rahaa tilille, pulinat pois!
Leikitkö tyhmää vai sivuutatko tahallaan sen, että tulotietorekisteristä näkyy nykyään reaaliajassa onko kenelläkään sitä tuen tarvetta vai ei?
Siihen ei tarvita mitään tiliotteita.
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus THL:n tutkijan mukaan tiputtanut jo vähintään 100 000 suomalaista köyhyyteen joista 40 000 yksinhuoltajia. Kyllä siinä saattaa hermot olla hyvin kireällä kun rahaa ei näy ja vatsa kurnii eikä töitä ole.
Omaisuusrikollisuus tulee lisääntymään näiden oikeistolaisten empatiakyvyttömän politiikan seurauksena. Tai on jo lisääntynyt, kun myymälävarkaudet ovat nousseet 400% hyvin lyhyessä ajassa (!). Monista kaupoista on jouduttu jo poistamaan itsepalvelukassat ja tavallisia jauhelihojakin on varustettu hälytystarroilla.
Hyvin lyhyellä tarkkailujaksolla muutosprosentit saadaankin näyttämään kovilta. Jos eilen nyymälävarkauksia oli 1 ja tänään 10, niin onhan ne nousseet kymmenkertaisesti hyvin lyhyessä ajassa (!)
Sähkön hinta oli vartti sitten 0,1c/kWh ja nyt se on 50c/kWh, pitäiskö nousta barrikadeille vaikka vuoden keskiarvo on 5c?
Tuohan on kuin periksianto rikolliselle.
Jos toista uhkailet niin siitä kuuluu saada tuomio.
Ja kuinka moni näistä Kelan työntekijöistä on tapettu?
Vierailija kirjoitti:
päätöksessä pitää olla nimi,jos kehtaa tehdä laittoman päätöksen niin kantaa vastuun myös.olen ilahtunut että suomalaiset pitää puolensa,vastuu sinne minne se kuuluu eli kelalle.
kannattaako sortaa ihmisiä.sais kela kalkkuna miettiä kannattaako tappaa ihminen nälkään vai ei.
Metsät on täynnä marjoja ja sieniä, vettäkin tuhansien järvien maassa riittää. Se, että olet tottunut siihen että kelatäti syöttää kaviaaria lusikalla suuhun, ei ole enää nykypäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä olen ihmetellyt,
Jos se on niin helppoa ja stressitöntä, mikset sitten kokeile "heittäytyä tuille"?
Katsotaan montako vuotta jaksat elää 19 eurolla päivässä.
"Syrjäsen mukaan yksi vaihtoehto on, että ratkaisun tekijä merkittäisiin numerolla, jonka perusteella hänet voidaan tarvittaessa yksilöidä.
Julkisuuslaista kuitenkin seuraa se, että päätöksen kohde lopulta saa myös tulevaisuudessa tietopyynnöllä selville päätöksensä tekijän nimen vaikka sitä miten piiloteltaisiin paperilta, Syrjänen pohtii."